بوتسوانا؛ بهترین کشور آفریقایی برای سافاری

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
بوتسوانا؛ بهترین کشور آفریقایی برای سافاری

سایت SafariBookings.com طی تحقیقات خود کشور بوتسوانا را به‌عنوان بهترین کشور آفریقایی برای سافاری در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد. بوتسوانا این عنوان را برای اولین بار به‌دست آورده است.

سایت SafariBookings.com، یک بازار آنلاین برای تورهای سافاری آفریقایی است که برای پیدا کردن برنده‌ی عنوان بهترین کشور آفریقایی برای سافاری، تحقیقات جامعی انجام داده است. این سایت پس از بررسی بیش از ۳۰۰۰ نظر متخصصان گردشگری آفریقا و افرادی که به سافاری رفته‌اند، بوتسوانا (Botswana) را به‌عنوان برنده نهایی اعلام کرد.

به لطف تالاب‌های دلتای اُوکاوانگو (Okavango Delta)، مناظر شگفت‌آور بیابان کالاهاری و جاذبه‌هایی نظیر برخی از بزرگ‌ترین برکه‌های شور روی کره زمین، بوتسوانا از تنوع و تمرکز حیات‌وحشی برخوردار است که در کمتر نقطه‌ای از آفریقا به چشم می‌خورد.

با نگاهی دقیق‌تر به این تحقیق می‌توان گفت که تانزانیا از نظر جاذبه‌های دیدنی و حیات‌وحش، بهترین کشور شناخته شده است، اما بوتسوانا در بخش پرندگان برنده نهایی شد.

زیمباوه نیز به خاطر تورهای سافاری، به‌تدریج بر محبویت خود می‌افزاید و در بخش ارزش مناظر برنده شد. سفر به این کشور با جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده و تنوع حیات‌وحش نیز خالی از لطف نیست.

در این لیست رتبه‌بندی مهم‌ترین کشورهای سافاری آفریقا از این قرار است: بوتسوانا با ۴٫۶۴، تانزانیا با ۴٫۵۵، زیمباوه با ۴٫۳۹، زامبیا با ۴٫۳۹، ‌کنیا با ۴٫۳۶، آفریقای جنوبی با ۴٫۳۴، ‌نامیبیا با ۴٫۲۷ و اوگاندا با ۴٫۲۱.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه