با اپلیکیشن وات تری وردز، آدرس دقیق نقاط مختلف ایربی‌ان‌بی در دنیا را پیدا کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
با اپلیکیشن وات تری وردز، آدرس دقیق نقاط مختلف ایربی‌ان‌بی در دنیا را پیدا کنید

از آنجا که خیلی از نقاط ایربی‌ان‌بی در دنیا،‌ آدرس مشخصی ندارند، این شرکت با همکاری وات‌تری‌وردز، یک سیستم آدرس سه کلمه‌ای در قالب اپلیکیشن وات‌تری‌وردز به وجود آورده‌ است.

گذراندن یک شب در کنار چوپان‌های گوزن شمالی در مغولستان شاید نهایت یک سفر هیجان‌انگیز به نظر برسد، اما حتی مطلع‌ترین مسافران هم ممکن است برای پیدا کردن یک خانواده عشایری در کشوری غریبه با مشکل مواجه شوند.

ایر بی ان بی

دورافتاده‌ترین نقطه ایربی‌ان‌بی (Airbnb) روی کره زمین، روی این سایت در دسترس است، اما پیدا کردن میزبانی که دائما در حال حرکت باشد، می‌تواند باعث چالش شود، به همین دلیل ایربی‌ان‌بی با همکاری وات‌تری‌وردز (what۳words) به‌دنبال آسان‌تر کردن این مشکل است. وات‌تری‌وردز، با تقسیم‌بندی دنیا در ابعاد ۳ متر مربع در ۳ متر مربع و انتخاب یک آدرس ۳ کلمه‌ای منحصر‌به‌فرد برای آن‌ها، سیستم جدیدی به وجود آورده است.

ایر بی ان بی

در مغولستان، جمعیت یک‌جانشین خیلی کم هستند و بخش اعظمی از جمعیت کشور زندگی عشایری دارند. روش جدید وات‌تری‌وردز رسما از طریق سیستم پست مغولستان به کار می‌رود. ایربی‌ان‌بی و وات‌تری‌وردز، با ادغام تکنولوژی خود، مسافران را برای اقامت در کنار چوپان‌های گله‌های گوزن نظیر Zorigt و Otgonbayar هدایت می‌کنند که بخشی از قبیله‌ی دوکا (ساکن در شمال کشور) هستند و اغلب محل اقامت خود را تغییر می‌دهند. تغییر مکان باعث شده است پیدا کردن آن‌ها کار دشواری باشد، اما اکنون آن‌ها خانه خود را با استفاده از وات‌تری‌وردز، در ایربی‌ان‌بی قرار داده‌اند.

طبق اعلام وات‌تری‌وردز، Zorigt هیچ دسترسی به اینترنت ندارد و وقتی به محل جدید نقل مکان می‌کند، با استفاده از اپلیکیشن این شرکت، آدرس سه کلمه‌ای را به‌صورت پیامک به هاست مشترک مستقر در شهر مجاور ارسال کرده و این هاست مشترک، آدرس او را به‌روز می‌کند.

ایر بی ان بی

ایربی‌ان‌بی‌های زیادی در اقصانقاط دنیا وجود دارد نظیر یک خانه‌ی درختی،‌ قایق و... که آدرس صریح و مشخصی ندارد. حتی در شهرهای معروف،‌ آدرس‌های مشابه یا تفاوت زبانی می‌تواند همچنان دردسرساز شود. ایربی‌ان‌بی برای حل این مشکل، به مسافران امکان استفاده از آدرس سه کلمه‌ای را داده است و به آن‌ها توصیه می‌کند قبل از سفر از اپلیکیشن وات‌تری‌وردز استفاده کنند که امکان ترجمه بین زبانی نیز دارد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه