احداث اسکله تفریحی در قشم

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی پنجشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
احداث اسکله تفریحی در قشم

از بهمن ماه سال جاری و با راه‌اندازی اسکله تفریحی شهر قشم و بهسازی ناوگان شناورهای تفریحی این منطقه شاهد ارائه خدمات به گردشگران و تقویت فعالیت‌های اقتصادی در جزایر قشم، لارک و هرمز خواهد شد

به گفته عبدالجواد کمالی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، یک اسکله تفریحی در بخش شرقی شهر قشم و در راستای تحول فعالیت‌های تفریحات دریایی جزیره قشم ایجاد می‌شود.

عبدالجواد کمالی در ادامه افزود:

با ساخت اسکله تفریحی در مجاورت اسکله بهمن سازمان منطقه آزاد قشم در نظر دارد با ساماندهی قایق‌های تفریحی، شرایط مناسب و ویژه‌ای را برای گردش‌های دریایی ایجاد کند.

وی به استفاده از شناورهای تفریحی پیشرفته در این اسکله اشاره و تصریح کرد که قرارداد ارائه خدمات تفریحات دریایی با شرکت مکین دریای قشم به‌عنوان یک شرکت بومی و دارای رزومه موفق در نقاط مختلف کشور در مراحل نهایی قرار دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت که با راه‌اندازی اسکله تفریحی شهر قشم و بهسازی ناوگان شناورهای تفریحی از بهمن ماه سال جاری در جزایر قشم، لارک و جزیره هرمز شاهد ارائه خدمات به گردشگران و تقویت فعالیت‌های اقتصادی خواهیم بود

وی ادامه داد:

برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارتقای شناورهای تفریحی نیز انجام شده است تا تسهیلات نزدیک به صفر درصد در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

کمالی با تاکید بر اهمیت ساماندهی قایق‌های تفریحی در جزیره قشم، گفت از محل وجوه اداره شده دولتی این تسهیلات ارائه می‌شود که در بخش گردشگری قشم صفحه جدیدی ایجاد خواهد کرد.

جزیره قشم به وسعت یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، دارای جاذبه‌های مختلف گردشگری از جمله جنگل‌های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین‌ها، غارهای خوربس، غار نمکی، دره ستاره‌ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.

همچنین از دیگر جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم سواحل زیبا، قلعه پرتغالی‌ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه‌عقابی، چاه‌های طلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه