سوغات گلدکست، استرالیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
سوغات گلدکست، استرالیا

گلدکست، یکی از مقصدهای محبوب گردشگری در استرالیا است. این شهر ساحلی، سوغاتی‌های متنوعی دارد؛ از زیورآلات سنگ اوپال گرفته تا لوازم و تجهیزات موج سواری.

گلدکست در استرالیا، بیش از نیم‌قرن است که گردشگران را به سوی خود می‌کشاند.

خرید سوغات یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است. وقتی با شور و شوق فراوان به تک تک فروشگاه‌ها و مغازه‌ها سر می‌زنید و به دنبال یک هدیه‌ی مناسب برای عزیزان خود می‌گردید. همه‌جای دنیا سوغاتی‌هایی مثل ماگ و پوستر و تابلوهای زیبا با طرح جاذبه‌های گردشگری آن مقصد، پیدا می‌شود. اگر می‌خواهید یک گردشگر مسئولیت‌پذیر باشید، بهتر است که در سفر، سوغاتی‌هایی بخرید که کاملا بومی هستند. یا گوشه‌ای از فرهنگ بومی را نشان می‌دهند یا توسط اهالی آن منطقه تولید می‌شوند.

گلد کست یک شهر ساحلی در استرالیا است. این شهر توریستی، فروشگاه‌های زیادی دارد که به فروش سوغات استرالیا اختصاص دارند. از صنایع دستی و هنرهای بومی گرفته تا محصولاتی که در طول سفر به آنها نیاز دارید مثلا لوازم موج‌سواری، در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

در ادامه مهم‌ترین سوغات استرالیا را معرفی می‌کنیم که در سفر به گلدکست می‌توانید برای عزیزان‌تان تهیه کنید.

سنگ اوپال

سوغات گلدکست

سنگ اوپال سنگی بسیار زیبا و رنگارنگ است. استرالیا را به خاطر اوپال‌های باکیفیتش می‌شناسند. انواع محصولات تهیه شده از اوپال را می‌توانید در فروشگاه‌های سوغات بخرید؛ از سنگ‌های بزرگ تزیینی گرفته تا زیورآلات ظریف و زیبایی که با سنگ اوپال زینت داده شده‌اند. رنگ‌های بی‌نظیر سنگ اوپال با توجه به زاویه تابش نور و جهت سنگ، تغییر می‌کند. از فلزات مختلف برای تهیه‌ی زیورآلات اوپال استفاده می‌کنند. یک جفت گوشواره ساخته شده با طلای استرالیایی و اوپال، هدیه‌ای بی‌نظیر به عنوان سوغات گلدکست است که البته هزینه‌ی بالایی دارد.

بوت‌های Ugg

سوغات گلدکست

بوت‌های Ugg  یکی از محصولات نمادین استرالیایی هستند که در سفر به استرالیا می‌توانید برای خود و عزیزان‌تان بخرید. این بوت‌ها راحت و گرم و بادوام است. گرچه در ابتدا آن را برای استفاده در منزل تهیه می‌کردند ولی امروزه این چکمه‌ها جای خود را در استایل روزمره و دنیای مد باز کرده است و طرفداران مشهوری در بین سلبریتی‌ها دارد.

چرم کانگورو

سوغات گلدکست

چرم کانگورو جزو مرغوب‌ترین چرم‌های دنیا است. در استرالیا از این چرم برای تهیه‌ی محصولات مختلف استفاده می‌کنند. تنوع این محصولات، بسیار قابل توجه است و در بین آنها حتما چیزی که توجهتان را جلب کند، پیدا می‌شود. از جاکلیدی و کیف‌های کوچک پول و سکه گرفته تا کیف‌های دستی و حتی کت چرمی از جنس چرم کانگورو را می‌توانید از فروشگاه‌های گلدکست تهیه کنید. چون تنوع آنها زیاد است، قیمت‌های متفاوتی دارند و اگر بودجه‌ی محدودی دارید، می‌توانید محصولات کوچک‌تر را انتخاب کنید.

اکالیپتوس

سوغات گلدکست

اکالیپوتوس یکی از گیاهان بومی استرالیا است که خواص زیادی دارد. انواع محصولات تهیه شده از اکالیپتوس را می‌توانید از استرالیا بخرید که شامل عصاره‌ها، روغن‌های معطر، لوازم بهداشتی و... است. حتی یک برند در استرالیا با برگ‌های خشک اکالیپتوس و طلاکاری آنها، زیورآلاتی بسیار زیبا و ظریف تهیه می‌کند که بسیار خاص و جذاب هستند.

ماکادمیا یا فندق استرالیایی

سوغات گلدکست

یکی از انواع مغزهای خوشمزه‌ای که در استرالیا رایج است، فندق استرالیایی یا ماکادمیا است. مغزی چرب و لذیذ که از آن محصولات متنوعی تهیه می‌شود. مثلا شکلات‌هایی با مغز فندق، بارهای فندقی تهیه شده با عسل، ماکادمیای بوداده و... از جمله این محصولات است. همچنین انواع کره، روغن و خامه تهیه شده از این مغز در فروشگاه‌های عرضه می‌شود. ماکادمیا نه تنها خوشمزه است بلکه خاص زیادی برای سلامت بدن دارد. حاوی مواد غذایی ضروری برای بدن و سرشار از اسیدهای چرب مفید است و برای پوست، خواص بی‌شماری دارد.

روغن شترمرغ

هزاران سال است که انسان از وغن شترمرغ برای مصارف گوناگون استفاده می‌کند. اهالی بومی استرالیا از روغن شترمرغ، انواع مرهم و ضماد را برای درمان بیماری‌های مختلف تهیه می‌کردند. برای بسیاری از بیماری‌های پوستی و مفاصل مثل اگزما، آرتریت، جوش، گزش حشرات و... از روغن شترمرغ استفاده می‌شود. همچنین، این روغن توانایی خارق‌العاده‌ای در از بین بردن چین‌وچروک صورت دارد. از آن می‌توان به عنوان داروی ضدالتهاب و آنتی‌باکتریال استفاده کرد. این روغن برای سلامت پوست و درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و با وجود خواص فراوانی که دارد، می تواند سوغاتی خوبی از سفر به استرالیا باشد. 

بومرنگ

سوغات گلدکست

بومرنگ یکی از ابزارهای شکار بومیان استرالیا بوده است. این وسیله‌ هنوز هم تهیه می‌شود و البته این روزها از آن به عنوان یک وسیله‌ی تزیینی استفاده می‌کنند چون بومرنگ‌ها را معمولا با طرح‌های سنتی و جذاب و رنگ‌های زیبا، تزیین می‌کنند.

بومرنگ یکی از ابزارهای شکار بومیان استرالیا بوده است

بومرنگ‌ها را در اندازه‌های گوناگونی می‌سازند و با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید می‌توانید یکی از آنها را به خانه ببرید. بومرنگ یادگاری خوبی از سفر به استرالیا است و گوشه‌ای از فرهنگ اهالی بومی این کشور دیدنی را نشان می‌دهد.

از تکنیک رنگ‌آمیزی نقطه‌ای برای تزیین آن استفاده می‌کنند. بومرنگ‌ها دو نوع‌اند؛ نوع اول، بسیار سنگین است و مستقیما به هدف برخورد می‌کند. نوع دیگر سبک‌تر است و شکل آن به گونه‌ای است که اگر با مهارت پرتاب شود، دوباره به سمت دست‌های پرتاب کننده بازمی‌گردد. این وسیله امروزه به نمادی از استرالیا تبدیل شده است و به همین دلیل آن را در فروشگاه‌های سوغات، زیاد خواهید دید.

موسیقی سنتی بومیان استرالیا

اگر به موسیقی بومی گوشه و کنار دنیا علاقه دارید، می‌توانید آثار موسیقی اهالی بومی استرالیا را به عنوان یادگار سفر خریداری کنید. این آثار توسط هنرمندان بومی و با سازهای خاص خودشان نواخته می‌شوند. بعضی از آنها تلفیقی هستند و نشانه‌هایی از موسیقی مدرن هم در آنها دیده می‌شود. اگر سازهای بومی را دوست دارید، حتما یکی از این آثار را تهیه کنید.

عروسک کوالا و کانگورو

سوغات گلدکست

هیچ هدیه‌ای بیشتر از عروسک، نمی‌تواند بچه‌ها و حتی بزرگترها را خوشحال کند. وقتی صحبت از حیات وحش استرالیا می‌شود، اولین حیواناتی که به ذهن می‌رسد، کوالا و کانگورو است. در سفر به گلدکست از فروشگاه‌های سوغات می‌توانید انواع عروسک‌ها و مجسمه‌هایی به شکل کوالا و کانگورو را خریداری کنید و به عنوان نمادی از حیات وحش استرالیا به خانه ببرید.

وجمیت

سوغات گلدکست

وجمیت نوعی خوراکی استرالیایی است که آن را با تست، بیسکوییت کراکر و انواع ساندویچ می‌خورند. عطر و طعم خاصی دارد و سیاه‌رنگ است. اگر دوست دارید طعم‌های جدید را امتحان کنید، در استرالیا وجمیت بخرید و اگر خوشتان آمد برای دوستان و عزیزان‌تان نیز آن را تهیه کنید.

محصولات بهداشتی Aesop

سوغات گلدکست

این برند، یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای استرالیایی برای عرضه‌ی انواع محصولات مراقبت از پوست و محصولات بهداشتی طبیعی است. ژل‌های شست‌وشوی صورت و بدن، کرم‌های معطر برای کسانی که از خشکی پوست رنج می‌برند و ماسک‌های لایه‌بردار از جمله محصولات پرطرفدار این برند است.

مطالب مرتبط:

منبع gpsmycity

دیدگاه