سوئیت های خودگردان می توانند شیوه سفر کردن ما را تغییر دهند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
سوئیت های خودگردان می توانند شیوه سفر کردن ما را تغییر دهند

سوئیت‌های خودگردان، خودرویی مجهز به امکانات یک اتاق هتل هستند که می‌توانند شیوه سفر کردن ما را برای همیشه تغییر دهند.

اتاق بسیار کوچک هتلی بر روی چرخ را تصور کنید که شما را از محل کارتان سوار می‌کند و به مقصد مورد نظر می‌برد. سوئیت سفر خودگردان (Autonomous Travel Suite)،‌ یک سوئیت خودگردان هتل است که خدمات حمل‌و‌نقل مبدا به مقصد را به مسافران ارائه می‌کند. یک وسیله نقلیه الکتریکی که با انرژی خورشیدی کار می‌کند، شما را از خانه یا اداره‌تان سوار کرده و مثل یک سوئیت متحرک هتل عمل می‌کند به‌طوری‌که امکان خواب،‌ سرویس بهداشتی یا حتی کار  کردن در طول مسیر تا مقصد را در اختیار شما می‌گذارد.

سوئیت خودگردان

سوئیت سفر خودگردان به‌عنوان برنده جایزه نوآوری رادیکال ۲۰۱۸ انتخاب شد که طراحی آن را استودیوی طراحی استیو لی آو آپریلی برعهده داشت. در حال حاضر،‌ این طراحی فقط در حد یک کانسپت است،‌ اما لی ایده‌های بزرگی برای کارآمدی بیشتر مسافرت دارد. طرح او یک اتاق هتل با محیط جمع‌و‌جور است و همه آنچه که مسافران از یک اتاق هتل انتظار دارند نظیر امکانات خواب، محل کار، توالت و حمام،‌ مینی بار، آشپزخانه،‌ کمد نگهداری چمدان و بخش سرگرمی برای تماشای فیلم و بازی را می‌توانند در این سوئیت خودگردان مشاهده کنند.

برای مسافرانی نظیر مسافران کسب و کار که وقت زیادی ندارند،‌ این سوئیت‌ها امکان استفاده بهتر از زمان را میسر می‌کند، به‌طوری‌که در طول مسیر رسیدن به هتل یا محل قرار ملاقات می‌توانند کارهای خود را انجام دهند، ‌دوش بگیرند و خود را بیارایند. سوئیت‌های مذکور برای مسافرت‌های بین ۶ تا ۱۰ ساعت طراحی شده و بسته به تعداد مسافران (مسافر تنها،‌ زوج‌ها، خانواده‌ها)، ابعاد آن متفاوت است.

سوئیت خودگردان

این سوئیت دارای پنجره‌های شیشه‌ای هوشمند است که می‌توان برای حفظ حریم خصوصی، آن را تیره کرد. امکاناتی مانند تلویزیون یا تخت خواب اضافه در صورت درخواست مسافران، در اختیار آنها قرار می‌گیرد. برای راحت‌تر کردن امور، این سوئیت‌ را می‌توان از طریق یک اپلیکیشن کنترل کرد و امکان انتخاب نقطه آغاز و انتهای مسیر و محل‌های توقف نظیر رستوران برای مسافران وجود دارد.

سوئیت خودگردان

هتل‌ها طوری طراحی شده‌اند که این سوئیت‌ها می‌توانند به راحتی در آن پارک کنند و سپس به اتاقی بزرگ‌تر و مجهزتر در هتل بروند. وقتی مسافران وارد هتل می‌شوند می‌توانند از تمام مزایای یک هتل مثل استخر،‌ رستوران،‌ سالن بدنسازی و اتاق ملاقات استفاده کنند.

سوئیت خودگردان

لی معتقد است که سوئیت سفر خودگردان ارزان‌تر از هزینه اقامت در هتل‌ و سفرهای متداول درمی‌آید، زیرا هزینه‌ی حمل‌و‌نقل و هتل را با هم ادغام کرده است. وقتی تعداد مسافران بیشتر از یک نفر باشد، هزینه کلی سفر، رقابتی‌تر می‌شود. این سوئیت‌ها، فضای کمد بزرگ‌تر به مسافران ارائه می‌کند و دیگر تاخیر در پرواز داخلی و امور امنیتی در آن به چشم نمی‌خورد.

سوئیت خودگردان

خیلی هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد وقتی یک نفر خودوریی اجاره کند که می‌تواند کارایی یک اتاق هتل را داشته باشد و در نهایت به یک هتل بزرگ‌تر متصل شود. این پروژه هنوز در آغاز کار است،‌ اما اگر تکامل یابد فراتر از یک کانسپت خواهد بود و می‌تواند در نحوه مسافرت ما یک انقلاب به وجود آورد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه