گردشگری، بهترین اولویت برای دور زدن تحریم ها

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی پنجشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
گردشگری، بهترین اولویت برای دور زدن تحریم ها

حوزه گردشگری و ظرفیت‌های صنایع‌دستی کشور و تبادل میراث‌فرهنگی بین کشورها ظرفیت مهم و اثرگذاری برای کشور در دوران تحریم خواهد بود.

به گفته محمد خیاطیان معاون توسعه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بسته شدن سوئیفت‌ها گردشگری ظرفیتی برای دور زدن تحریم ها خواهد بود.

محمد خیاطیان با اشاره به تحریم‌های وضع شده علیه کشور و با بیان این‌که اقدامات ناجوانمردانه آمریکا پس از برجام علیه کشور برخلاف همه معاهدات بین‌المللی است، بیان کرد که تبادل میراث‌فرهنگی بین کشورها و حوزه گردشگری و ظرفیت‌های صنایع‌دستی کشور برای کشور ظرفیت مهم و اثرگذاری خواهد بود که می‌تواند برای کشور منشاء برکاتی باشد و در واقع امکان دور زدن برخی تحریم‌ها میسر خواهد شد، اگر بتوانیم از این ظرفیت گردشگری کشور استفاده کنیم که درآمد و ارزآوری برای کشور به همراه داشته باشد.

خیاطیان تصریح کرد که گردشگری ظرفیتی برای دور زدن تحریم‌ها با بسته شدن سوئیفت‌ها خواهد بود.

معاون توسعه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر ضرورت توجه به برندسازی که زمینه ارزآوری را محقق می‌کند، تأکید کرد و گفت:

از ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم شاخص عملکردی سازمان میراث فرهنگی ارتقا یافته است و در واقع طی ٥ سال اخیر همه فعالیت‌های انجام شده برابر با همه فعالیت‌های انجام شده در سال‌های گذشته بوده است و در همه استان‌ها رشد شاخص‌ها تحقق یافته است که نشان از تلاش مطلوب انجام شده دارد.

خیاطیان با بیان این‌که مدیریت به معنی استفاده از ظرفیت و فعلیت بخشیدن توانمندی‌های بالقوه است، بیان کرد مسلما در یک مجموعه اقدامات صورت گرفته مرهون کار تیمی است و اگر کاری صورت نگیرد، نشان از بی‌هنری مدیریتی است. با تغییر در نگرش‌ها و نگاه جدید ظرفیت‌سنجی در حوزه گردشگری می‌توان تحولات اساسی را رقم زد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه