بهترین پارک‌های ملی آمریکا را از طریق وب کم تماشا کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
بهترین پارک‌های ملی آمریکا را از طریق وب کم تماشا کنید

برای تماشای حیات‌وحش آمریکا حتما نباید به این کشور سفر کنید، از طریق وب‌کم‌های نصب شده در برخی از پارک‌های ملی آمریکا می‌توانید تصاویر واقعی را در زمان واقعی مشاهده کنید.

اگر در فصل زمستان داخل خانه مانده‌اید و حوصله‌تان سر رفته است، باید بدانید که می‌توانید از طریق سایت www.nps.gov به تماشای دنیای حیات‌ وحش و طبیعت بپردازید. با نصب یکسری وب‌کم در تعدادی از بهترین پارک‌های ملی آمریکا، راهی عالی برای بازدید مجازی از پارک‌های ملی آمریکا در زمان واقعی برای همه مردم فراهم شده است. از خرس‌های قهوه‌ای که مشغول شکار ماهی سالمون هستند تا لانه‌سازی عقاب‌های گر (سر سفید) را می‌توانید از طریق این وب‌کم‌ها مشاهده کنید.

پارک ملی یلواستون

پارک های ملی آمریکا

پارک ملی یلواستون (Yellowstone National Park)، نیمی از چشمه‌های آب گرم دنیا را در خود جای داده است که حدود ۵۰۰ مورد یا بیشتر هستند. این پارک نخستین پارک ملی جهان محسوب می‌شود و شهرتش را مدیون حیات‌وحش و ویژگی‌های انرژی زمین‌گرمایی خود است. پارک مذکور اکوسیستم‌های متنوعی دارد، هرچند که جنگل‌های کوهستانی، اکوسیستم غالب را تشکیل می‌دهند.

پارک ملی یلواستون، نخستین پارک ملی جهان محسوب می‌شود

در زیر منطقه آرام پارک ملی یلوستون در آمریکا، مخزن عظیمی از گدازه‌های آتشفشانی قرار دارد و به همین دلیل آبفشان‌ها و چشمه‌های جوشان آب گرم در این منطقه به چشم می‌خورد. اولد فیث‌فول (Old Faithful) معروف‌ترین آبفشان این پارک ملی است که در سال ۱۸۷۲ کشف شد و از آن زمان مورد استفاده است. هر کسی در هر نقطه از دنیا می‌تواند فوران‌های روزانه‌ی این آبفشان را از طریق وب‌کم مشاهده کند. این فوران‌ها طبق یک برنامه‌ی مشخص در هر ۹۰ دقیقه اتفاق می‌افتند و به همین دلیل سایت www.nps.gov، جدول زمان فوران‌ها را در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده است تا از زمان دقیق آن مطلع باشند.

پارک ملی صهیون

پارک های ملی آمریکا

پارک ملی صهیون (Zion National Park) به خاطر مسیرهای هایکینگ‌اش معروف است، نظیر مسیر انجلز لندینگ که صخره‌ای شیب‌دار مشرف به دره‌ای عمیق دارد و مسیر ساب‌وی که از دره‌ای لوله‌ای شکل که براثر فرسایش آب در طول زمان به وجود آمده است،‌ عبور می‌کند. هایکینگ (پیاده‌گردی) در این دره‌ها، در فهرست ۱۰۰ ماجراجویی برتر آمریکا به انتخاب نشنال جئوگرافی قرار دارد.

یکی دیگر از مراکز محبوب در پارک ملی صیهون، سازه‌های صخره‌ای تمپل و تاورز ویرجین (Temples and Towers of the Virgin) هستند. گردشگران و عکاسان زیادی به بالای این صخره‌ها می‌روند تا تصاویر فوق‌العاده زیبای طبیعت به‌خصوص در زمان طلوع و غروب خورشید که رنگ و لعاب قله‌ها را دوچندان می‌کنند، به ثبت برسانند.

جالب است بدانید بیش از ۲۵۰ گونه‌ی پرنده، ۷۵ پستاندار متفاوت و در حدود ۳۰ گونه‌ی خزنده در این پارک  زندگی می‌کنند. در این پارک بزرگ و دیدنی، کوه‌های زیبا، دره‌ها، مونولیت‌های عظیم، طاق‌های طبیعی و تنگه‌ها و دره‌های باریک و عمیق را مشاهده خواهید کرد.

وب‌کم‌هایی به سمت قله‌ها در این پارک نصب شده است تا کسانی که نمی‌توانند شخصا به این پارک بیایند، از مناظر شگفت‌انگیز آن لذت ببرند. بهترین زمان برای تماشای ویدئوهای این وب‌کم‌ها در ساعات اولیه صبح و هنگام طلوع آفتاب یا در انتهای روز و موقع غروب آفتاب است.

پارک ملی کوه راکی

پارک های ملی آمریکا

پارک ملی کوه راکی (Rocky Mountain National Park)، پارکی طبیعی در ایالت کلرادو در آمریکا است که علاوه‌بر طبیعت زیبا، دارای حیات‌وحش شگفت‌انگیز و جذابی نیز هست. گوزن آمریکای شمالی یکی از ساکنان این پارک به‌شمار می‌رود. وب‌کم‌های نصب شده در پارک، فرصت مشاهده‌ی تماشای گوزن‌ها در تمام فصول را می‌دهد. از اواخر ماه مه تا اوایل ژوئن فصل زایمان این گوزن‌ها است؛ در طول ماه‌های سپتامبر و اکتبر می‌توانید رقابت گوز‌های نر برای جفت‌یابی را مشاهده کنید. با اینکه تماشای این حیوانات در فصل زمستان هیجان دیگر فصل‌ها را ندارد، اما صحنه‌ی پیدا کردن غذای‌شان می‌تواند منظره‌ای زیبایی برای پس زمینه‌ی دسکتاپ‌تان باشد.

پارک ملی کتمای

پارک های ملی آمریکا

پارک ملی کتمای (Katmai National Park)، یکی از بهترین مکان‌هایی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از محل‌های پیاده‌روی پارک که بین حیوانات و بازدیدکنندگان فاصله ایجاد کرده است، در کمال امنیت به تماشای خرس‌های قهوه‌ای بنشینند. این خرس‌های قهوه‌ای آلاسکایی، حیوانات خیلی بزرگی هستند به‌طوری‌که بین ۳۶۲ تا ۵۴۴ کیلوگرم وزن دارند. بیش از ۲ هزار خرس قهوه‌ای در این پارک زندگی می‌کنند و در طول فصل تابستان در نزدیکی رودخانه‌های ساحلی آلاسکا جمع می‌شوند.

پارک ملی کتمای در پاتوق‌های مورد علاقه‌ی ۶ حیوان، ‌وب‌کم‌هایی را نصب کرده است و بازدیدکنندگان می‌توانند این حیوانات را هنگام شکار، غذا خوردن و جستجو برای پیدا کردن غذا در زمان واقعی مشاهده کنند. توله خرس‌ها نیز از جمله بازدیدکنندگان این مناطق هستند که همراه با مادر خود برای ماهیگیری می‌آیند. پارک مذکور از این وب‌کم‌ها برای میزبانی مسابقه‌ی سالانه هفته خرس چاق استفاده می‌کند که تماشاچی‌های و‌ب‌کم می‌توانند رای بدهند که کدام خرس قبل از خواب زمستانی، وزنش از بقیه بیشتر می‌شود.

پارک ملی کوه رینیر

پارک های ملی آمریکا

قله‌ی پارک ملی کوه رینیر (Mount Rainier National Park)، حدود ۴٫۳ هزار کیلومتر بالاتر از سطح دریا است و بلندترین کوه ایالت  واشنگتن به‌شمار می‌رود. این پارک ملی ۹۵۵ کیلومتر مربع وسعت دارد و وب‌کم‌ها در ۱۱ نقطه‌ی مختلف نصب شده‌اند که مناظر کوه رینیر، رشته کوه تاتوش و حتی پارکینگ را به تماشاچی‌ها نشان می‌دهند.

وب‌کم‌های این پارک ملی، به بیننده‌ کمک می‌کند تا شرایط آب‌و‌هوایی، ‌ترافیک و پارکینگ را در سطوح پایین‌تر پارک ارزیابی کند

تعدادی وب‌کم اضافی نیز در مناطقی نظیر کمپ مویر (Camp Muir) در ارتفاع ۳,۰۴۸ کیلومتری کوه رینیر نصب شده است که فقط در تابستان فعالیت می‌کنند. وب‌کم‌هایی که در این پارک ملی هستند، به بیننده‌ کمک می‌کند تا شرایط آب‌و‌هوایی، ‌ترافیک و پارکینگ را در سطوح پایین‌تر پارک ارزیابی کند. تصاویر این وب‌کم‌ها هر ۱۵ دقیقه به‌روز می‌شود، پس انتظار نداشته باشید که بتوانید رفتار حیوانات را در زمان واقعی ببینید.

پارک ملی گلیشر

پارک های ملی آمریکا

پارک ملی گلیشر (Glacier National Park)، یک پارک ملی در ایالت مونتانا در آمریکا است که قسمتی از آن در کشور کانادا قرار دارد. قله‌های ناهموار و جمعیت بسیار وسیع و بزرگ حیوانات وحشی و دره‌های بزرگ یخچالی از ویژگی‌های این پارک به حساب می‌آید. چندین وب‌کم در این پارک نصب شده است که نواحی کوهستانی را به تصویر می‌کشند نظیر وب‌کم‌های Many Glacier که مشرف به دریاچه سوئیفت‌کارنت (Swiftcurrent Lake) و قله‌های فراتر از آن هستند. بهار امسال،‌ یکی از دوربین‌های جدیدتر پارک روی محل زندگی خرس سیاه در یک درخت صنوبر شرقی متمرکز شده بود و بیننده‌ها می‌توانستند این خانواده را تماشا کنند. در راستای جذب تماشاگر بیشتر، اخیرا دوربین‌ها نوسازی و مدل‌های باکیفیت‌تر جایگزین مدل‌های قدیمی شده‌اند.

پارک ملی گراند تیتون

پارک های ملی آمریکا

پارک ملی گراند تیتون (Grand Teton National Park) با مساحت ۱,۲۵۵ کیلومتر مربع، یک پارک ملی در ایالت وایومینگ در رشته کوه تیتان در آمریکا است. کوه‌های تیتان از جاذبه‌های اصلی این پارک برای بازدیدکنندگان و تماشاگران وب‌کم‌ها به حساب می‌آیند. پیاده‌گردها،‌کوهنوردها و ماجراجوها از بازدیدکنندگان قله‌های این کوه‌ها هستند و وب‌کم‌های نصب شده در منطقه با هدف کمک به این افراد است تا سفر خود را برنامه‌ریزی کرده و از قبل آمادگی لازم را پیدا کنند. یکی از وب‌کم‌ها در Club’s Climber’s Ranch نصب شده است و به کوهنوردها کمک می‌کند تا قبل از حرکت، وضعیت قله‌ها را بررسی کنند. از آنجا که شرایط آب‌و‌هوایی در نقاط مرتفع دائما در حال تغییر است، به‌روز رسانی این وب‌کم‌ها کمک شایانی به تصمیم‌گیری کوهنوردان قبل از آغاز سفرشان می‌کند.

یکسری وب‌کم در روستای اسکی Jackson Hole نصب شده است که مناظر تله اسکی، پایگاه اسکی و کوه‌ها را به نمایش درمی‌آورد. این دوربین‌ها به اسکی‌بازها و علاقه‌مندان ورزش‌های برفی امکان بررسی شرایط و وضعیت کوه را قبل از حرکت از محل اقامت‌شان می‌دهد.

پارک ملی جزایر چنل

پارک های ملی آمریکا

پارک ملی جزایر چنل (Channel Islands National Park)، در ایالت کالیفرنیا در آمریکا قرار دارد. این پارک شامل ۵ جزیره و آب‌های اطراف آن در نزدیکی ساحل کالیفرنیا می‌شود و از ماهی‌ها، جنگل‌های کتانجک، پرنده‌های دریایی و چندین گونه مختلف پستاندار دریایی محافظت می‌کند. علاوه‌بر این حیوانات، جمعیت کثیری از عقاب‌های سرسفید نیز در این پارک زندگی، شکار و تولید مثل می‌کنند.

دو وب‌کم در این پارک ملی قرار دارد و تصاویری نزدیک از لانه‌ی عقاب‌های سرسفید در فصل تولید مثل را به بیننده‌ها نشان می‌دهد. هر سال بهار عقاب‌ها یک یا دو تخم می‌گذارند و برخلاف سایر پرندگان،‌ سال بعد مجدد به همین لانه برمی‌گردند و تخم‌گذاری می‌کنند. این عقاب‌ها به مرور زمان و بعد از تولید مثل، جثه و قدرت‌شان بیشتر می‌شود. بعد از تخم‌گذاری، بچه عقاب‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ هفته در لانه می‌مانند تا رشد کنند و در این مدت والدین‌شان از آنها مراقبت می‌کنند. دوربین‌های نصب شده به بیننده‌ها امکان تماشای رشدونمو این بچه عقاب‌ها تا زمانی که لانه‌شان را ترک می‌کنند، می‌دهد.

پارک ملی جزایر چنل همچنین تصاویری از اقیانوس اطراف این جزایر را از طریق وب‌کم‌های زیرآب، به بینندگان نشان می‌دهد. این دوربین‌ها ثابت نیستند و تصاویری پویا و متفاوت از جنگل کتانجک و موجودات ساکن در آن را در اختیار بیننده می‌گذارند. از تصاویر متداول این دوربین‌ها می‌توان به ماهی‌ها، کوسه‌ها و پستانداران دریایی اشاره کرد. شیرهای دریایی گاهی اوقات از سر کنجکاوی به دوربین‌ها نزدیک می‌شوند و آنها را وارسی می‌کنند. در ضمن این دوربین‌ها صدای زیرآب را ضبط می‌کنند و بیننده می‌تواند صدای گیرنده خود را زیاد کند و به صداهای آرام‌بخش زیرآب گوش کند.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه