تا اربعین سال آینده حرم امام حسین (ع) بزرگ و مجهز می‌شود

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۵
تا اربعین سال آینده حرم امام حسین (ع) بزرگ و مجهز می‌شود

حرم امام حسین (ع) در کربلا با حمایت‌های خیرین و کمک‌های مردم ایران و به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات ١٦ هکتار بزرگ‌تر و مجهزتر می‌شود.

به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات و با حمایت‌های خیرین و کمک‌های مردم ایران فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین(ع) مزین به نام صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س)، بخشی از طرح جامع توسعه با زیربنای ۱۶۰.۰۰۰متر مربع اجرا می‌شود.

بخشی از طرح ۳۸ هکتاری توسعه حرم امام حسین (ع) در کربلا، پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) است که  ۵ هکتار از این بخش در حال ساخت و ساز است. این صحن که در ضلع جنوب غربی حرم و در سمت باب‌الراس، باب‌القبله، خیمه‌گاه و تل زینبیه واقع شده است و در ۴ طبقه احداث خواهد شد.

کربلا

صحن حضرت زینب (س) مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه (مهمانسرا) خواهد بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، شیخ عبدالمهدی کربلایی (متولی شرعی حرم مطهر امام حسین(ع)) در جریان بازدید از مراحل پیشرفت فاز نخست طرح توسعه حرم سیدالشهدا (ع) به نام صحن حضرت زینب (س) با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مهندسان، کارگران و هنرمندان ایرانی در اجرای طرح توسعه تاریخی حرم امام حسین (ع) بیان کرد که در شهر کربلا این طرح بزرگ بی‌سابقه است.

شیخ کربلایی با یادآوری این که در اربعین امسال ظرفیت اسکان روزانه بیش از ۱۵ هزارنفر در صحن در حال ساخت حضرت زینب (س) فراهم شده بود، ادامه داد که با تلاش فراوان عوامل پروژه، این محل برای پذیرائی از زائران و ارایه خدمات به آنان پیش از فرارسیدن ایام اربعین آماده شد.

به گفته متولی شرعی حرم مطهر امام حسین (ع) اکنون عوامل اجرایی با افزایش راندمان کاری در حال احداث بخش‌های مختلف پروژه از قبیل مضیف (مهمانسرای حرم)، سرویس‌های بهداشتی، سازهای مربوط به بخش خدمات، مقام تل زینبیه و شبستان‌های زیرسطحی هستند.

شیخ کربلایی افزود:

در جلسه‌ای که با مدیران ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار شد، مقرر شد برای استفاده زائران از این صحن در اربعین سال آینده، بخش‌هایی از این پروژه پایان برسد .

به گفته وی ساختمان‌های ساخته شده در این پروژه و طرح در نوع خود دارای بالاترین کیفیت خواهند بود و برای خیل عظیم زائران، خدمات و امکانات فراوانی را فراهم خواهد کرد.

کربلا

عکاس: معصومه فریبرزی

متولی شرعی حرم مطهر امام حسین (ع) در پایان سخنان خود بیان کرد که بخش‌هایی مانند موزه، کتابخانه حرم و شبستان‌های بزرگ زیرزمینی برای اسکان زائران، به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات و پس از تکمیل این طرح ایجاد می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه