نیوزلند از مسافران می خواهد که مراقب محیط زیست باشند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
نیوزلند از مسافران می خواهد که مراقب محیط زیست باشند

نیوزلند قوانین سختگیرانه‌ای در زمینه محیط زیست دارد و به همین دلیل از مسافران می‌خواهد که مراقب محیط زیست باشند و به آن اهمیت بدهند.

نیوزلند را به خاطر قوانین سختگیرانه در زمینه محیط زیست می‌شناسند. در حال حاضر افرادی که به این کشور سفر می‌کنند، تحت نظارت خیلی دقیقی قرار می‌گیرند تا هیچ نوع گیاه یا غذایی که ممکن است بر محیط زیست نیوزلند تاثیر بگذارد، از خارج وارد این کشور نشود.

نیوزلند

حالا مسافران نیوزلند می‌توانند با موافقت با «تعهد تیاکی»، یک قدم فراتر بروند و قول بدهند تا در طول سفرشان، ناظر خوبی برای محیط زیست باشند.

«تیاکی» (Tiaki) در زبان مائوری به معنای «مراقب باش» بوده و نشان‌دهنده قوانین مائوری درباره‌ی مسئول بودن در قبال زمین است. استفان انگلند هال، مدیر عامل شرکت گردشگری نیوزیلند می‌گوید:

ایده گردشگری در نیوزیلند فراتر از روند درون کشور است.

تعهد تیاکی شامل لیستی از بایدها و نبایدهایی نیست که دوران مدرسه را به یاد افراد بیندازد، بلکه طوری طراحی شده‌ است که وقتی مسافران وارد کشور می‌شوند،‌ ذهنیت خاصی داشته باشند.

نیوزلند

مسافران می‌توانند قبل از سفر به نیوزلند با مراجعه به سایت گردشگری نیوزلند، در مورد «تعهد تیاکی» اطلاعات بیشتری به دست بیاورند؛ علاوه‌بر‌این اطلاعات لازم درباره این تعهد را می‌توانند در وب‌سایت تیاکی و همینطور هنگام سفر بین‌المللی در ایر نیوزلند (که از طریق یک ویدئو در طول پرواز به مسافران نشان داده می‌شود) کسب کنند. استفان انگلند هال ادامه می‌دهد:

تعهد تیاکی در مورد دستورالعمل‌ها یا قوانین هدایت‌کننده‌ای است که به مردم می‌گوید در زمان حضورشان در نیوزلند چه رفتاری داشته باشند. ما رابطه‌ای نمادین و قوی با محیط زیست‌مان در نیوزلند داریم. خوشحال می‌شویم که شما هم بیایید و طبیعت اینجا را تجربه کنید، اما دوست داریم دقت کنید که این مکان واقعا برای ما مهم است.

داشتن این ذهنیت به مسافران کمک می‌کند، سفر خیلی خوشی داشته باشند. طبق گزارش سازمان ملل، نیوزلند هشتمین کشور شاد جهان است و دسترسی آسان به طبیعت یکی از دلایل اصلی آن به‌شمار می‌رود. حتی در ایر نیوزلند که خطوط هوایی ملی است،‌ افراد را تشویق به آرامش و مهربان بودن با یکدیگر می‌کنند. به هر حال وقتی قرار است ۱۷ ساعت در حالت پرواز سپری کنید، این رویه به مسافران کمک می‌کند تا اوقات بهتری را در کنار همسفران خود بگذرانند.

گالری عکس‌های نیوزلند

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه