۱۳۰ هزار دلار هزینه نصب برگ های طلا به سقف هتل قصر امارات

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
۱۳۰ هزار دلار هزینه نصب برگ های طلا به سقف هتل قصر امارات

 قصر امارات، یکی از هتل‌های باشکوه ابوظبی است که قصد دارد سقف این هتل را با صرف هزینه‌ی ۱۳۰ هزار دلار به برگ‌های نقره و طلا مزین کند.

قصر امارات (Emirates Palace) در ابوظبی، ۳ میلیارد دلار ارزش دارد و گقته می‌شود در سال ۲۰۰۵ (زمان افتتاح این هتل)، گران‌ترین هتل دنیا بوده است. راهرو‌ها، اتاق‌ها و لابی‌ها با بیش از ۱۰۰۰ لوستر سواروسکی تزیین شده است که زیبایی سقف‌های طلایی و نمادین این قصر را دوچندان می‌کنند.

حالا بیش از یک دهه از آغاز به کار این مجموعه می‌گذرد و همه دغدغه‌ی مسئولان این هتل، حفظ شکوه و جلال آن شده است. به همین دلیل از مانجو کوریاکوس (مهندسی از هند جنوبی) و تیمش خواسته‌اند تا ۲۰۰۰ متر مربع از سقف دارای تزیینات این هتل را با برگ‌های نقره و طلا تزیین کنند. طبق اعلام مسئولان قصر، این برگ‌های ساخته شده از طلا برای ۴ تا ۵ سال دوام دارند و دائما تعویض خواهند شد.

قصر امارات

حدود ۵۰ برگ طلا برای پوشاندن یک متر مربع لازم است که تقریبا ۱۰۰ دلار هزینه دارد. قرار است این تیم کاری روزانه حدود ۴ تا ۶ متر مربع را تمام کنند و به این ترتیب هزینه‌ای که قصر در طول سال برای این برگ‌های طلا می‌پردازد ۱۳۰ هزار دلار خواهد بود. مانجو کوریاکوس می‌گوید:

هر وقت به سقف نگاه کنید، می‌توانید برگ‌های نقره و طلا را ببینید.

ورق‌های طلای خالص از ایتالیا وارد شده، سپس رول و فشرده و چکش‌کاری می‌شوند تا به ظرافت دلخواه درآیند. وقتی برگ‌های طلا آمده شد، آن را با استفاده از یک چسب مخصوص روی سقف (که از قبل پوششی از رنگ قرمز زده شده است)، نصب می‌کنند. این تیم برای شکل دادن به برگ‌های ظریف طلا از دست‌های خود استفاده می‌کنند. بعد از تکمیل طراحی، برای محافظت بیشتر از آنها، یک روکش محافظ روی آنها قرار می‌گیرد.

قصر امارات

مانجو کوریاکوس می‌گوید:

برگ‌ها را تک تک کار نصب می‌کنیم. این برگ‌های خیلی ظریف و نازک هستند و باید خیلی مراقب باشیم تا نشکند. وقتی یک برگ را برمی‌داریم، اگر مواظب نباشیم حتی یک حرکت اضافی انگشت دست می‌تواند به شکستن آن برگ بینجامد. مهمانان با دیدن فعالیت ما، هیجان‌زده می‌شوند و می‌ایستند تا کار ما را تماشا و سوالات‌شان را بپرسند. آنها به شدت برای اطلاع از روند کار کنجکاو هستند. با توجه به حجم کار، دائم فکر می‌کنم که این کار تمامی ندارد. از طرفی مطمئنم که هیچ هتل دیگری این اندازه برگ طلا ندارد.

 

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه