نمایشگاه گردشگری پارس شیراز میزبان ۵ شرکت خارجی

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
نمایشگاه گردشگری پارس شیراز میزبان ۵ شرکت خارجی

۵ شرکت گردشگری خارجی از کشورهای مختلف در نمایشگاه گردشگری پارس شیراز حضور خواهند داشت.

جلسه هماهنگی عوامل اجرایی نمایشگاه گردشگری پارس با حضور رئیس و نمایندگان دفاتر خدمات مسافرتی فارس، نمایندگانی از دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استانداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس تشکیل شد.

مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در این جلسه گفت:

حوزه گردشگری به عنوان یکی از محورهای رشد و توسعه اقتصاد محسوب می‌شود و همه ما چه در بخش دولتی و چه فعالان در بخش خصوصی، موظف به حمایت از رویدادهای گردشگری برای دستیابی به اهداف اقتصادی آن هستیم.

وی افزود:

تمام تلاش عوامل اجرایی نمایشگاه بر این اساس است که با نمایش هر چه بهتر توانمندی‌های حوزه مختلف گردشگری، ضمن رونق بیش از پیش آیین صنعت در استان، این نمایشگاه را مجددا در تقویم رویدادهای بین‌المللی سازمان جهانی جهانگردی به ثبت برسانیم.

‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍موضوع سلامت یکی از محورهای اصلی نمایشگاه امسال است چراکه استان فارس به عنوان پایلوت گردشگری سلامت در کشور انتخاب شده است و امید است که بیمارستان‌های دارای بخش بین‌الملل، با قدرت در نمایشگاه شرکت کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس از گردشگری مذهبی به عنوان دیگر محور اصلی نمایشگاه یاد کرد و افزود:

وجود بارگاه ملکوتی احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، حرم مطهر علی بن حمزه (ع)، مساجد تاریخی عتیق، وکیل و نصیر الملک، فرصتی مناسب برای رایزنی متولیان این اماکن با نمایندگان دیگر استان‌ها کشور به خصوص نمایندگان شهرهای قم، مشهد و کشور عراق در صورت حضور، برای تبادل گردشگر مذهبی خواهد بود.

آژانس های خدمات مسافرتی در صنعت گردشگری نقش بسیار مهمی دارند امیری در این باره بیان کرد:

دفاتر با تهیه بسته‌های متنوع سفر و ارائه هدفمند به بازدید کنندگان از نمایشگاه، زمینه تحرک پذیری و رونق گردشگری استان را فراهم نمایند که در این خصوص محمود فخری رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فارس، نیز با اعلام حمایت آژانس‌داران استان از برگزاری هر چه باشکوه‌تر نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در شیراز، به حضور پررنگ این صنف در نمایشگاه امسال، همانند سال گذشته اشاره کرد.

دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۴ آذرماه  امسال، از ساعت ۱۶ الی ۲۲، در شهر شیراز، محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

چند شرکت گردشگری خارجی از مالزی، دبی، سنگاپور، تایلند و هند در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه