زلزله ای دیگر سر پل ذهاب کرمانشاه را لرزاند

آزاده یوسف نژاد
آزاده یوسف نژاد دوشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۰
زلزله ای دیگر سر پل ذهاب کرمانشاه را لرزاند

زمین لرزه‌ای به قدرت ۶.۴ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین، باردیگر سرپل ذهاب را در استان کرمانشاه لرزاند.

به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای به قدرت ۶.۴ ریشتر ساعت ۲۰ و ۷دقیقه و ۳۱ ثانیه حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

مرکز این زمین لرزه به طول جغرافیایی ۴۵.۷ و عرض جغرافیایی ۳۴.۳۸ در عمق ۷ کیلومتری از سطح زمین روی داد.

این زلزله در ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصر شیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب در استان‌های ایلام و کرمانشاه اتفاق افتاده است. این زمین لرزه تا (ساعت ۲۲) چندین پس لرزه هم داشته که بزرگترین آن‌ها ۵.۲ ریشتر قدرت داشت.

بر اساس گزارش‌های دریافتی این زلزله خسارت جدی نداشته و فقط تعدادی از هموطنان (حدود ۲۱۰ نفر) مصدوم شده‌اند که تقریبا همه هنگام فرار و بر اثر ترس آسیب دیده اند که سرپایی تحت مداوا قرار گرفته اند.

با توجه به زلزله رخ داده در روستاها و سرپل ذهاب تعدادی از ابنیه آسیب دیده است و طبق گزارش‌های دریافت شده از سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات کشور در سرپل ذهاب ۵۵ مصدوم ، در قصر شیرین ۴۵ نفر و در گیلان‌غرب هم ۶۱ نفر مصدوم شدهاند، تنها ۳ نفر از مصدومان برای مداوای بیشتر به مرکز استان منتقل شده‌اند.

سردار حمیدی رئیس پلیس راهور نیز گفت:

مشکلی در تردد نداریم و همه راه‌های اصلی باز است و در راه‌های فرعی هم تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

شورای هماهنگی مدیریت بحران اعلام کرد:

همه مدارس و دانشگاه های استان کرمانشاه فردا در دو نوبت تعطیل است.

به گزارش استاندار کرمانشاه بعد از زلزله نیروهای امدای هلال احمر، اورژانس، ارتش و سپاه و بسیج به منطقه اعزم شده‌اند و تیم‌های بازرسی هم دررابطه با تخریب احتمالی مشغول به کارند.

شدت زمین‌لرزه در غرب کشور به‌حدی بود که علاوه بر بغداد، همه استان‌های عراق را لرزانده است. در کربلا، نجف و استان الانبار هم زمین لرزه احساس شده است.

در استان سلیمانیه در شمال عراق هم شدت زمین لرزه ۶.۳ دهم ریشتر اعلام شده است.

آبان ماه سال گذشته هم زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) مناطق مختلف غرب ایران و همچنین مناطق شرقی عراق را لرزاند. بر اثر این زمین‌ لرزه در ایران بیش از ۶۰۰ نفر جان باختند.

مطالب مرتبط:

منبع irinn

دیدگاه