تداوم پروازهای ایران به ترکیه با وجود مشکل سوخت

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵
تداوم پروازهای ایران به ترکیه با وجود مشکل سوخت

پروازهای ایرلاین‌های ایرانی به ترکیه با وجود مشکلاتی که در سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی در ترکیه به وجود آمده، همچنان در حال انجام است.

در طول تمام سال‌های گذشته ایران با ترکیه رابطه هوایی گسترده‌ای داشته و پیوسته تاکید دو کشور بر لزوم تداوم روند پروازهای مشترک بوده است. در حال حاضر هر یک از ایرلاین‌های دو کشور مجوز ۱۰۰ پرواز هفتگی به آسمان یکدیگر را دارند و این روند ادامه خواهد داشت.

سالانه حدود ۲٫۵ میلیون مسافر ایرانی عازم ترکیه می‌شوند.

از روز نخست ماه نوامبر سال جاری شرکت ترکیه‌ای سوخت‌رسان به ایرلاین‌ها که در فرودگاه‌های این کشور فعالیت می‌کنند، به هواپیماهای ایرانی سوخت‌ نداد و به همین دلیل ابهام‌هایی در حوزه تداوم برنامه‌های پروازی دو طرف به وجود آورد.

زیر سایه رابطه مناسب ایران با ترکیه بحث سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی توسط سازمان هواپیمایی کشوری ایران پیگیری شده و مشکلات سوخت برطرف خواهد شد.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به موافقت‌نامه همکاری دوجانبه هوایی میان ایران و ترکیه بیان کرد:

در چارچوب این توافق‌نامه دو طرف موظف هستند که خدمات فرودگاهی مورد نیاز ایرلاین‌های هر کشور را ارائه کنند. ازاین‌رو همان طور که ایران به‌طور کامل به این موافقت‌نامه پایبند بوده، مذاکرات به‌منظور اجرایی شدن تعهدات ترکیه در این زمینه نیز ادامه خواهد داشت.

هر چند دولت ترامپ تحریم‌های جدید اقتصادی خود علیه ایران را اجرایی کرده اما ترکیه جزو کشورهایی است که از تحریم‌های نفتی معاف خواهند شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه