فصل چهار سریال Outlander کجا فیلمبرداری شده است؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
فصل چهار سریال Outlander کجا فیلمبرداری شده است؟

سریال غریبه یا Outlander یک مجموعه تلویزیونی درام بریتانیایی آمریکایی است که بر اساس رمانی با همین نام به قلم دایانا گابالدون ساخته شده است.

سریال‌های کمی پیدا می‌شوند که به اندازه‌ی سریال Outlander (غریبه) لوکیشن‌ هایی در چشم‌اندازها و مناظر زیبای طبیعی داشته باشند.

در این سریال جذاب، لوکیشن‌هایی بسیار دیدنی و نفس‌گیر از ارتفاعات اسکاتلند را می‌بینید. اخیرا این کشور به خاطر این سریال پرطرفدار، با رشد قابل توجهی در گردشگری مواجه شده است و افراد زیادی از سراسر دنیا برای تماشای لوکیشن‌های این سریال، به اسکاتلند سفر می‌کنند.

در انتهای فصل سوم، فریزر را در ساحلی در آمریکا دیدید بنابراین ماجرای این زوج در فصل چهارم در کارولینای شمالی ادامه دارد.

در واقعیت، لوکیشن‌های فیلم فاصله‌ی زیادی از هم ندارند و احتمالا طرفداران اگر بشنوند که عوامل تهیه‌ی سریال برای فیلمبرداری زیاد جابه‌جا نمی‌شوند، تعجب خواهند کرد. عوامل فیلم از لوکیشن‌های جایگزین در اسکاتلند برای فیلمبرداری مناطق مختلف استفاده می‌کنند درست مثل فصل سوم که از همین روش برای نمایش ماجرای کاراکترها در جامائیکا استفاده شده بود.

استودیوی اصلی Outlander، استودیویی به نام Wardpark Studios است که از زمان آغاز فیلمبرداری فصل اول تا به امروز، گسترش زیادی پیدا کرده است. این استودیو در شهر کامبرنولد قرار دارد. محوطه‌ی توریستی یا دره کوهستانی کامبرنولد (Cumbernauld Glen) در نزدیکی آن قرار دارد و برای عموم مردم قابل دسترسی است. بسیاری از طرفداران فیلم هنگام فیلمبرداری در این منطقه جمع می‌شوند تا بازیگران محبوب خود را در حال ایفای نقش، از نزدیک ببینند.

لوکیشن سریال Outlander

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، جنگل‌های اسکاتلند است که در این فصل از سریال غریبه، به عنوان لوکیشن جایگزین کارولینای شمالی، مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

طبق پیش‌بینی‌های آنلاین، این منطقه به عنوان لوکیشن Fraser’s Ridge مورد استفاده قرار گرفته است یعنی منطقه‌ی وسیعی که قهرمان‌های داستان، تلاش می‌کنند تا خانه‌ی جدید خود را در آن بنا کنند.

طرفداران سرسخت این سریال همچنین ذکر می‌کنند که یکی از ستاره‌های سریال، سم هیوین در یکی از مصاحبه‌های خود با تلویزیون بریتانیا اعلام کرده است که فصل نهایی، در این منطقه فیلمبرداری شده است.

دو کلیسای باشکوه نیز در فصل چهار این سریال به نمایش در می‌آیند. یکی کلیسای جامع سنت اندرو گلاسکو (St Andrew) در گلاسکو و دیگری میدان و کلیسای جامع دانبلین (Dunblane Cathedral).

لوکیشن سریال Outlander

در تصویر بالا پارک ییلاقی کالدرگلن را می‌بینید که در سریال، به جای کالیفرنیای شمالی قرار گرفته است.

در مجموع مراحل تولید این سریال بیشتر از همه در اسکاتلند فیلمبرداری شده است و عوامل آن به اسکاتلند وفادار بوده‌اند.

گرچه آمریکا را به عنوان پس‌زمینه‌ی صحنه‌های سریال نخواهید دید؛ ولی بسیاری از لوکیشن‌های این داستان، در آمریکا قرار دارند. مثلا کوهستان بلو ریج (Blue Ridge Mountains) که ارتباط تنگاتنگی با اسکاتلند و فرهنگ اسکاتلندی دارد.

لوکیشن سریال Outlander

در کتاب‌ها، فریزر ریج، جایی در کوهستان بلو ریج قرار دارد که تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه