بهترین رستوران های گیاهی لندن

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
بهترین رستوران های گیاهی لندن

پیدا کردن رستوران گیاهی و وگان در لندن، کار سختی نیست. این شهر بزرگ، رستوران‌های زیادی دارد که بسیاری از آنها به ارائه‌ی غذاهای متناسب با رژیم غذایی گیاه‌خواری اختصاص یافته‌اند.

رستوران‌های لندن تنوع قابل توجهی دارند. لندن پایتخت انگلستان، یک از زیباترین پایتخت‌های دنیا و شهری گردشگرپذیر است.

از آنجایی که یک شهر محبوب توریستی است، رستوران‌های زیادی دارد. تنوع رستوران‌های لندن همه‌ی سلیقه‌ها را راضی می‌کند و گیاه‌خواران و کسانی که رژیم غذایی و سبک زندگی وگان دارند، در لندن به راحتی می‌توانند در بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها غذا بخورند.

اگر گیاه‌خوار یا وگان هستید یا در سفر به لندن دوست دارید چند غذای گیاهی، سالم و ارگانیک را امتحان کنید، یکی از این رستوران ها سر بزنید.

رستوران Tibits

رستوران های گیاهی لندن

رستوران Tibits یک رستوران بزرگ گیاهی و غذای سالم در نزدیکی منطقه‌ی پیکدلی سیرکوس در مرکز لندن است. این رستوران، گرچه با یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های گیاهی اروپا در ارتباط است، ولی رستورانی مدرن با حال‌وهوایی جذاب و جوان‌پسند است. منوی رستوران شامل انواع غذاهای سرد و گرم است و تنوع قابل توجهی دارد.

در روزهای آفتابی می‌توانید در میزهای فضای باز رستوران، غذا بخورید که البته گاهی این فرصت پیش‌ می‌آید. یک لژ خانوادگی دارد که وسایل سرگرمی بجه‌ها در آن فراهم شده است تا خانواده‌ها با خیال راحت بتوانند غذا بخورند. انواع کتاب و یک تخته سیاه بزرگ دارد که در جذابیت آن افزوده است. میوه‌های تازه و نوشیدنی‌های گیاهی رستوران و انواع چای و دمنوش، بخش خاصی از منو را به خود اختصاص داده‌اند که حتما ارزش امتحان کردن دارند و بسیار متنوع هستند.

رستوران Ethos

رستوران Ethos یک رستوران عالی سلف سرویس است که در نزدیکی محله‌ی آکسفورد سیرکوس قرار دارد. در طول هفته، غذاهای بوفه را بر حسب وزن محاسبه می‌کنند و آخر هفته‌ها می‌توانید به میزان نامحدود از غذاهای بوفه با پرداخت هزینه ثابت، استفاده کنید. غذاهای این رستوران بدون گوشت تهیه می‌شوند و مشتریان زیادی از بین گیاه‌خواران و حتی غیرگیاه‌خواران دارند.

رستوران Vanilla Black

معمولا تعداد کمی رستوران گیاهی مجلل وجود دارد. در واقع فاین داینینگ یا غذا خوردن در رستوران‌های لوکس و مجلل را نمی‌توان با رژیم غذایی گیاه‌خواری هم‌زمان تجربه کرد مگر در شهرهای بزرگی مثل لندن. رستوران Vanilla Black یک رستوران گیاهی لوکس است. در این رستوران، غذاهایی بسیار باکیفیت با تزیینات جذاب و زیبا سرو می‌شود. منوی رستوران بسیار متنوع و خلاقانه است و غذاهایی خاص و متفاوت در آنها پیدا می‌شود. در واقع از نظر تنوع غذاهای گیاهی، یکی از متنوع‌ترین و بهترین رستوران‌های شهر است. هر آنچه که تصور کنید از انواع ترشی گرفته تا سس‌های مخصوص گیاهی در این رستوران سرو می‌شود. غذای رستوران بسیار باکیفیت و لذیذ است و محیط آن جذاب و مدرن. حتی اگر گیاه‌خوار هم نباشید، بد نیست به این رستوران سر بزنید.

رستوران Manna

رستوران Manna قدیمی‌ترین رستوران گیاهی لندن است. غذاهای رستوران علاوه بر اینکه سالم و گیاهی هستند، به زیبایی تمام سرو می‌شوند و کیفیت قابل توجهی دارند. تنوع غذاها، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. حجم وعده‌های غذایی زیاد نیست ولی مطمئنا با خوردن آنها گرسنه نمی‌مانید. زیباترین غذاهای گیاهی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید. حتی اگر گیاه‌خوار هم نباید از خوردن غذاهای متنوع و سالم این رستوران، لذت می‌برید.

رستوران The Gate

رستوران های گیاهی لندن

رستوران The Gate را دو برادر به نام‌های آدریان و مایکل دنیل در سال ۱۹۸۹ پایه‌گذاری کردند. تخصص اصلی این رستوران در ارائه‌ی غذاهای گیاهی و آشپزی وگان است. سرآشپزان رستوران، مهارت خاصی در ارائه‌ی منوهای بسیار متنوع دارند که با سلیقه‌های مختلف، سازگار است. برای تهیه‌ی غذا در این رستوران، از تازه‌ترین میوه‌ها و سبزیجات و محصولات ارگانیک استفاده می‌شود. تنوع غذاها، کیفیت و تازگی آنها نه تنها گیاه‌خواران بلکه مورد توجه همه مشتریان قرار می‌گیرد. حتی اگر گیاه‌خوار نیستید، حتما زمانی را برای سر زدن به این رستوران در نظر بگیرید.

رستوران Mildred's

رستوران های گیاهی لندن

رستوران Mildred's، یک رستوران گیاهی عالی است که بیش از ۲۰ سال است غذاهای لذیذ گیاهی را با بهترین مواد اولیه تهیه می‌کند و با قیمت‌های مناسب، در اختیار مردم و مشتریان می‌گذارد. منوی رستوران، یک منوی بسیار متنوع از غذاهای لذیذ گیاهی است. برای تهیه‌ی غذاها از تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد ارگانیک استفاده می‌شود از جمله قهوه و شیر سویای ارگانیک که برای تهیه‌ی نوشیدنی‌ها از آن استفاده می‌شود. برای غذا خوردن در این رستوران لازم نیست از قبل میز رزرو کنید و اگر شلوغ بود می‌توانید نوشیدنی بخورید تا میزها خالی شوند. البته این رستوران یک بخش خصوصی هم دارد که آن را می‌توانید برای رویدادهای مختلف رزرو کنید و برای ۱۰ تا ۲۴ نفر ظرفیت دارد.

رستوران Gaby's Deli

رستوران Gaby's Deli یک رستوران محبوب است انواع غذاهای متنوع را سرو می‌کند. غذاهای یونانی، مدیترانه‌ای و عربی بخشی از منوی رستوران را تشکیل می‌دهند. این رستوران، جزو رستوران‌های ارزان شهر است و با هر بودجه‌ای می‌توانید یک غذای مناسب در آن پیدا کنید و لذت ببرید. حتی حمص و کوشر در منوی رستوران پیدا می شود و ارزان بودن آن، نباید شما را منصرف و ناامید کند.

رستوران 222 Veggie Vegan

رستوران 222 Veggie Vegan یک رستوران صددرصد وگان است که تمرکز اصلی آن بر سبک زندگی سالم و لذت بردن از لذیذترین غذاهای گیاهی است. باکیفیت‌ترین غذاهای گیاهی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید. رستوران 222 Veggie Vegan در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. همه‌‌ی غذاها تازه تهیه می شوند و در آن خبری از پخت و گرم کردن غذا با مایکروویو و سرخ کردن نیست. مواد غذایی مورد استفاده در تهیه‌ی غذاها، همگی کم‌چرب، کم‌نمک هستند و تا جایی که ممکن باشد از مواد غذایی ارگانیک استفاده می‌شود و خبری از مواد غذایی دستکاری ژنتیکی شده نیست.

رستوران Vantra Loungevity

رستوران های گیاهی لندن

رستوران Vantra Loungevity یک رستوران وگان و ارگانیک است که در آن انواع غذاهای تلفیقی اروپایی و حتی فست فود پیدا می‌شود. غذاهای بخارپز یا خام وگان در این رستوران سرو می‌شود و گاهی اجرای زنده برای مشتریان خود دارد. دوشنبه‌ها از ساعت ۱ بعدازظهر تا ۸ شب، از سه‌شنبه تا شنبه از ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب و یکشنبه‌ها از ۱ بعدازظهر تا ۸ شب می‌توانید به این رستوران سر بزنید.

رستوران Unity Diner

رستوران های گیاهی لندن

رستوران Unity Diner یک رستوران غیرانتفاعی عالی برای خوردن غذاهای وگان، خام، غربی، فست فود و بریتانیایی است. این رستوران به تازگی افتتاح شده است و منوی بسیار متنوعی دارد که در آن غذاهایی مثل انواع برگرها، غذاهای تهیه شده با گلوتن، ساندویچ‌های تست، پنکیک، وافل، بستنی، براونیز و چیزکیک پیدا می‌شود. منوی صبحانه معمولا روزهای آخر هفته ارائه می‌شود. منوی نوشیدنی‌های رستوران شامل انواع چای، قهوه و نوشیدنی‌های غیرالکلی است. غذاهای بدون گلوتن، بدون مغز و غذاهای خام نیز در منو وجود دارد. همه‌ی سود حاصل از فعالیت این رستوران صرف حمایت از حیوانات و ساخت یک منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی جدید برای حیوانات در بریتانیا می‌شود.

رستوران Marees Sauces and Food

رستوران های گیاهی لندن

رستوران Marees Sauces and Food یک رستوران عالی برای خوردن غذاهای وگان، بین‌المللی، ارگانیک و فست فود است. می‌توانید غذا سفارش دهید و بیرون ببرید. این غذاخوری محیطی دنج و راحت دارد و سرویس‌دهی آن بسیار سریع است. انواع کباب‌های وگان و سس‌های عالی با عطر و طعم خاص در منوی رستوران وجود دارد. انواع نوشیدنی و دسرهای لذیذ میوه‌ای، بخش دیگری از منو را تشکیل می‌دهند که طرفداران خاص خود را دارد. منوی رستوران رب پایه‌ی انواع برگرهای گیاهی، توفو، روتی و آبمیوه‌های طبیعی است. از بین دسرهای محبوب رستوران می‌توان به پنکیک‌ با خامه مخصوص و بستنی‌های وگان با سس‌های دلخواه مهمانان، اشاره کرد.

رستوران Wulf & Lamb

رستوران های گیاهی لندن

رستوران Wulf & Lamb یک انتخاب عالی برای خوردن بهترین غذاهای وگان، ارگانیک، غذاهای تلفیقی، اروپایی و بریتانیایی است. این رستوران، یکی از رستوران‌های گیاهی شهر است که شعبه‌هایی در شهرهای دیگر هم دارد. برای وعده‌های صبحانه و ناهار و شام می‌توانید به این رستوران سر بزنید. از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۱۰ شب، روزهای شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب و یکشنبه‌ها از ۹ صبح تا ۹ شب برای سر زدن به این رستوران، فرصت دارید.

رستوران Wild Food Café

رستوران های گیاهی لندن

رستوران Wild Food Cafe یک رستوران عالی برای خوردن غذاهای وگان، خام و غربی است و برای بیرون از رستوران هم سرویس دارد. این رستوران یکی از رستوران‌های تماما وگان است. دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ و نیم صبح تا ۴ بعدازظهر، از سه شنبه تا پنجشنبه از ۱۱ و نیم صبح تا ۸ شب و از جمعه تا شنبه از ساعت ۱۱ و نیم صبح تا ۹ شب و یکشنبه‌ها از ۱۱ و نیم صبح تا ۶ بعدازظهر باز است و تا ۴۵ دقیقه قبل از بستن رستوران، سفارش می‌پذیرد.

رستوران Itadakizen

رستوران های گیاهی لندن

رستوران Itadakizen یک رستوران غذای وگان، ژاپنی و ارگانیک است که برای بیرون از رستوران هم سرویس دارد. این رستوران وگان ژاپنی، شعبه‌های زیادی در ژاپن و انگلستان دارد و این شعبه در کینگ کراس قرار گرفته است. این رستوران ساندویچ‌هایی به سبک کلاسیک ژاپنی سرو می‌کند، سوشی‌های وگان، نودل و استیک توفو از دیگر غذاهایی است که در منو پیدا می‌شود. برنج، انواع سبزیجات، جلبک‌های دریایی، لوبیای سویا از مهم‌ترین مواد غذایی اولیه‌ای هستند که در تهیه‌ی غذاهای این رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک گالری هنری هم دارد و آخر هفته‌ها موسیقی زنده در آن اجرا می‌شود.

رستوران The Blacksmith & The Toffeemaker

رستوران های گیاهی لندن

رستوران The Blacksmith & The Toffeemaker یک انتخاب عالی برای امتحان کردن بهترین غذاهای وگان، آمریکایی، فست فود و غذاهای تلفیقی و بریتانیایی است و برای بیرون از رستوران هم سرویس دارد. البته آن را در واقع می‌توان کافه و رستوران نامید. در مرکز لندن قرار دارد و از سال ۱۰۱۲ فعالیت می‌کند و از ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸، به یک رستوران تماما وگان تبدیل شده است. منوی رستوران شامل انواع برگر‌های تلفیقی، ساندویچ‌های پنیر گریل شده است که با سیب زمینی سرخ کرده و موزارلای وگان سرو می‌شود. اتاق‌های اختصاصی برای خانواده‌ها دارد. از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران Temple Of Seitan

رستوران های گیاهی لندن

رستوران Temple Of Seitan یک رستوران وگان است که همه‌ی غذاهای خود را بدون استفاده از محصولات حیوانی و بدون لبنیات تهیه می‌کند. بیشتر غذاها با شبه‌گوشت تهیه شده از گلوتن تهیه می‌شوند. منوی رستوران شامل انواع برگرهای مختلف و سایر غذاهای گیاهی است که تنوع قابل قبولی دارد. حتی اگر گیاه‌خوار هم نباشید از امتحان کردن باکیفیت‌ترین غذاهای وگان این رستوران لذت می‌برید. 

رستوران The Spread Eagle

در ژانویه سال ۲۰۱۸ یکی از قدیمی‌ترین کافه رستوران‌های شرق لندن به یک رستوران تماما وگان تبدیل شد. منوی غذاهای اصلی و نوشیدنی‌های رستوران The Spread Eagle و هر آنچه که از دسر و پیش‌غذا اینجا سفارش دهید، کاملا وگان است. حتی انواع ساندویچ وگان هم در منو وجود دارد. غذاهای رستوران بسیار باکیفیت است و با اشتیاق و علاقه‌ای وصف‌ناشدنی برای مهمانان سرو می‌شود.

بازارچه وگان برادوی (Broadway Vegan Market)

رستوران های گیاهی لندن

شاید از دیدن نام یک بازار در بین این همه رستوران تعجب کنید. ولی اگر گیاه‌خوار یا وگان هستید حتما در سفر به لندن باید از این بازار دیدن کنید. این بازار هر شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر در لندن فیلدز، برپا می‌شود. در این بازارچه غرفه‌های زیادی وجود دارد که بهترین نوشیدنی‌‌ها و غذاهای گیاهی را سرو می‌کنند. غذاهایی از گوشه و کنار دنیا حتی غذای آسیایی هم در بین آنها پیدا می‌شود.

کافه وگان Gallery Cafe

رستوران های گیاهی لندن

کافه وگان Gallery Cafe یک کافه غیرانتفاعی است که غذاهای وگان را با قیمت‌های بسیار مناسبی در اختیار مشتریان می‌گذارد. انواع نوشیدنی، دسرهای لذیذ و غذاهای ساده و سبک وگان در منوی رستوران وجود دارد. این کافه یک انتخاب عالی برای خوردن صبحانه و ناهار است و ساعت ۶ بعدازظهر تعطیل می‌شود. هر روز، یک منوی اختصاصی روز دارد و یک منوی دائمی که صبحانه کامل انگلیسی البته از نوع وگان، یکی از غذاهای آن است. انواع برگر و پنکیک هم در منو دیده می‌شود. در این کافه، گاهی نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلفی برپا می‌شود و همه ی عواید آنها صرف کمک به کامیونیتی‌های محلی است. در این کافه از خوردن غذای عالی و حضور در فضایی دلچسب، لذت خواهید برد.

کافه وگان Essential Vegan Café

رستوران های گیاهی لندن

کافه Essential Vegan Café یکی از جدیدترین کافه‌ رستوران‌های لندن است. منوی کافه، الهام گرفته از کافه‌های برزیلی است و فضایی بسیار دوستانه دارد که از حضور در آن لذت می‌برید. انواع برگرهای گیاهی و غذاهایی به سبک برزیلی از جمله چیزبال در منو وجود دارد. حتی اگر گیاه‌خوار هم نباشید، از خوردن غذاهای متنوع این کافه لذت می‌برید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه