آغاز پروازهای سمنان به مشهد از امروز

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی پنجشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰
آغاز پروازهای سمنان به مشهد از امروز

پس از چهار دهه، رویای سفر با ناوگان هوایی از مرکز استان سمنان به نقاط مختلف کشور امروز با پرواز نخستین هواپیما از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس تحقق یافت.

توجه به زیرساخت‌ها، گام نخست برای افزایش اشتغال و رونق و آبادانی در هر منطقه است و راه‌اندازی فرودگاه در مرکز سمنان با برخورداری از ۲ هزار و ۱۰ واحد تولیدی، ۲۰۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی و صدها آثار طبیعی و تاریخی و جذاب گردشگری، در آینده نزدیک به قطب اقتصادی کشور تبدیل می‌کند.

به گفته شهرام رجبی، عضو بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی سمنان، در کنار دیگر زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری مانند آب، برق و گاز برای توسعه اقتصادی استان سمنان فرودگاه مهم‌ترین رکن است.

شهرام رجبی نسب افزود:

برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی فرودگاه سمنان به اقشار مردم در چند روز گذشته تبلیغات گسترده رسانه‌ای بسیار چشمگیر بوده است و در افزایش جذب مسافر در بخش مسافربری و دیگر بخش‌های اقتصادی اصحاب رسانه نقش غیرقابل انکاری دارند.

وی خاطرنشان کرد که به دلیل نبود فرودگاه در مرکز استان سمنان بسیاری از همایش‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در گذشته لغو می‌شد، فرودگاه در منطقه و در بلند مدت به‌عنوان ظرفیت اقتصادی در رونق اقتصادی و افزایش اشتغال تاثیرگذار است.

رجبی تصریح کرد:

از نظر اقتصادی بسیاری از فرودگاه‌های کشور به صرفه نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های مختلف، در آینده نزدیک فرودگاه مرکز استان سمنان یکی از سودآورترین فرودگاه‌های کشور خواهد بود.

به گفته عضو بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی سمنان در اولویت کاری نهادهای اجرایی باید ایده‌پردازی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود باشد و باید برای افزایش اشتغال به‌صورت مطلوب از فرودگاه در استان بهره برد.

وی تصریح کرد:

به‌عنوان فرودگاه معین پایتخت فرودگاه مرکز استان سمنان می‌تواند نقش‌آفرینی کند و توسعه این فرودگاه در آینده نزدیک گامی برای توسعه و آبادانی استان سمنان خواهد بود.

 علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان بیان کرد که رفت و آمد فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع این استان راه‌اندازی فرودگاه سمنان را تسهیل خواهد شد.

علی‌اصغر جمعه‌ای گفت یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی برای توسعه کسب و کار در هر منطقه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری مانند جاده، فرودگاه و ریل است.

به گفته وی به واسطه نبود فرودگاه بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری استان سمنان انجام نشد و این ظرفیت مهم می‌تواند در دراز مدت به افزایش اشتغال در منطقه کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان گفت:

در حیات فرودگاه سمنان مردم نقش اساسی دارند و باید برای افزایش اشتغال در منطقه با استقبال از پروازهای این فرودگاه گام برداشت.

قدرت‌الله ابک سرپرست هماهنگی امورعمرانی استانداری سمنان بیان کرد امروز  به مقصد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اولین پرواز از فرودگاه سمنان با هوایپما آی‌تی‌آر انجام شد.

زمان برگشت این هواپیما را این مقام مسئول روز شنبه ۲۶ آبان از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد به سمت فرودگاه سمنان اعلام کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه