هندوانه غول پیکر، جاذبه جدید گردشگری استرالیا

بهاره غنچه
بهاره غنچه پنجشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
هندوانه غول پیکر، جاذبه جدید گردشگری استرالیا

هندوانه غول پیکر نمادی فرهنگی و جدید است که به تازگی در یکی از ایالت‌های استرالیا به گردشگران معرفی شده است.

ایالت کوچک کوئینزلند در شمال شرقی استرالیا بزرگ‌ترین و جدیدترین جاذبه گردشگری این کشور را در خود جای داده است. (هندوانه غول پیکر) یا (Big Melon) جدیدترین جاذبه گردشگری غول پیکر از سری جاذبه‌های (چیزهای غول پیکر) یا (Big Things) است که در شهر چینچیلا از ایالت کوئینزلند رونمایی شده است. مجموعه چیزهای غول پیکر در استرالیا عموما مجسمه‌ها و ساختارهای بزرگی از حیوانات، میوه‌ها و اشیا گوناگونی هستند که در سراسر کشور ساخته می‌شوند. تخمین زده می‌شود که حدود ۱۵۰ سازه غول پیکر در کشور استرالیا قرار گرفته است که به جاذبه‌های محبوب گردشگری تبدیل شده‌اند. هندوانه غول پیکر نیز از دیگر سازه‌های بزرگ و گردشگری این کشور است که به تازگی معرفی شده است.

این هندوانه غول پیکر همچون مجسمه گوسفند غول پیکر در گولبرن از نیو ساوت ولز، موز غول پیکر در کافس هاربر و خرچنگ دریایی غول پیکر در استرالیای جنوبی از نمادهای فرهنگی این منطقه به شمار می‌رود. شهردار این منطقه از رونمایی این نماد فرهنگی و غول پیکر ابراز خوشحالی کرده است و آن را جاذبه‌ایی سرگرم کننده و موفق برای جذب گردشگران در جشنواره هندوانه چینچیلا دانسته است.

هندوانه غول پیکر استرالیا

ارتفاع این هندوانه قاچ ‌شده ۴ متر و عرض آن ۹ متر است و در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد.

هر دو سال یکبار شهر چینچیلا میزبان جشنواره هندوانه است که بیش از ۱۵ هزار نفر بازدیدکننده دارد. این هندوانه از طریق رای‌گیری نظرات مردم برای برنامه گردشگری ووتیف (Wotif) انتخاب شده است. بادام زمینی غول پیکر نیز برای منطقه کنگاری و گل لاله غول پیکر نیز برای ساخت در منطقه میتاگونگ توسط مردم پیشنهاد شده است.

دنیل فینچ (Daniel Finch) مدیر برنامه گردشگری ووتیف (Wotif) نیز ابراز امیدواری کرده است که پروژه ساخت اجسام غول پیکر می‌تواند تجربیات بی‌نظیری را برای گردشگران فراهم کند و این پروژه مسافران را به سفرهای جاده‌ایی برای دیدن این نمادها ترغیب خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع CNN Wikipedia

دیدگاه