بهترین قهوه دمی جهان در خیابانی کوچک در زوریخ

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
بهترین قهوه دمی جهان در خیابانی کوچک در زوریخ

این مطلب خصوصا برای طرفداران قهوه نوشته شده است. با کافه‌ای کوچک در خیابانی خلوت در زوریخ که بهترین قهوه دمی جهان را سرو می‌کند، آشنا شوید.

این کافه کوچک که در این مقاله در مورد آن می‌خواهیم با شما صحبت کنیم، در خیابان‌های پر زرق‌و‌برق یا کوچه‌های شلوغ زوریخ، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور سوئیس، قرار ندارد؛ اما با این حال در این گوشه آرام خیابان جوزف استراسه (Josefstrasse)، طرفداران قهوه، مم (Mame) را پیدا خواهند کرد؛ مکانی که بهترین قهوه جهان در آن دم می‌شود. صاحب این کافه، خانم امی فوکاهوری (Emi Fukahori) هفته گذشته، برنده جایزه جام جهانی نوشیدنی‌ها در برزیل شد.

بهترین قهوه دمی جهان

قهرمان اخیر جام جهانی نوشیدنی‌ها می‌دانست که امی کاملا آماده است؛ اما پیروزی او، کماکان او را شگفت‌زده کرد. فوکاهوری با فروتنی به لونلی پلنت گفت:

اینکه قهوه شما در روز مسابقه از همه بهتر باشد، همیشه کاری پر از ریسک است. من آن روز شانس آوردم.

بهترین قهوه دمی جهان

جام جهانی نوشیدنی‌ها در برزیل برگزار شد

فوکاهوری در صحنه قهوه، نسبتا تازه‌وارد است. او که سال‌های بسیاری در صنعت گردشگری کار کرده است، تا همین چندسال پیش وارد عرصه قهوه نشده بود. نینا ریمپی، دوست او، یک باریستای قهرمان سوئیسی به او پیشنهاد داد تا دم‌کردن قهوه را امتحان کند.

فوکاهوری آن روز را اینطور به یاد می‌آورد:

مو بر تن من سیخ شد. آن تجربه اصلا شبیه هیچ‌کدام از قهوه‌هایی که تا آن زمان خورده بودم، نبود، بلکه مزه توت‌فرنگی می‌داد. همانطور که نینا آن را توصیف کرده بود.

فوکاهوری پس از آن روز، به تخصص پیدا کردن در عرصه قهوه علاقه‌مند شد و با تلاش بسیار جایزه قهرمانی باریستای سوئیس ۲۰۱۵ را دریافت کرد. امی در نهایت یک کافی شاپ در منطقه ۵ زوریخ با متیو تیس که شریک تجاری و همسر وی است، افتتاح کرد.

کافی شاپ مم به خاطر طراحی داخلی شیک و ساده و البته منوی متنوع قهوه‌های مخصوص اسپرسو و دمی در میان ساکنان زوریخ به سرعت به محبوبیت بسیاری دست پیدا کرد. امی گفت:

ما می‌خواستیم کافی‌شاپمان مکانی برای رشد جامعه عاشقان قهوه زوریخ باشد. تا امروز که همه چیز هیجان‌انگیز و خارق‌العاده پیش رفته است.

بهترین قهوه دمی جهان

قهوه مورد علاقه امی، کاپوچینو است. عکس از ایرینا مروان

امی، پیروزی خود را فرصتی برای شناخت باریستاهای بیشتری از سراسر جهان و همچنین قهوه‌های مختلف می‌داند؛ اما این موضوع برای او مسئولیت هم به بار آورده است. امی گفت:

من هم‌اکنون باید قهوه‌ای را برای مشتریانم و دوستان باریستا سرو کنم که از قهرمان جام جهانی نوشیدنی‌ها انتظار می‌رود. این کار برای من بسیار لذت‌بخش است.

زندگی فوکاهوری در حال حاضر بیشتر به قهوه اختصاص دارد؛ اما فکر می‌کنید آیا ممکن است که یک لیوان چای خوب، امی را وسوسه کند؟

امی پاسخ داد:

به عنوان یک ژاپنی، من از انواع مختلف چای سبز در مواقع متفاوت لذت می‌برم.

او اضافه کرد:

دانش من در مورد چای متاسفانه بسیار اندک است.

سوال بعدی این است که قهوه مورد علاقه امی چیست؟

باریستای ژاپنی پاسخ داد:

البته این موضوع بستگی به حال و هوای من و اینکه چه ساعتی در روز است، دارد؛ اما برای مثال باید بگویم که من دوست دارم روزم را با یک کاپوچینوی پر از خامه شروع کنم.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه