موزه ملی بازی های ویدئویی در انگلیس افتتاح می‌شود

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
موزه ملی بازی های ویدئویی در انگلیس افتتاح می‌شود

موزه ملی بازی‌های ویدئویی طی چند روز آینده در شهر شیفیلد انگلیس افتتاح خواهد شد و قرار است میزبان کنسول‌ها و غرفه‌های جذاب از استودیو‌های بازی‌سازی، آثار مختلف و نحوه ساخت آن‌ها باشد.

موزه بازی‌های ویدئویی بریتانیا این شنبه در شیفیلد انگلیس افتتاح خواهد شد. موزه ملی بازی‌های ویدئویی (National Videogame Museum) میزبان تعدادی دستگاه و کنسول بازی و بازی‌های کلاسیک نظیر اسپیس اینویدرز و پک-من خواهد بود. نکته جالب اینجا است که با یک بار پرداخت پول می‌توانید تمام روز را مشغول بازی شوید.

موزه‌ی مذکور قول داده است نمایشگاه‌هایی نوآورانه از استودیو‌های بازی‌سازی، بازی‌ها و اطلاعات مربوط به نحوه ساخت آن‌ها را برای عموم مردم مهیا کند؛ علاوه‌براین، برپایی جشنواره‌های فرهنگی و باشگاه‌هایی برای کودکان و والدین و میزبانی رویدادها را نیز در دستور کار خود دارد. این موزه در واقع «سومین قسمت» از National Videogame Arcade است.

موزه ملی بازی‌های ویدئویی

این نمایشگاه‌ها از زمان تاسیس این صنعت تا به امروز و بازی‌هایی که در حال ساخته شدن هستند را پوشش می‌دهد. ایان سیمسون که مدیریت این موزه را برعهده دارد، می‌گوید:

همیشه سعی کرده‌ایم چیزی فراتر از بازی را در اختیار مردم قرار دهیم. سازندگان بازی‌های ویدئویی را به فضای پویای این موزه آورده‌ایم تا با افراد عاشق بازی ملاقات کنند. درعین‌حال به بازدیدکنندگان درباره‌ی بازی‌ها می‌گوییم و پاسخگوی درخواست‌ها و ایده‌های جامعه برای نمایشگاه‌های جدید هستیم.

در ادامه موفقیت‌ نمایشگاه‌های قبلی که درباره بازی مدیر فوتبال، بازی مانیومنت ولی و بازی دیزی بود، این موزه با شرکت‌های بازی همکاری می‌کند تا نمایش‌های بلندپروازانه بیشتر و جدیدتری را برگزار کند. خوشحال هستیم که با همکاری Boneloaf (تولید کننده بازی گنگ بیست)، یک محیط آزمایشی را‌ه‌اندازی کردیم و در حال رایزنی با ناشران و توسعه‌دهندگان درباره نمایش آثار آن‌ها به طیف گسترده‌ی مخاطبان‌مان هستیم.

کیت بیدول، موسس استیت آو پلی گیمز می‌گوید:

از آغاز به کار موزه ملی بازی‌های ویدئویی در خانه‌ی جدید خود در مرکز شهر شیفیلد خیلی هیجان‌زده هستم. صنعت بازی خیلی خلاقانه است و به لحاظ فرهنگی اهمیت دارد و حالا مکانی عالی داریم که می‌توانیم در آن جشن بگیریم و خود را نشان دهیم.

موزه ملی بازی‌های ویدئویی، موزه‌ای است که به صنعت بازی اختصاص دارد و امکان نمایش بازی‌ها، استودیو‌های بازی‌سازی و موفقیت‌های این بخش در طی ۴۰ سال گذشته مهیا شده است.

همه کسانی که به زندگی فرهنگی بازی‌های ویدئویی علاقه‌مند هستند می‌توانند به رهبران این صنعت ملحق شوند و از طریق تولید محتوا، تبلیغ و کمک‌های مالی به توسعه‌ی این برنامه در سال‌های آینده کمک کنند.

هزینه‌ی ورودی این موزه به صورت رزرو آنلاین برای کودکان، ۸٫۵۰ پوند، برای بزرگسالان، ۱۰٫۵۰ پوند و کودکان زیر ۵ سال رایگان است.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه