طرفداران ارباب حلقه ها و هابیت می‌توانند در شایر زندگی کنند

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰
طرفداران ارباب حلقه ها و هابیت می‌توانند در شایر زندگی کنند

زندگی در یک خانه هابیتی رویایی همیشگی برای طرفداران «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است. آقای لنگیل این رویا را برای طرفداران تالکین به واقعیت تبدیل کرده است.

حالا دیگر طرفداران «ارباب حلقه‌ها» می‌توانند، تعطیلات خود را، مانند یک هابیت، در این خانه‌ اجاره‌ای عجیب‌وغریب بگذرانند. شایر هالو (shire hallow) یا گودال شایر، خانه‌‌ای هابیتی با درهای دایره‌ای، دیوارهای منحنی و سقفی از جنس زمین است. خوشبختانه این خانه، که در یک زمین شخصی در حومه شهرستان سافک ساخته شده‌ است، مناسب  سایز انسان‌ها است. قیمت شایر هالو با ظرفیت ۴ تفر، بابت هر شب ۱۰۰ یورو است.

شایر هالو

شایر هالو

این خانه با ارتفاع حدود ۲.۵ متر روی یک تپه قرار دارد

بااینکه شایر هالو شبیه به خانه فرودو و بیلبو بگینز در سرزمین میانه است؛ اما وسایل لوکس بسیاری را، از جمله تلویزیون، وای‌فای، مبلمان هابیتی و مجسمه‌ای کوچک از گاندولف کنار شومینه، در اختیار مهمانان قرن ۲۱ خود می‌گذارد.

شایر هالو

صاحب این منطقه، جان لنجیل (Jan Lengyel)، تصمیم گرفت چنین خانه‌ای را در زمین جنگلی خود بسازد. ساخت هالو شایر، با کمک تیمی حرفه‌ای از استادکاران، یک سال طول کشید.

شایر هالو

اینجا بهترین مکان برای طرفداران تالکین است تا بتوانند در یک دنیای خیالی زندگی کنند.

شایر هالو

شایر هالو، همچنین، یک آشپزخانه مجهز و یک اتاق نهارخوری بزرگ دارد.

شایر هالو

یکی از تخت‌های دو نفره در این خانه اجاره‌ای. دیوارها و سقف اتاق‌خواب منحنی هستند

آقای لنگیل، که در گذشته طراح ساختمان بوده است، می‌گوید:

موقعیت ما، با این درختان خارق‌العاده و ریشه‌های بزرگ حرف ندارد. در این منطقه باید چنین ساختمان بی‌همتایی ساخته می‌شد و فکر نمی‌کنم کسی بتواند مشابه آن را بسازد.

فرزاندن ما بزرگ شده‌ و خانه را ترک کردند و ما هم می‌خواستیم این زمین بهشتی را با مردمی که تا به‌حال چنین طبیعت زیبایی را از نزدیک ندیده‌اند تقسیم کنیم. ساختار خانه به قدری محکم است که یک تانک می‌تواند از روی سقف عبور کند. هیچ زاویه ۹۰ درجه‌ای در این خانه وجود ندارد" زیرا همه چیز گرد است. من تیمی از کارگران داشتم که خانه را یک ساله ساختند. کار نجار ۵ ماه طول کشید.

شایر هالو

تم دایره‌ای، داخل خانه هم رعایت شده است

آقای لنگیل ادامه می‌دهد:

داخل خانه، همه چیز، از تابلوها گرفته تا بازی‌ها، همگی الهام‌گرفته از «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» هستند. چه داخل و چه بیرون خانه بسیار واقعی است. فکر می‌کنم در جهان تک باشد. چنین چیزی در اروپا و انگلستان وجود ندارد. حتی در هابیتون، خانه‌ها تنها ظاهری از یک حفره هابیتی هستند و پشت درها چیزی نیست. شایر هالو یک خانه هابیتی واقعی است که در یک زمین قدیمی، بین درختان کاج بسیار زیبا قرار دارد.

برای رزرو این خانه می‌توانید به سایت Quality Unearthed مراجعه کنید. 

شایر هالو

خارج از ساختمان هم یک میز نهارخوری وجود دارد

یکی از نمایندگان این سایت می‌گوید:

این ساختمان بی‌نظیر تداعی‌کننده زندگی در سرزمین خیالی شایر است با این تفاوت که اندازه آن کاملا مناسب انسان‌ها است. چه طرفدار «ارباب حلقه‌ها» باشید چه بخواهید خاطره‌ای بی‌همتا را تجربه کنید، یک خانه هابیتی، گزینه‌ای فوق‌العاده عالی است که لذت تعطیلات شما را چندین برابر می‌کند. این مامن‌های زمینی قرن‌ها است که وجود دارند و این خاک و علف است که از آن‌ها در برابر عوامل خارجی محافظت و دمای داخل خانه را تنظیم می‌کنند.

شایر هالو

 داخل خانه پر است از ویژگی‌های یک خانه هابیتی؛ از تیرک‌های منحنی‌شکل و درهای دایره‌ای گرفته تا پنجره‌های شیشه ای عجیب. تمام خانه حس خیال و ماجراجویی را به شما القا می‌کند.

شایر هالو

تمام جزئیات این ساختمان شگفت‌انگیز به خوبی رعایت شده است. علاوه‌براین، بسیار راحت و بزرگ است.

شایر هالو

این خانه در قلب حومه سافک قرار دارد، جایی که طبیعتی بی‌نظیر آن را احاطه کرده است. طرفداران «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» می‌توانند با سفر به این مکان، رویای زندگی در شایر را به حقیقت تبدیل کنند.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه