راهنمای خرید در گلدکست، استرالیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
راهنمای خرید در گلدکست، استرالیا

گلدکست، یکی از مقصدهای ساحلی در استرالیا، مقصد خوبی برای خرید کردن است. گلدکست، مراکز خرید، بازارها و اوت لت‌های زیادی دارد.

گلدکست در استرالیا، بیش از نیم‌قرن است که گردشگران را به سوی خود می‌کشاند.

هم‌زمان با رشد روزافزون گلدکست، این شهر به یکی از مقصدهای عالی سفر در استرالیا تبدیل می‌شود و خرید کردن در آن، به یک تفریح محبوب تبدیل شده است. مراکز تجاری گلدکست تنوع زیادی دارند. راهنمای خرید در گلدکست شما را با این مراکز تجاری آشنا می‌کند.

گلدکست در تمام طول سال، هوایی مطبوع و ملایم دارد. گرچه در روزهای آفتابی تابستانی بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در خانه و هتل بمانند، ولی این شهر فرصت‌های زیادی برای خرید کردن در بازارها و مراکز تجاری سرپوشیده دارد که علاوه بر خرید، فرصت خوبی برای دور شدن از گرمای  آفتاب است.

در مراکز خرید گلدکست می‌توانید برندهای مشهور بین‌المللی، برندهای لوکس مد و پوشاک، محصولات طراحان داخلی و لوازم و تجهیزات موج سواری را بخرید. علاوه بر این، گلدکست تعدادی بازار هم دارد که محلی برای عرضه‌ی محصولات طراحان داخلی و آثار و محصولات هنرمندان بومی است. هنرمندان زیادی برای عرضه‌ی محصولات خود در این بازارها غرفه می‌گیرند و این بازارها بهترین فرصت برای خرید محصولات صددرصد بومی است.

موج‌سواران در گلدکست می‌توانند پوشاک و لوازم مخصوص را از بهترین برندها و با قیمت‌های مناسبی خریداری کنند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برندهای برتر این رشته، در مناطق ساحلی گلدکست، شعبه‌های فراوانی دارند و جدیدترین محصولات خود را با قیمت‌های رقابتی، عرضه می‌کنند. در تمام طول سال، در این فروشگاه‌ها می‌توانید محصولات را با تخفیف‌های ویژه بخرید.

مهم‌ترین مراکز خرید گلدکست

مرکز خرید پسیفیک فر (Pacific Fair)

راهنمای خرید در گلدکست

مرکز خرید پسیفیک فر، بزرگترین مرکز خرید ایالت کویینزلند و یک مقصد عالی برای خرید و غذا خوردن در رستوران‌های عالی است. این مجموعه اخیرا بازسازی شده است و ظاهری جدید و مدرن پیدا کرده است. این مرکز خرید میزبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای، برندهای برتر مد و پوشاک، فروشگاه‌های کیف و کفش و فروشگاه‌های بین‌المللی تجهیزات موج‌سواری و اسکی است. فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی و کالای دیجیتال، بخش دیگری از این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

این مرکز خرید سینما هم دارد و یک مجموعه‌ی تفریحی که در آن می‌توانید بازی‌های ویدیویی و بازی‌های مختلف را تجربه کنید. این مرکز به یک مقصد عالی برای غذا خوردن در رستوران‌های خوب تبدیل شده است و رستوران‌ها و کافه‌های زیادی دارد که این رستوران‌ها تا دیروقت باز هستند. این مرکز خرید به راحتی از طریق تراموا و اتوبوس به سایر مناطق شهر دسترسی دارد و همچنین دارای پارکینگ اختصاصی است.

مرکز خرید مارینا میراژ (Marina Mirage)

مرکز خرید مارینا میراژ، یک مرکز خرید ساحلی در گلدکست است و به غیر از فروشگاه‌های مختلف، تعداد زیادی رستوران عالی دارد. اگر می‌خواهید غذا خوردن در رستوران‌های لوکس را تجربه کنید به این مرکز سر بزنید و از غذا خوردن در رستوران‌های عالی با چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای رو به قایق‌های تفریحی و بندر زیبا، لذت ببرید. بهترین برندهای پوشاک از برترین طراحان دنیا در این مجموعه نمایندگی دارند. پارکینگ این مرکز، رایگان است و البته اتوبوس‌های محلی برای رسیدن به این منطقه، سرویس‌های متعددی دارند.

مرکز خرید رابینا تاون سنتر (Robina Town Centre)  

راهنمای خرید در گلدکست

مرکز خرید رابینا تاون سنتر، در واقع خواهر کوچک‌تر پسیفیک فر است. این مرکز خرید اخیرا بازسازی شده است و برخلاف مرکز خرید پسیفیک فر، پارکینگ این مرکز کاملا رایگان است. این مجموعه‌ی تجاری، تماما سرپوشیده است و دمای آن با دستگاهای تهویه مطبوع، کنترل می‌شود. بیش از ۴۰۰ فروشگاه و تعداد زیادی رستوران جدید و فودکورت در این مجموعه وجود دارد ولی اگر دنبال برندهای لوکس‌تر هستید، باید به مرکز خرید پسیفیک فر سر بزنید. برای دسترسی به این مرکز خرید، اتوبوس‌های سیستم حمل و نقل عمومی، در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد.

مرکز خرید وست‌فیلد (Westfield Helensvale)

مرکز خرید وست‌فیلد هلنزول، یکی دیگر از مجموعه‌های تجاری محبوب شهر است. البته از سایر مراکز خرید کوچک‌تر است ولی به یک قطب خرید محلی تبدیل شده است که برای خریدی آرام‌تر در فضایی دنج‌تر، مناسب است. به خصوص برای کسانی که می‌خواهند در نزدیکی جاذبه‌های دیگر مثل پارک‌های موضوعی خرید کنند.

اوت لت های گلدکست

گلدکست، در اطراف خود اوت لت های زیادی دارد. در این اوت لت‌ها، محصولات بسیار متنوعی عرضه می‌شود؛ از لوازم و پوشاک مخصوص موج‌سواری و ورزش‌های آبی گرفته تا بهترین لباس‌ها، عینک آفتابی و کیف‌دستی‌ها از برندهای برتر. هر آنچه که نیاز داشته باشید، در اوت لت ها با تخفیف‌های قابل‌توجهی عرضه می‌شود و این تخفیف‌ها، دائمی است و در سراسر سال وجود دارد.

اوت لت هاربر تاون (Harbour Town Outlets)

راهنمای خرید در گلدکست

در اوت لت هاربر تاون در تمام طول سال، تخفیف‌های خوبی عرضه می‌شود. در این مرکز تجاری می‌توانید محصولات فصل‌های قبل برندهای برتر را خریداری کنید که این محصولات معمولا با تخفیف‌های بسیار قابل توجهی عرضه می‌شوند. از محصولاتی که در این اوت لت عرضه شده است می‌توان لباس و لوازم موج‌سواری، کیف‌های دستی از برندهای برتر، محصولات ورزشی، کفش، عینک آفتابی و... اشاره کرد. پنج روز در هفته از برودبیچ و ساحل سرفرز پارادایز، سرویس رایگان برای این مرکز تجاری وجود دارد که البته آن را باید روز قبل، به صورت آنلاین رزرو کنید. وسایل حمل‌ونقل عمومی و پارکینگ در این مجموعه وجود دارد. اگر قصد دارید با ماشین شخصی به این مرکز سر بزنید، حتما زودتر خودتان را برسانید چون هرچقدر دیرتر شود، برای پیدا کردن جای پارک به مشکل برمی‌خورید.

اوت لت فکتوری اشمور (Ashmore Factory Outlets)

راهنمای خرید در گلدکست

در اوت لت فکتوری اشمور، تعداد انشگت‌شماری فروشگاه وجود دارد که محصولاتی مثل لوازم موج‌سواری، کفش، عینک آفتابی و... دارند. پارکینگ و وسایل حمل‌ونقل عمومی برای رسیدن به این مجموعه وجود دارد البته سرویس‌ها کم و محدود است. این مرکز تجاری در انتهای شمالی گلدکست قرار گرفته است.

بازارهای گلدکست

اگر می‌خواهید صنایع دستی و محصولات اصیل بومی و دست‌ساز بخرید، سوغاتی‌های خاص و زیبا پیدا کنید و آثار هنری و لباس‌های سنتی را تهیه کنید، به یکی از بازارها و بازارچه‌های گلدکست سر بزنید. در سال‌های اخیر، بازارها رونق زیادی در گلدکست پیدا کرده‌اند و گردانندگان آنها به این حقیقت پی برده‌اند که اهالی استرالیا یکی از طرفداران بازارگردی و خوردن غذاهای خیابانی تبدیل شده‌اند. بسیاری از این بازارها، غذاهای عالی برای عرضه کردن دارند و در بعضی از آنها، موسیقی زنده یکی از بخش‌های جدانشدنی بازار است. به همین دلیل، گشت‌وگذار در این بازارها، به خرید کردن محدود نمی‌شود و فرصتی عالی برای یک تفریح چند ساعته است.

بازار نایت کوارتر (NightQuarter)

راهنمای خرید در گلدکست

بازار نایت‌کوارتر یک بازار شبانه است که در منطقه‌ی Helensvale برپا می‌شود. کامیون‌های غذا، غرفه‌های متعدد و اجرای موسیقی زنده در یک فضای باز، از ویژگی‌های این بازار است که اهالی شهر و گردشگران را به سوی خود می‌کشد. در تمام طول سال، هنرمندان محلی برای اجرای آثار خود به این بازار سر می‌زنند. طراحان محلی و هنرمندان بومی، محصولات خود را در این بازار عرضه می‌کنند و تنوع محصولات آنها بسیار قابل توجه است. این بازار برای بزرگسالان هزینه‌ی ورودی دارد و برای بچه‌های زیر ۱۲ سال، رایگان است. این بازار فقط روزهای جمعه و شنبه از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب برگزار می‌شود.

بازار میامی مارکتا (Miami Marketta)

بازار میامی مارکتا، یک بازار شبانه‌ی هفتگی مخصوص غذای خیابانی است که البته غیر از غذا، محصولات مرتبط با مد را نیز عرضه می‌کند و جایی برای اجرای موسیقی زنده است. هر هفته، فروشگاه‌ها و غرفه‌های متعدد آن، محصولات خود را برای عرضه به این بازار می‌آورند و تنوع آنها بسیار زیاد است. اجرای موسیقی زنده یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های بازار برای بسیاری از بازدیدکنندگان است. ژانرهای مختلف موسیقی از پاپ و راک گرفته تا موسیقی بومی و جاز در این مکان اجرا می‌شود. این بازار روزهای چهارشنبه و جمعه و شنبه برگزار می‌شود.

بازار هنر و صنایع دستی (Arts and Craft Markets)

بازار هنر و صنایع دستی، یکشنبه‌ها برگزار می‌شود و در یک موقعیت جغرافیایی عالی در ساحل قرار دارد. این بازار جاذبه‌های مختلفی برای بازدیدکنندگان دارد از جمله اجرای موسیقی زنده. غرفه‌های مختلف بازار به عرضه‌ی آثار هنری و صنایع دستی بومی و هدایا و سوغاتی‌های خاص اختصاص دارند. این بازار در بعضی از یکشنبه‌های ماه برگزار می‌شود. برای اطلاع از برگزاری این بازار باید وب‌سایت رسمی آن را بررسی کنید.

بازار کشاورزان (Farmers Markets)

گلدکست موقعیت جغرافیایی خاصی در ساحل دارد که به مناطق روستایی بسیار نزدیک است. در بازار کشاورزان می‌توانید محصولات کشاورزی آنها را مستقیم و بدون واسطه خریداری کنید. این محصولات شامل تازه‌ترین و بهترین مواد غذایی ارگانیک است. این بازار در روزهای شنبه یا یکشنبه در نقاط مختلف شهر برپا می‌شود.

بازارهای ساحلی سرفرز پارادایز (Surfers Paradise Beachfront Markets)

راهنمای خرید در گلدکست

بازارهای ساحلی برای کسانی که در شهرهای شلوغ زندگی می کنند، جذابیت خاصی دارد. این بازارهای ساحلی در روزهای چهارشنبه، جمعه و یکشنبه از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۹ شب برپا می‌شوند. برای گشت‌وگذار در این بازارها باید به ساحل سرفرز پارادایز و برودبیچ سر بزنید. در غرفه‌های این بازارها، محصولاتی متنوع از جمله سوغات، آثار هنری، هدایای بومی، لوازم منزل و... پیدا می‌شود.

بازار کارارا (Carrara Markets)

بازار کارارا، بزرگترین بازار در گلدکست است و وسعت زیادی دارد. در این بازار، محصولات بسیار متنوعی عرضه می‌شود؛ از مواد غذایی و گوشت و سبزیجات تازه گرفته تا لوازم منزل، گل و گلدان، لباس، کتاب، هدیه، آثار هنری، سوغاتی، زیورآلات، عینک آفتابی و... روزهای شنبه و یکشنبه از ۷ صبح تا ۳ بعدازظهر، این بازار برپا می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع experienceoz

دیدگاه