هزینه سفر به شوش چقدر است؟

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
هزینه سفر به شوش چقدر است؟

هزینه سفر به شهر باستانی شوش، با توجه به محدود بودن قیمت هتل، رستوران و بازدید از دیدنی‌ها، بسیار به صرفه و ارزان خواهد بود.

شوش از جمله شهرهای باستانی ایران در استان خوزستان است که هزینه سفر به آن، با توجه به قیمت هتل، رستوران و بازدید از دیدنی ها، در گران‌ترین و ارزان‌ترین حالت ممکن، تفاوت چندانی نخواهد داشت. در سفر به شوش، تنوع آثار تاریخی و قابل بازدید، بسیار بیشتر از تنوع هتل‌ها و رستوران‌ها بوده، و شما می‌توانید بخش زیادی از زمان سفر خود را به بازدید از جاذبه‌های تاریخی این شهر اختصاص دهید.

هزینه سفر به شوش

هزینه سفر به شوش

جاده تهران تا شوش از طریق آزادراه خرم – اندیمشک، حدود ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد که طی کردن این مسیر به وسیله خودروی شخصی بین ۸ الی ۹ ساعت زمان برده و هزینه آن نیز حدود ۸۵ هزار تومان هزینه خواهد داشت. هر چند، شما می‌توانید فاصله بین این دو شهر را از طریق جاده‌های دیگر نیز طی کنید، اما در نظر داشته باشید که با توجه به نوع خودروی شما، میزان مصرف بنزین و روشن بودن کولر، هزینه بنزین شما نیز متفاوت خواهد بود.

اگر قصد داشته باشید تا همین مسیر را به وسیله اتوبوس طی کنید، بلیط شما به ازای هر نفر از ۴۵ هزار تومان تا ۷۵ هزار تومان هزینه خواهد داشت. تفاوت قیمت در این بخش، به نوع اتوبوس شما و تعداد صندلی‌های آن وابسته است.

شما همچنین می‌توانید مسیر بین تهران به شوش را به وسیله قطار طی کنید. ایستگاه‌های قطار آهودشت، میان‌آب، هفت‌تپه و شوش، همگی در محدوده این شهر قرار داشته و هزینه استفاده از این وسیله نقلیه از ۷۰ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان متغیر است. سفر شما از تهران به شوش به وسیله قطار، حدود ۱۴ ساعت به طول می‌انجامد.

متاسفانه شهر شوش، دارای فرودگاه نبوده و بنابراین، شما برای دستیابی به این مقصد، گزینه استفاده از هواپیما را نخواهید داشت. در صورتی که استفاده از هواپیما در سفر، برای شما گزینه‌ای مهم تلقی می‌شود، می‌توانید با پرداخت هزینه بلیط ۲۹۰ هزار تومان به ازای هر نفر، از خطوط هوایی تهران به دزفول استفاده کرده و از دزفول تا شهر شوش را به وسیله اتوبوس یا تاکسی طی کنید. لازم به ذکر است که در این مورد، پیش از خرید بلیط هواپیما، از حضور تاکسی‌ها و اتوبوس‌های دزفول به شوش، اطمینان حاصل کنید.

هزینه سفر به شوش

متوسط هزینه اقامت در شوش

علی‌رغم وجود آثار باستانی ارزشمند در شوش، این شهر از وسعت کمی برخوردار بوده و به همین دلیل، تعداد اقامتگاه‌های آن نیز محدود است. بدین ترتیب، متوسط هزینه اقامت شما در یک اتاق دو نفره در شهر شوش ، حدود ۱۴۰ هزار تومان خواهد بود.

متوسط هزینه خورد و خوراک در شوش

غذاخوری‌ها و رستوران‌های شهر شوش نیز تنوع کمتری داشته، اما به دلیل توریستی بودن این شهر، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در شهر شوش، متوسط هزینه خورد و خوراک شما در یک وعده غذا به ازای هر نفر، از ۲۰ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. در نظر داشته باشید که با سفارش پیش‌غذا، نوشیدنی و دسر، این هزینه افزایش خواهد یافت.

رستوران در شوش

هزینه حمل و نقل در شوش

هزینه حمل و نقل عمومی در شهر شوش بسیار پایین بوده و شما می‌توانید مسیرهای کوتاه را به وسیله تاکسی یا اتوبوس طی کنید. این در حالی است که شما برای بازدید از آثار تاریخی شهر شوش، ملزم به استفاده از تاکسی دربست هستید. بدین ترتیب، شما می‌توانید متوسط هزینه حمل و نقل عمومی در شهر شوش را با احتساب تاکسی دربست به آثار تاریخی، از ۵ هزار تومان تا ۱۰ هزار تومان به ازای هر نفر در نظر بگیرید.

هزینه سفر به شوش

هزینه بازدید از دیدنی‌های شوش

شهر شوش یکی از باستانی‌ترین شهرهای ایران است که آثار تاریخی فراوانی جهت بازدید در آن وجود دارد. با توجه به گستردگی این آثار، شما می‌توانید هزینه بازدید از دیدنی‌های شهر شوش را از ۵ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان در نظر بگیرید.

هزینه سفر به شوش

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در شوش

با توجه به جاذبه‌ها و امکانات شهر شوش، سفر یک روزه شما به این شهر در ارزان‌ترین حالت ممکن حدود ۴۰۰ هزار تومان برای دو نفر هزینه خواهد داشت. اگر قصد داشته باشید تا در این سفر از جاذبه‌های بیشتری دیدن کنید، هزینه شما تا حدود ۵۰۰ هزار تومان نیز قابل افزایش خواهد بود.

زیگورات چغازنبیل شوش

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در شوش

با توجه به محدود بودن مراکز اقامتی و رستوران‌ها در شهر شوش، هزینه سفر سه روزه به این شهر در ارازن‌ترین و گران‌ترین حالت ممکن بسیار به هم نزدیک بوده و حدود ۱ میلیون تومان خواهد بود. به یاد داشته باشید تا در این سفر، بودجه لازم برای خرید سوغاتی‌های شهر شوش را نیز به همراه داشته باشید.

هزینه سفر به شوش

 منبع عکس: سایت persiaport، خبرگزاری مهر و گوگل مپ

مطالب مرتبط:

دیدگاه