گزارش اختصاصی کجارو از سمینار گردشگری آفریقای جنوبی در تهران

سیامک احدی
سیامک احدی شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
گزارش اختصاصی کجارو از سمینار گردشگری آفریقای جنوبی در تهران

دوشنبه هفته گذشته مراسمی با حضور نمایندگان بیش از ۲۰ شرکت حوزه گردشگری آفریقای جنوبی و اپراتورهای تور ایران برای توسعه همکاری‌ها در این حوزه برگزار شد.

عصر روز دوشنبه، ۲۸ آبان ۹۷ در هتل پارسیان آزادی سمیناری با حضور نمایندگان چند شرکت حوزه گردشگری آفریقای جنوبی و برخی آژانس‌های مسافرتی و مجریان تور ایرانی برگزار شد.

این مراسم که با هدف ایجاد ارتباط بین مجریان تور ایرانی و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات گردشگری آفریقای جنوبی (هتل‌ها، کارگزاری‌های، سرویس‌های ترنسفر و...) برگزار شد، فرصتی برای شرکت‌های ایرانی بود تا بتوانند از نزدیک با این شرکت‌ها آشنا شوند و قراردادهای همکاری امضا کنند. همچنین در این مراسم سفیر آفریقای جنوبی و مدیر منطقه وزارت توریسم این کشور به ایراد سخنرانی پرداختند و از فرصت‌ها و چالش‌های صنعت گردشگری آفریقای جنوبی و لزوم تصحیح سازوکارها برای سفر به این کشور در ایران سخن گفتند.

سمینار آفریقای جنوبی

در این سمینار که از ساعت ۵ بعدازظهر دوشنبه آغاز به کار کرد، ابتدا سفیر آفریقای جنوبی به ارائه آمار و ارقامی درباره صنعت گردشگری آفریقای جنوبی و مسافران ایرانی این مقصد پرداخت. وی گفت:

این صنعت کمک کرده تا در بازه پنج ساله ابتدای ۲۰۱۲ تا پایان ۲۰۱۶ بیش از ۴۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شود.

سمینار آفریقای جنوبی

ویکا مازوی کومالو افزود:

۹۷ درصد گردشگرانی که به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند، در تعطیلات و به قصد تفریح به این کشور می‌آیند و بقیه مسافران با هدف تجارت یا تحصیل به این کشور می‌آیند که این آمار و ارقام نسبت به سایر کشورهای قاره آفریقا بسیار بیشتر است.

در ادامه هانلی اسلبر، مدیر منطقه توریسم آفریقای جنوبی در آسیا، استرالیا و خاورمیانه پرزنتیشنی جامع درباره مقاصد مختلف گردشگری در این کشور، سوغات و فرهنگ هر یک از این مقاصد و... ارائه داد.

سمینار آفریقای جنوبی

وی بر لزوم تصحیح نگاه آژانس‌های مسافرتی در ایجاد پکیچ سفر به آفریقای جنوبی تاکید کرد و گفت بسیاری از گردشگران ایرانی که به این کشور سفر می‌کنند، به دنبال امکانات و هتل‌های آنچنانی نیستند و خصوصا جوان‌ها بیشتر به دنبال ماجراجویی هستند و آفریقای جنوبی یکی از بهترین مقصدها برای سفر ماجراجویانه است.

او همچنین درباره هر یک از شهرهای آفریقای جنوبی و تفاوت‌های فرهنگی عمده آن‌ها توضیحاتی را ارائه داد و به معرفی مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هر یک از این مقاصد پرداخت.

سمینار آفریقای جنوبی

سمینار آفریقای جنوبی

در ادامه مراسم مجریان تور و آژانس‌های مسافرتی ایرانی این فرصت را داشتند تا با هر یک از نمایندگان شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات گردشگری آفریقای جنوبی صحبت و مذاکره کنند.

سمینار آفریقای جنوبی

در پایان این نشست نیز مراسم قرعه‌کشی بین حضار برگزار شد و به چهار نفر از حضار جوایز متنوعی از سوی شرکت‌های حاضر در این مراسم اعطا شد.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه