بهترین هتل ها و استراحتگاه های کاستاریکا ویژه سافاری دوستان (قسمت اول)

مریم اصلانی
مریم اصلانی شنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین هتل ها و استراحتگاه های کاستاریکا ویژه سافاری دوستان (قسمت اول)

سافاری در کاستاریکا یک فرصت فراموش نشدنی است. اما حضور در بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های این کشور، لذت سفرتان را دو چندان خواهد کرد.

کاستاریکا به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و تنوع قابل توجه زیستی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای علاقه‌مندان حیات وحش و سافاری دوستان است. اما امتیاز قابل توجه این سرزمین در کنار این موهبت‌های طبیعی، برخورداری از امکانات رفاهی و اقامتگاهی مناسبی است که به خوبی برای جذب گردشگران سازماندهی شده‌اند.

و چه چیز بهتر از تجربه یک اقامت فراموش‌نشدنی در این بهشت زمینی می‌تواند نظر مساعد گردشگران را جلب کرده و باعث رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری این کشور شود؟

هتل ها و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

در حقیقت این کشور زیرساخت‌های مناسبی را برای رونق صنعت گردشگری خود در نظر گرفته است که نمی‌توان به سادگی از کنار امتیازات قابل توجه‌شان گذشت. در این میان کاستاریکا به طیف گسترده‌ای از هتل، هتل بوتیک و سایر اقامتگاه‌های ساحلی یا جنگلی خود می‌بالد که حتی گاهی خیلی ساده، لذت حضور در طبیعت را به بهترین شکل ممکن به مهمان‌شان هدیه می‌دهند.

بی‌اغراق باید گفت که گردشگران در کاستاریکا شانش اقامت در هر نوع هتل یا استراحتگاهی را دارند، مکان‌هایی که حتی شاید تنها در ذهن خود به آن‌ها فکر می‌کردند. از بنگله یا خانه‌های ییلاقی دلفریب گرفته تا کابین‌های روستایی، کلبه‌های ساحلی، بوتیک هتل و اقامتگاه‌هایی که درست زیر سایه سار درختان جنگل‌های بارانی قد علم کرده‌اند. البته استراحتگاه‌های لوکس و پر زرق و برق برای آن دسته که از مسافرت به سبک پرتجمل لذت می‌برند نیز مهیا است.

هتل ها و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

کارشناسان به صورت مداوم به این مکان‌ها سر زده و امکانات و شرایط آن‌ها را چه از نظر کمی و چه کیفی مورد بررسی قرار می‌دهند تا همیشه استانداردهای لازم برای جذب گردشگران رعایت شده باشد.

در این مجال همراه ما باشید تا شماری از این هتل‌ها و اقامتگاه‌های رویایی و خاطره‌انگیز را مرور کنیم.

هتل آلمندروسی‌کورالیس (Almendros y Corales)، مانزانیو (Manzanillo) 

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

این هتل زیبا و متفاوت در قلب یک پناهگاه حیات وحش و در مجاورت سواحل دریای کارائیب در کاستاریکا واقع شده است. یک هتل با شماری اقامتگاه زیبا و منحصربفرد که یک مقصد عالی برای لذت بردن هرچه بیشتر از حضور در این گستره جادویی فراهم کرده است و به مهمانان خود اجازه می‌دهد تا از لمس واقعی طبیعت و تجربه حیات وحش غنی و قابل توجه این منطقه بهره‌مند شوند.

با اقامت در هتل آلمندورسی کورالیس، گردشگران می‌توانن حین اقامت در یک فضای لوکس با امکانات قابل توجه، از نزدیک از مناظر طبیعت و زندگی در میان جنگل‌های بارانی نیز استفاده کنند. این هتل را باید به نوعی یک بوتیک هتل دوست‌دار طبیعت دانست که محلی ایده‌آل به ویژه برای علاقه‌مندان به سافاری و ماجراجویی در طبیعت است.

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

تردیدی نیست که چند شب زندگی در این هتل خوش منظره، یکی از منحصربفردترین تجربیات شما را رقم می‌زند، به خصوص خاطراتی که قرار است حین سفر به کاستاریکا شکل بگیرند. حضور در رستورانی ساخته شده در هوای ازاد آن هم زیر سبزی دلپذیر درختان و درست در نزدیکی اقیانوس را تصور کنید ، جایی که انواع خوراک‌های خوش طعم و دلپذیر سرو می‌شود. جایی که آوای باران در کنار صداهای بکر جنگل یا نغمه امواج مداوم به گوش می‌رسد. یک پیاده روی کوتاه از هتل شما را به سمت سواحل ماسه‌ای می‌برد، در حالی که کمی آن سوتر پارکی ملی واقع شده و تمام این امتیازات دست به دست هم داده تا در کنار استراحت، کمی هم ماجراجویی کنید.

سوار برکایاک از رودخانه‌ها بگذرید، در سواحل اسب سواری کنید، یک راهپیمایی جنگلی را تجربه کنید یا حتی به کارهای مهیج‌تری مثل دوچرخه سواری یا غواصی بپردازید. در نهایت این دیگر به خودتان بستگی دارد که روزهای خود را چگونه پشت سر بگذارید. اما بی‌شک در این میان، نگران به هدر رفتن هیچ زمانی از روزتان نخواهید بود.

هتل ها و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

از طرف دیگر امکانات اقامتگاهی این هتل در زیر سایه درختان بزرگ و سرسبز بنا شده است؛ پوشش جنگلی انبوه که در آنجا نور خورشید به سختی فرصت لمس کردن زمین را پیدا می‌کند. هر فضای اقامتی روی سکو و بالاتر از سطح زمین ساخته شده و توسط مسیرهایی با دیگر بخش‌های هتل در ارتباط است. این مسیرها را اغلب نور چراغ‌های نفتی روشن می‌کنند که حسی و حال خیال پردازانه به محیط بخشیده‌اند. همچنین امکانات لازم برای دور نگه داشتن پشه در هر کدام از این فضاها در نظر گرفته شده است.

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

اما در کنار تمام این امکانات، این هتل زیبا بیش از هر چیز به خاطر توجه خاص به طبیعت به خود می‌بالد. جایی که تمرکزی واقعی روی حفظ طبیعت و محیط زیست برقرار بوده و غیرمستقیم گردشگران را نیز درگیر خود کرده است. به طوری که اینجا خبری از زباله و بطری‌های یک بار مصرف نیست و گردشگران تشویق می‌شوند تا در حفظ پاکیزگی ساحل مشارکتی فعال داشته باشند.

از طرف محل قرار گیری این هتل بین دو دهکده‌ی محلی است و از این منظر اینجا محلی مناسب برای یادگیری بیشتر در مورد فرهنگ این سرزمین و نیز کشف آداب و سنن متنوع آن است.

جزئیات:

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

این هتل از تلفیق سه ویژگی، چیزی واحد و ناب خلق کرده که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اینجا مناظر جنگلی، سواحل زیبا و البته توجهی خاص به اکوتوریسم (گردشگری دوست‌دار طبیعت) را داریم که در نوع خود پدیده‌ای جالب توجه است.

این هتل در نزدیکی مرز این کشور با پاناما واقع شده است. حیات وحش درخشان و پوشش گیاهی و جانوری این منطقه اگرچه متأسفانه در معرض خطر قرار دارند، اما به حقیقت مبهوت کننده و چشم‌نواز هستند. وجود «پناهگاه حیات وحش گاندوکا- مانزانیو» (Gandoca - Manzanillo Wildlife Refuge) موهبتی بی‌نظیر است که در سواحل جنوبی دریای کارائیب واقع شده و محلی ایده‌آل برای درک تنوع شگرف حیات وحش در این منطقه است.

امکانات اقامتگاهی و امتیازات:

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

در مجموع ۲۴ بنگله، بانگالو (bungalow) یا خانه ییلاقی در این هتل وجود دارند که هر کدام دارای جکوزی اختصاصی خود هستند. همچنین هر اتاق با لامپ الکتریکی، پنکه سقفی، تختخواب، حمام اختصاصی و مبلمان راحت مجهز شده است.

 از سوی دیگر مواد استفاده شده در ساخت این فضاهای اقامتگاهی باعث ایجاد دیواره‌های کم قطر و نازک شده‌اند و از این رهگذر، مهمانان می‌تواند از تمامی آواهای حیات وحش اطراف لذت ببرند. به همین خاطر جای تعجب نیست اگر روزی گردشگران با صدای فریاد‌های میمون‌های زوزه کشی از خواب بیدار شوند که جایی همان حوالی مشغول سروصدا و بازیگوشی هستند!

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

با این وجود نگران کمبود تجملات نباشید، چرا که علیرغم تمامی این مسائل، هنوز هم این هتل حسی از لوکس بودن را در تمامی بخش‌های خود تداعی می‌کند. صندلی‌های ننویی دیگر فرصت عالی برای استراحت و آرامشی است که به ویژه بعد از یک روز سراسر ماجرجویی و هیجان به آن نیاز دارید.

اما این هتل به جز این فضاهای اقامتگاهی، دارای یک سری فضاهای مشترک است که برای شنیدن موسیقی یا دیگر فعالیت‌های تفریحی در نظر گرفته شده‌اند. استخر شنا و همچنین یک اسپای جنگلی دلپذیر و البته برخورداری از وای فای رایگان در بعضی از بخش‌ها دیگر ویژگی‌های این هتل هستند.

نکته جالب دیگر در این هتل تشویق مهمانان به مشارکت در توسعه پایدار هتل در کنار توجه به محیط زیست است. به طوری که از آن‌ها خواسته می‌شود بطری‌های آب خود را به هتل برگردانند تا دوباره مورد استفاده قرار گیرد. همچنین دست اندکاران هتل به دقت مراقب هدر رفتن احتمالی آب یا جریان الکتریسیته هستند و همه چیز به خوبی مدیریت می‌شود.

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

اما در مورد رستوران جالب توجه هتل باید گفت که انواع خوراک‌های لذیذ در این مکان سرو می‌شود، به ویژه برای دو وعده صبحانه و ناهار که جزء خدمات هتل است. اینجا همچنین یک منو « la carte» یا شام به سبک بوفه هم وجود دارد که هر بعداز ظهر ارائه می‌شود. در کنار این‌ها چای، قهوه و اسنک در تمام طول روز در سالن غذاخوری اصلی هتل در دسترس مهمانان قرار دارند.

فعالیت‌ها:

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

هتل آلمندروسی کورالیس انواع فعالیت‌های مفرح و سرگرم کننده مثل تورهای گردشگری به «پارک ملی کاهوئیتا» (Cahuita National Park) که درست در نزدیکی هتل واقع شده است.  همچنینی تورهای جنگل گردی و تور تماشای دلفین‌ها از دیگر فرصت‌های گشت و گذار در اطراف هتل است. مهمانان در صورت تمایل می‌توانند با اجاره کایاک، دوچرخه یا تجهیزات غواصی به دیگر فعالیت‌های سرگرم کننده بپردازند و از اوقات خود نهایت استفاده را ببرند. در اینجا به ویژه تورهای ویژه‌ای برای علاقه‌مندان غواصی برگزار می‌شود که همراه با شنا برفراز صخره‌های مرجانی و تماشای دنیای جادویی زیر آب است. فراموش نکنید که راهنما در تمام مراحل همراه غواصان است.

اما در مورد حضور کودکان باید اشاره کرد که اگرچه این هتل با رویی باز به تمامی کودکان خوش آمد می‌گوید اما در عین حال به این نکته اشاره کرده که اکثر امکانات موجود در هتل برای کودکان زیر ۵ سال مناسب نیستند. از سوی دیگر از والدین خواسته شده تا همیشه و در هر زمانی مراقبتی کامل از فرزندان خود به عمل بیاورند، به ویژه هنگامی که در میان مسیرهای جنگل به راهپیمایی می‌پردازند.

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

اما آن دسته از افرادی که به دنبال کمی امکانات لوکس بیشتر هستند، می‌توانند سوئیت مستر را اجاره کنند که نهایت راحتی را در کنار حفظ حریم خصوصی، توأما به مهمانان ارائه می‌کند. در نهایت به نظر می‌رسد این هتل با این همه امتیاز و ویژگی‌های مثبت، انتخابی ایده‌آل برای اقامت در کاستاریکا حین تحربه سافاری است.

اقامتگاه آنینگا (Aninga Lodge)، تورتوگرو (Tortuguero)

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

یکی دیگر از اقامتگاه‌های زیبا و خیال انگیر کاستاریکا اقامتگاه آنینگا است که در میان جنگل‌های بارانی انبوه و شبکه‌ای گسترده از مسیرهای آب واقع شده است. از سوی دیگر این اقامتگاه در فاصله کمی از پارک ملی تورتوگرو (Tortuguero National Park) قرار گرفته است، یک مقصد گردشگری بسیار معروف که جذابیت آن را دو چندان کرده است. این پارک خود یکی از جالب توجه‌ترین پارک‌های ملی و نواحی سرسبز کاستاریکا است که بیش از هر چیز به حیات وحش جالب توجه خود می‌بالد و در این میان داستان آشیانه سازی و تخم‌گذاری چندین نوع لاکپشت‌ دریایی بیش از بقیه توجه عاشقان حیات وحش را به خود جلب کرده است.

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

این اقامتگاه دارای ۳۲ کابین با حال و هوای روستایی است که با مسیرهای پیاده روی دلفریب با دیگر بخش‌های هتل مثل استخر، کافه و رستوران در ارتباط هستند. تمامی بخش‌های هتل توسط پوشش گیاهی متنوع احاطه شده که در مجموع یک بهشت طبیعی دلفریب را شکل داده‌اند.

جزئیات:

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

یک اقامتگاه به سبک بومی و با حال و هوای روستایی که در راستای احترام و حفاظت از طبیعت ساخته شده است. این فضای اقامتگاهی در میان جنگل‌های انبوه بارانی تنها به فاصله پنج دقیقه قایق سواری از ورودی پارک ملی تورتوگرو فاصله دارد.

امکاناتات اقامتگاهی و امتیازات:

کابین یا بانگالوهای این اقامتگاه دارای فضایی دنج و راحت بوده و مناسب اقامت چهار نفر طراحی و اجرا شده‌اند. هر کابین دارای یک تختخواب دو نفره و تخت‌ یک نفره است. همه اتاق‌ها حمام داخلی و پنکه سقفی داشته و با یک نمای وسیع و دلفریب از جنگل‌های بارانی اطراف، جذابیتی دو چندان پیدا کرده‌اند.

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

در بخش میانی این اقامتگاه یک رستوران و یک کافه و نیز استخر شنای بزرگ در هوای آزاد و یک اسپا وجود دارد که خدماتی مثل ماساژ و رایحه درمانی را به مهمانان ارائه می‌کند. هر روز صبحانه، ناهار و شام در رستوران به سبک بوفه سرو می‌شوند .

فعالیت‌ها:

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

بیشتر فعالیت‌های برنامه ریزی شده در این اقامتگاه با توجهی خاص به پارک ملی ارائه می‌شوند و به ویژه روی گشت و گذار در جنگل یا قایق سواری روی شبکه غنی و گسترده مسیرهای آبی پارک متمرکز شده‌اند. با توجه به حیات وحش غنی و جالب این نواحی، حضور در حیات وحش یکی از مهمترین ویژگی‌های این هتل است. مهمانان همچنین می‌توانند در قالب تور گردشگری به بازدید دهکده‌های همجوار یا بازدید از موزه حفاظت از لاکپشت سبز بروند. در فاصله ماه‌های جولای تا اکتبر بهترین زمان برای تماشای لاکپشت‌های دریایی است. در این زمان تعداد قابل توجهی لاکپشت به سمت سواحل این منطقه حرکت می‌کنند تا آشیانه خود را برپا کرده و تخم گذاری کنند. درهای این اقامتگاه به روی کودکان باز است. 

هتل و اقامتگاه های مناسب کاستاریکا ویژه سافاری دوستان

به پایان این مطلب رسیدیم. در بخش بعدی، شما را با دیگر اقامتگاه‌های لوکس، متفاوت و دلپذیر کاستاریکا آشنا می‌کنیم که تجربه سافاری شما را با امکانات جالب توجه‌شان، مهیج و دلپذیرتر خواهند کرد. راستی تا اینجا اقامت در کدام هتل را بیشتر می‌پسندید؟ ساحلی یا پنهان در دل طبیعت؟ نظرات خود را با ما نیز در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه