تصاویر زیبا از ساعت ۸ صبح در مناطق مختلف دنیا

نوشین زندی سوهانی
نوشین زندی سوهانی شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
تصاویر زیبا از ساعت ۸ صبح در مناطق مختلف دنیا

برخاستن از خواب در اوایل صبح به‌خصوص در سفر بسیار لذت‌بخش است. یک عکاس بلژیکی، با ایده گرفتن عکس از مردم دنیا در ساعت ۸ صبح، موقعیت‌های جالبی را به تصویر کشیده است.

مقاله‌های مرتبط:

یکی از بهترین چیزها در سفر این است که شما این شانس را پیدا می‌کنید که با فرهنگ‌های متنوع آشنا شوید و متوجه تفاوت زندگی مردم در مناطق مختلف دنیا شوید. با توجه به این موضوع، یک عکاس ۱۰ سال گذشته عمرش را برای انجام یک ماموریت در سفر گذرانده است، تا ساعت‌های ابتدایی صبح را در کشورهای مختلف به ثبت برساند.

۱

۸ صبح در هند

این پروژه که توسط عکاس بلژیکی به نام پاسکال مانیرتز Pascal Mannaerts شروع شد، «ساعت ۸ صبح در سراسر دنیا» نام‌گذاری شد و او را به سفر به ۵۰ کشور در آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه تشویق کرد. در طی انجام این پروژه، پاسکال با افراد مختلفی ملاقات کرد تا بتواند عکس‌هایی را از چگونگی شروع صبح توسط آن‌ها به تصویر بکشد. ایده شروع این پروژه به‌دلیل علاقه ذاتی عکاس به صبح در طی سفرهایش ایجاد شد.

پاسکال می‌گوید:

وقتی که من سفر به نقاط مختلف دنیا و عکس گرفتن را شروع کردم، سریعا متوجه شدم که دوست دارم صبح‌ها خیلی زود بیدار شوم تا مناطق جدیدی را کشف کنم. این یعنی روشنایی زیبای صبح، احساس شروع یک روز جدید در یک منطقه ناشناخته با یک ذهن کاملا بانشاط. این احساس بی‌نظیر و ارزشمند است که ببینید زندگی بعد از گذشتن شب، دوباره آغاز شده است. همچنین من در اوایل صبح قبل از اینکه فعالیت‌های روزانه افراد، هر یک از آن‌ها را به درون دنیای خودشان ببرد، احساس راحتی زیاد و حتی نزدیکی زیادی با افراد دارم.

۲

مردم در حال عبور از روی یک پل در یکی از شهرهای میانمار در ساعت ۸ صبح

پاسکال به زود برخاستن در صبح عادت داشت و هرچه بیشتر سفر می کرد، رفتارهای صبحگاهی، آیین‌های مذهبی و مناظر بیشتری را در ساعت ۸ صبح به وقت محلی به تصویر می‌کشید. عکس‌ها شامل بوسه خورشید بر صورت یک ساختمان در صحرای موریتانی، یک چوپان جوان در هنگام تماشای یک گله در مغولستان، مردی در هنگام اصلاح صورت در اول صبح در یک آرایشگاه در هند، عبادت اول صبح در میانمار و مسافران مترو در ژاپن است.

۳

درخشش صبح روی یک ساختمان در موریتانی

پاسکال می‌گوید:

من خیلی متعجب می‌شدم وقتی می‌دیدم شیوه زندگی، خلاقیت و فعالیت‌های روزانه افراد از یک مکان به مکان دیگر تا این حد متفاوت است. این زیبایی و تنوع افراد است که در عکس‌ها نمایان می‌شود.

۴

مسافران مترو در ژاپن در ساعت ۸ صبح

همچنین پاسکال می‌گوید که یکی از خاطرات موردعلاقه اش از این پروژه زود برخاستن در سواحل گنگس Ganges در واراناسی Varanasi  در هند بوده تا مسافرانی را که از سراسر دنیا در حال آب‌تنی کردن بودند، ببیند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه