بهترین مقاصد برای خانه به دوشان دیجیتال معرفی شد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰
بهترین مقاصد برای خانه به دوشان دیجیتال معرفی شد

سایت GapYearEscape با بررسی ۱۲ هزار عکس اینستاگرام، بهترین مقاصد برای خانه به دوشان دیجیتال را اعلام کرده است که در صدر آن‌ها بالی قرار دارد.

«خانه به دوشان دیجیتال» (digital nomads)، معمولا در سفر هستند و به کمک تکنولوژی ارتزاق کرده و به شیوه کوچ‌نشینان زندگی می‌کنند. طبق اعلام اینستاگرام، بالی، ‌بهترین مقصد برای این افراد در سال ۲۰۱۸ بوده است. سایت  GapYearEscape.com برای مشخص کردن ۲۵ مقصد برتر برای خانه به دوشان دیجیتال، ۱۲ هزار عکس اینستاگرام را بررسی کرده است.

بهترین مقاصد برای خانه به دوشان دیجیتال

میانگین مسافرانی که به شهرهایی نظیر لیسبون یا پاریس می‌روند، به محض رسیدن به این شهرها، یک اتاق در هتل رزرو می‌کنند و سپس در مسیر رفتن به معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن، سری به یک مغازه شیرینی فروشی می‌زنند. اما خانه به دوشان دیجیتال جزو این دسته از مسافران نیستند. آن‌ها به‌صورت کوچ‌نشینی زندگی و کار می‌کنند، خود را از قید و بند پشت میزنشینی رها کرده‌اند و به کارگران مستقل یا خانه به دوش دیجیتال تبدیل شده‌اند. آن‌ها سفر کرده و به‌صورت فریلنسر کار می‌کنند و محل کارشان را براساس فاکتورهای متعددی نظیر سرعت اینترنت، هزینه زندگی، روش زندگی مردم محلی و میانگین دمای هوا انتخاب می‌کنند.

بهترین مقاصد برای خانه به دوشان دیجیتال

اولیویا میلر از سایت GapYearEscape.com می‌گوید:

باتوجه به افزایش فضاهای همکاری در کار، زیرساخت‌های اینترنت، مشاغل دورکاری و میل به کار اینترنتی، تعداد خانه به دوشان دیجیتال در حال افزایش است. این افراد از نظر جغرافیایی هیچ محدودیتی ندارند و در نتیجه مقاصد رویایی زیادی برای زندگی و کار در ذهن‌شان وجود دارد.

از آنجا که اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی در دنیا به‌شمار می‌رود، محلی عالی برای خانه به دوشان دیجیتال شده است تا ماجراجویی‌های خود را در قالب تصاویر و با هشتگ «#digitalnomad» با سایر مردم به اشتراک بگذارند. سایت Nomadlist.com نیز اخیرا تحقیقی جداگانه انجام داده و به این نتیجه رسیده است که براساس اقامت کوتاه مدت (حداکثر ۳ماه) در یک مکان، کاوهسیونگ (Kaohsiung) در تایوان یکی از ارزان‌ترین نقاط دنیا برای زندگی خانه به دوشان دیجیتال است که می‌توان به راحتی در یک هتل ارزان در مرکز شهر اقامت کرده و سه وعده غذا در روز بخورند.

بهترین مقاصد برای خانه به دوشان دیجیتال

با این حال همه ۲۵ مقصدی که سایت GapYearEscape.com به‌عنوان برترین نقاط برای خانه به دوشان دیجیتال معرفی کرده،‌ جزو ارزان‌ترین مقاصد دنیا نیستند، اما برای این افراد مقرون‌به‌صرفه هستند و امکانات خوبی برای مسافرت و گشت‌و‌گذار در آن‌ها وجود دارد.

بالی، در صدر این لیست قرار دارد و خانه به دوشان دیجیتال به خاطر آفتاب، موج‌سواری، یوگا، فضاهای کار مشارکتی، فرهنگ و هزینه‌ی زندگی مجذوب آن شده‌اند. اروپا جزو معروف‌ترین قاره برای مسافرت این افراد است، چراکه حدود نیمی از مقاصد محبوب آن‌ها در این قاره قرار دارد. از دیگر مقاصد برتر می‌توان به لندن (بریتانیا)، چیانگ مای (تایلند)، لیسبون (پرتغالبارسلونا (اسپانیانیویورک (آمریکابانکوک (تایلند)، لس آنجلس (آمریکا)، پاریس (فرانسه) و برلین (آلمان) اشاره کرد.

عمار حسین، موسس GapYearEscape می‌گوید:

در این تجزیه و تحلیل، به بررسی ۱۲ هزار تصویر اینستاگرام با هشتگ خانه به دوشان دیجیتال (#digitalnomad) پرداختیم. در وب‌سایت‌مان یک نقشه‌ی تعاملی سودمند ایجاد کرده‌ایم که جزئیات رتبه‌بندی‌ها را نشان داده است و اطلاعات بیشتری درباره خانه به دوشان دیجیتال ارائه می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه