ایران، در فهرست امن‌ترین کشورهای جهان برای گردشگری قرار دارد

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان پنجشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
ایران، در فهرست امن‌ترین کشورهای جهان برای گردشگری قرار دارد

دو موسسه بین‌المللی «کنترل ریسکس» و «اینترنشنال SOS» در ارزیابی سال ۲۰۱۹، ایران را جزو امن‌ترین کشورهای جهان برای گردشگری معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایندیپندنت، امنیت کشور ایران برای گردشگران، در سطح کشورهای اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا است. علاوه بر ایران، کویت و قطر نیز از جمله معدود کشورهای خاورمیانه هستند که در سطح خطرهای امنیتی «پایین» جهت گردشگری ارزیابی شدند. 

به گزارش این خبرگزاری، امنیت کشورهای ترکمنستان و عربستان سعودی متوسط ارزیابی شده و پاکستان، عراق، افغانستان و بسیاری از کشورهای آفریقایی، در رده کشورهای «خطرناک» برای گردشگری معرفی شده‌اند. در کنار این آمار، گزارش دیگری از موسسه Ipsos منتشر شده که در چشم‌انداز اقتصاد و بازار در سال ۲۰۱۹ را مورد بررسی قرار داده است.

بر مبنای گزارش اعلام شده، ۴۳ درصد تصمیم‌گیران حوزه کسب و کار، انتظار افزایش تهدیدهای امنیتی در جهان را در سال ۲۰۱۹ دارند.

آمار اعلام شده، توسط موسسه بین‌المللی SOS انجام شده است. این موسسه بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات پزشکی و آموزش‌های مسافرتی در جهان و طرف قرارداد بیش از دو سوم از ۵۰۰ شرکت برتر در حوزه بین‌المللی از نگاه مجله اقتصادی فورچن، شناخته شده است.

محمد خیاطیان، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اخیرا اعلام کرده بود که در نیمه نخست سال جاری، بیش از شش میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کردند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع عکس: ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه