بهترین رستوران های گیاهی ملبورن، استرالیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
بهترین رستوران های گیاهی ملبورن، استرالیا

ملبورن، شهری شلوغ و پرجمعیت و یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در استرالیا است. این شهر رستوران‌های زیادی دارد و رستوران‌های گیاهی آن نیز بسیار متنوع است.

رستوران‌ های ملبورن، تنوع قابل ملاحظه‌ای دارند و در این شهر بزرگ، از پیدا کردن غذای گیاهی مورد علاقه‌ی خود، ناامید نمی‌شوید. رستوران‌های گیاهی ملبورن، آشپزی گوشه و کنار دنیا را به مشتریان خود عرضه می‌کنند؛ بنابراین غذاهایی از همه کشورهای دنیا در این رستوران‌ها پیدا می‌شود. در قلب ملبورن در استرالیا حتی می‌توانید فلافل بخورید و از خوردن غذاهای گیاهی و سالم در رستوران‌های مدرن و شیک، لذت ببرید.

ملبورن را بیشتر از همه به خاطر رویدادها و جاذبه‌های فرهنگی و هنری می‌شناسند، ولی جالب است بدانید که اهالی این شهر علاقه‌ی خاصی به خوردن غذاهای سالم و گیاهی و غذاهای بومی مناطق مختلف دنیا دارند. به همین دلیل است که از نظر رستوران‌ها نیز، ملبورن یک شهر غنی و متنوع است. رستوران‌های گیاهی شهر، غذاهای سالم و لذیذ و ارگانیک و به‌صرفه از نظر اقتصادی، سرو می‌کنند.

در ادامه، تعدادی از بهترین رستوران‌های گیاهی ملبورن را معرفی می‌کنیم.

رستوران Smith & Daughters

بهترین رستوران های گیاهی ملبورن

رستوران Smith & Daughters یک رستوران تماما گیاهی و بسیار عالی است که در محله‌ی فیتزروی قرار دارد.

رستوران Smith & Daughters یک رستوران تماما گیاهی است که در محله‌ی فیتزروی قرار دارد

این رستوران، هر شب پر از مشتریان مشتاقی می‌شود که انواع ساندویچ‌ها و سایر غذاهای رستوران را سفارش می‌دهند و از کیفیت و طعم آن‌ها، رضایت کامل دارند.

انواع سبزیجات کبابی و خوراک‌های گیاهی در منوی آن وجود دارد. برای تهیه‌ی این غذاها از تازه‌ترین و بهترین مواد غذایی ارگانیک استفاده می‌شود و سالم‌ترین و لذیذترین غذاها را می‌توانید در این رستوران‌ها نوش جان کنید.

رستوران The Vegie Bar

بهترین رستوران های گیاهی ملبورن

رستوران The Vegie Bar بیش از ۲۰ سال است که فعالیت می‌کند و بهترین و تاز‌ه‌ترین غذاهای گیاهی را سرو می‌کند. این رستوران، تخصص خاصی در عرضه‌ی غذاهای مخصوص خام‌گیاه‌خواران دارد. یکی از غذاهای منو که مخصوص خام‌خواران است، نوعی تاکوی مخصوص است که با ذرت، چیلی و آووکادو تهیه می‌شود. این رستوران هم در محله‌ی فیتزروی قرار دارد.

رستوران Vegelicious

رستوران Vegelicious یک رستوران عالی غذای گیاهی در خیابان کیلدا است. انواع نوشیدنی و غذاهای وگان و گیاهی در منوی آن وجود دارد. غذاهای کلاسیک وگان در این رستوران، تنوع قابل توجهی دارند و حتما می‌توانید یکی از بین آن‌ها انتخاب کنید. لینگویینی قارچ، فریتر گل کلم، انواع دسرهای نارگیلی و سایر غذاها و دسرهای وگان در منو وجود دارد. به غیر از غذای اصلی و دسر، می‌توانید از بین انواع نوشیدنی‌ها نیز نوشیدنی مورد نظرتان را انتخاب کنید و غذای گیاهی خود را با یک نوشیدنی لذیذ و مناسب کامل کنید.

رستوران Admiral Cheng-Ho

رستوران Admiral Cheng-Ho یک رستوران دنج و عالی برای خوردن غذای خوب و باکیفیت و سالم است.

در این رستوران چند مورد غذا و دسر بدون گلوتن هم وجود دارد

البته منوی رستوران فقط شامل غذاهای گیاهی نمی‌شود و انواع غذاهای دریایی هم در آن پیدا می‌شود. بهترین صبحانه و انواع نوشیدنی را می‌توانید اینجا امتحان کنید و از کیفیت و طعم بی‌نظیر آن‌ها مطمئن باشید.

انواع نان‌های محلی با عطر و طعم نان خانگی هم در کنار غذاها سرو می‌شود. اگر رژیم بدون گلوتن دارید، در این رستوران چند مورد غذا و دسر بدون گلوتن هم وجود دارد. پای بانوفی بدون گلوتن یکی از آن‌ها است که طرفداران زیادی دارد. این رستوران در منطقه‌ی Abbotsford واقع شده است.

رستوران Matcha Mylkbar

بهترین رستوران های گیاهی ملبورن

رستوران Matcha Mylkbar یک رستوران تماما گیاهی است که تخم مرغ‌های وگان سرو می‌کند. این تخم مرغ‌ها از نظر پروتئین، هیچ تفاوتی با تخم مرغ‌های معمولی ندارند و حتی بافت کاملا مشابهی دارند. منوی رستوران بسیار مفصل است و با توجه به فصل تغییر می‌کند. بهترین اسموتی‌های گیاهی و صبحانه‌های لذیذ در این منو دیده می‌شود.

رستوران Monk Bodhi Dharma

بهترین رستوران های گیاهی ملبورن

رستوران Monk Bodhi Dharma دور از دید گردشگران واقع شده است ولی بدون تردید، ارزش امتحان کردن دارد. در تمام طول روز در این رستوران می‌توانید غذاها و صبحانه‌های وگان و گیاهی بخورید. حتی نان‌های مخصوص نیز در منو وجود دارد که حتما باید امتحان کنید.

رستوران Lentil As Anything

رستوران Lentil As Anything زمانی که اولین شعبه‌ی خود را ۱۳ سال پیش افتتاح کرد، یک ایده‌ی جدید در ملبورن بود. این رستوران منویی متنوع از لذیذترین غذاهای گیاهی و وگان دارد و با کمک داوطلبان زیادی برای تهیه‌ی غذاهای لذیذ، اداره می‌شود.

رستوران Yong Green Food

بهترین رستوران های گیاهی ملبورن

رستوران Yong Green Food یکی دیگر از رستوران‌های عالی شهر برای خوردن غذاهای گیاهی خلاقانه و لذیذ است. حتی کیمچی وگان هم در منوی آن وجود دارد. بیشتر مواد غذایی مورد استفاده در این رستوران از مزارع اطراف تهیه می‌شود و اکثر آن‌ها کاملا ارگانیک و تازه است. این رستوران در محله فیتزروی قرار گرفته است.

رستوران Serotonin Eatery

رستوران Serotonin Eatery در منطقه‌ی برنلی، تقریبا دور از مرکز شهر قرار دارد. تمرکز اصلی این رستوران، بر معرفی سبک زندگی سالم است. این رستوران گیاهی، یک منوی متنوع و مفصل از انواع غذاهای گیاهی دارد که برای همه‌ی رژیم‌های غذایی مناسب است. غذاهایی که در عین سالم بودن، انرژی موردنیاز بدن‌تان را برای یک روز کامل، فراهم می‌کنند. این رستوران خدمات دیگری هم مثل آموزش خصوصی ورزشی و برنامه‌های تحصیلی دارد و در مجموع، شما را به سوی یک زندگی سالم‌تر و موفق‌تر، هدایت می کند.

رستوران Maha

بهترین رستوران های گیاهی ملبورن

رستوران Maha یک رستوران تماما گیاهی نیست، ولی یک رستوران عالی و بی‌نظیر است که منویی مفصل از غذاهای گیاهی دارد.

انواع خوراک، دسر و نوشیدنی گیاهی در منوی رستوران وجود دارد که بدون تردید توجهتان را جلب می کند. اگر دوست دارید غذا خوردن در رستوران‌های مجلل را تجربه کنید و گیاه‌خوار هم هستید، بدون تردید رستوران Maha را انتخاب کنید و از کیفیت و طعم بی‌نظیر غذاهای آن لذت ببرید. این رستوران در خیابان باند قرار گرفته است. 

رستوران Vapiano

رستوران Vapiano یک رستوران خوب در خیابان Flinders Lane در مرکز ملبورن است. این رستوران، یک رستوران ایتالیایی است.

مجموعه‌ای از بهترین غذاهای سنتی ایتالیایی را می‌توانید اینجا نوش جان کنید

البته منوی آن کاملا گیاهی نیست ولی منوی مفصلی شامل بهترین غذاهای گیاهی و وگان هم دارد. برای زمانی مناسب است که می‌خواهید همراه با گروهی از دوستان خود غذا بخورید و هرکدام سلیقه‌ی متفاوتی دارید.

پاستاهای بدون گلوتن برای کسانی مناسب است که رژیم غذایی بدون گلوتن دارند. مجموعه‌ای از بهترین غذاهای سنتی ایتالیایی را می‌توانید اینجا نوش جان کنید. این غذاها با عطر و طعم اصیل و با بهترین و تازه‌ترین مواد غذایی اولیه تهیه می‌شوند.

رستوران Transformer

بهترین رستوران های گیاهی ملبورن

رستوران Transformer یک رستوران مدرن و شیک است که سابقه‌ی طولانی دارد. در این رستوران می‌توانید بهترین غذاهای گیاهی و وگان را نوش جان کنید. انواع پیش‌غذا، غذای اصلی، دسر و چاشنی‌های وگان در منوی رستوران وجود دارد. فرقی نمی‌کند که کدام را انتخاب کنید. هر غذایی که انتخاب کنید، بسیار لذیذ است و با بهترین و تازه‌ترین مواد غذایی تهیه می‌شود. این رستوران در منطقه‌ی فیتزروی قرار گرفته است.

رستوران Moroccan Soup Bar

رستوران Moroccan Soup Bar در قلب منطقه‌ی فیتزروی قرار دارد.

این رستوران عطر و طعم اصیل غذاهای مراکشی را به قلب ملبورن آورده است

این رستوران عطر و طعم اصیل غذاهای مراکشی را به قلب ملبورن آورده است.

تنوع غذاهای شمال آفریقا و فرهنگ خاص این منطقه را به خوبی می‌توانید در این رستوران تجربه کنید و آشپزی بی‌نظیر و متفاوت آن سر دنیا را امتحان کنید.

این رستوران، سه منوی مختلف دارد. یکی از منوها مخصوص محبوب‌ترین غذاهای گیاهی منو است. یک منوی بانکه که در آن می‌توانید محبوب‌ترین غذاهای مراکشی را ببینید و یکی منوی غذاهای ساندویچی که برای بیرون بردن از رستوران بسیار مناسب است.

رستوران Mr Natural Vegetarian Pizza

رستوران Mr Natural Vegetarian Pizza رستورانی است که معمولا دست کم گرفته می‌شود. غذاهای رستوران، بسیار لذیذ است و منویی مفصل شامل انواع غذاهای گیاهی، وگان و پیتزاهای بدون گلوتن دارد. این رستوران در خیابان Brunswick قرار دارد. تمرکز اصلی این پیتزافروشی بر ارائه‌ی غذاهای لذیذ و گیاهی است و از انرژی سبز استفاده می‌کند تا دی‌اکسید کربن کمتری تولید کرده و از این راه، کمک زیادی به حفظ محیط زیست کرده باشد. این رستوران سرویس تحویل غذا هم دارد که در محدوده‌ای از شهر ارائه می‌شود. می‌توانید این محدوده را در وب‌سایت رستوران چک کنید تا غذای موردنظرتان را آنلاین سفارش دهید.

رستوران Shakahari

بهترین رستوران های گیاهی ملبورن

رستوران Shakahari یکی از اولین رستوران‌های گیاهی در ملبورن است و بیش از ۴۰ سال است که در این شهر بهترین غذاهای گیاهی را سرو می‌کند و یک منوی منحصرا گیاهی دارد.

این رستوران بیش از ۴۰ سال است که در این شهر بهترین غذاهای گیاهی را سرو می‌کند

انواع سبزیجات کبابی، ساتای‌های گیاهی، سس‌های مخصوص و پیش‌غذا و دسر در منو وجود دارد.

تنوع منو و طعم و کیفیت بی‌نظیر غذاها، نه تنها گیاه‌خواران بلکه گوشت‌خواران را هم راضی می کند و هرکسی با هر سلیقه‌ای که به این رستوران سر بزنید، غذای مناسب خود را پیدا خواهد کرد.

این رستوران در محله‌ی کارلتون قرار دارد.

رستوران Combi

بهترین رستوران های گیاهی ملبورن

رستوران Combi گرچه یک رستوران تماما گیاهی نیست، منویی مفصل از غذاهای گیاهی دارد که نباید از دست بدهید. غذاهای این رستوران در عین سالم‌بودن، بسیار رنگارنگ و لذیذ هستند. پیتزاهای مخصوص، انواع براونیز، صبحانه‌ی متشکل از دراگون فروت از جمله غذاهای خاص منوی گیاهی است که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

رستوران Sister of Soul

رستوران Sister of Soul فقط چند قدم از خیابان مشهور کیلدا فاصله دارد. این رستوران مجموعه‌ای از بهترین غذاهای گیاهی و وگان را سرو می‌کند. تخصص اصلی این رستوران در ارائه‌ی غذاهای سبک و سالم گیاهی است. از صبحانه تا شام می‌توانید در این رستوران غذا بخورید و منویی بسیار متنوع برای هر وعده دارد. این رستوران دکوراسیونی مدرن و شیک دارد و نه تنها گیاه‌خواران، بلکه سایر افراد نیز از خوردن غذاهای لذیذ و باکیفیت آن لذت می‌برند.

رستوران Shu

رستوران Shu یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای خوردن غذاهای وگان است. البته منوی رستوران فقط شامل غذای وگان و گیاهی نیست و غذاهای تهیه شده از گوشت هم دارد. حدود یک سوم غذاهای منو، وگان است. غذاهای این رستوران با الهام از آشپزی ژاپنی تهیه می‌شوند. انواع دامپیلنگ، پیش‌غذا و غذای اصلی در منو وجود دارد که تنوع آن‌ها، همه‌ی سلیقه‌ها را راضی می کند. این رستوران علاوه بر غذای باکیفیت و سالم، دکوراسیون جالبی دارد. منوی رستوران شامل چند نوع دسر است از جمله چیزکیک آووکادو که نباید از دست بدهید.

رستوران Trippy Taco

بهترین رستوران های گیاهی ملبورن

رستوران Trippy Taco یک غذاخوری مکزیکی است که تاکوهایی بسیار ساده و در عین حال لذیذ سرو می کند. هر آنچه که از منوی این رستوران انتخاب کنید، گیاهی است. اگر بخواهید پنیرها و خامه‌های وگان هم در رستوران وجود دارد و می‌توانید محصولات لبنی غذای خود را با این محصولات وگان، جایگزین کنید. اگر دنبال غذاهای جدید و متنوع گیاهی هستید، حتما به این رستوران سر بزنید.

رستوران Veg Out Time

رستوران Veg Out Time یکی از معدود رستوران‌های گیاهی خیابان کیلدا است.

این رستوران کوچک، قیمت‌های بسیار مناسبی دارد

این رستوران منویی بسیار مفصل از غذاهای گیاهی دارد. این رستوران کوچک، قیمت‌های بسیار مناسبی دارد و در آن انواع غذاهای الهام گرفته از آشپزی آسیایی با سرویس‌دهی سریع و عالی، سرو می‌شود.

طعم و عطر آشپزی جنوب شرقی آسیا را می‌توانید در این رستوران تجربه کنید. این غذاها البته بدون گوشت تهیه می‌شوند و همه‌ی مواد اولیه‌ی آن‌ها، از سبزیجات و گیاهان تازه و ارگانیک است.

دکور و طراحی رستوران، در عین حال که ساده است، راحتی و صفای خاصی دارد. بنابراین اگر دنبال غذای سالم و گیاهی با قیمت مناسب می‌گردید، حتما به این رستوران سر بزنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه