میراث جهانی یونسکو که در این زمستان باید ببینید

سحر مردانه
سحر مردانه دوشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰
میراث جهانی یونسکو که در این زمستان باید ببینید

همیشه بهار و تابستان را به‌عنوان فصل‌های مناسب برای سفر می‌شناسیم اما بهتر است بدانید که شور و حرارت در بازدید از میراث جهانی یونسکو به حدی بالا است که دیگر سرمای زمستان را حس نخواهید کرد.

سفر در زمستان به‌ندرت مورد پسند همگان است، زیرا ممکن است سرما هنگام گشت و گذار شما را به‌شدت آزرده خاطر کند و به امید هوای بهتر، فقط به فکر نشستن در هواپیما و بازگشت به خانه باشید. اما کسانی که این سرما را تحمل می‌کنند، قطعا پاداش بهتری به دست خواهند آورد. سفر در زمستان چندین مزیت دارد که باید از آن مطلع باشید، مثلا در این فصل به‌دلیل کم شدن درخواست سفر‌ها، هزینه‌ها کمتر خواهد بود، شما فرصتی بی‌نظیر خواهید داشت تا آثار باستانی ثبت شده در یونسکو را بدون ازدیاد جمعیت و با حوصله مشاهده کنید و در آخر نیز شاهد منظره‌ای تماشایی باشید. هیچ‌کس نمی‌تواند زیبایی برف و تابش اندک و کم جان نور خورشید روی آن که موجب درخشش مجذوب‌کننده‌ای می‌شود را انکار کند.

آثار باستانی خیره‌کننده‌ای که از جذابیت بازدید از آن‌ها در زمستان چندین برابر خواهد شد شامل دیوار بزرگ چین است که زمانی که در زمان مناسب و بدون وجود جمعیت آن را مشاهده می‌کنید، تازه از شکوه و بزرگی آن مطلع می‌شوید. به پارک ملی گرند کنیون در جنوب غربی آمریکا بروید تا ضمن لذت بردن از اطراف، مشغول ساختن آدم‌برفی شوید. شهر جذاب پرتغالی و آثار باستانی موجود در اسپانیا نیز در این فهرست هستند اما شما در انتخاب مقصد، آزاد خواهید بود و در کنار پیشنهادها ما می‌توانید نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی خود را انتخاب کنید.

گرند کنیون، ایالات متحده آمریکا

زمستان

در اوایل ماه نوامبر، بارش برف در گرند کنیون به‌صورت آرام و سبک آغاز شده و طبیعت زیبای آن را می‌پوشاند. البته این پوشاندن باعث جذابیت و دو برابر شدن زیبایی این منطقه می‌شود. سفر زمستانی به گرند کنیون در این زمان از سال قطعا به برنامه‌ریزی دقیقی احتیاج دارد. ارائه‌دهندگان خدمات در پارک ملی نیز به بازدید‌کنندگان توصیه می‌کنند خود را به‌خوبی بپوشانند تا از ابتلا به سرما‌خوردگی جلوگیری شود. هر‌چقدر سر‌حال‌تر باشید بهتر می‌توانید از این طبیعت شگفتی‌ساز در زمستان بازدید کنید و لذت ببرید.

به‌جزء دورانی که آب و هوا به‌شدت تغییر می‌کند و سرد می‌شود، میانگین نوسات دمای هوا در این منطقه بین ۲۰ تا ۴۰ درجه خواهد بود. زمستان، این فرصت را به شما می‌دهد تا نه‌تنها چشم‌انداز‌های زیبای گرند کنیون را در بهترین و مسحور‌کننده‌ترین حالت ممکن ببنید، بلکه شاید شانس رویارویی با حیات‌وحش آن را هم داشته باشید.

شهر قدیمی کبک (Old Québec)، کانادا

زمستان

شهری مستحکم در شمال کانادا که در هر زمانی از سال زیبایی‌های خاص خود را به رخ می‌کشد، اما این گنجینه در میراث جهانی یونسکو، جذابیت‌های واقعی خود را در اواسط زمستان بیشتر نمایان می‌کند. البته برای رفتن به کبک قدیم باید برنامه‌ریزی داشته باشید و آب و هوا را چک کنید زیرا در ماه‌هایی که دمای هوا رقم منفی را به خود می‌بیند، گشت و گذار کمی سخت می‌شود. اسکی روی یخ که از اواسط اکتبر تا اواسط ماه مارس در شهر امکان‌پذیر است، از جمله سرگرمی‌های محبوب بازدید‌کنندگان است.

رویداد‌های فصلی ویژه مانند بازار کریسمس هم موقعیت مناسبی برای خرید فراهم می‌آورد. بزرگ‌ترین کارناوال زمستانی جهان نیز از تاریخ ۸-۱۷ فوریه ۲۰۱۹ با نام de Québec در این شهر برگزار می‌شود که شامل برنامه‌های رژه، نمایش، درست کردن مجسمه‌های یخی و حتی مسابقات قایقرانی هم هست.

دیوار بزرگ چین، چین

زمستان

دیوار بزرگ چین، بنایی افسانه‌ای که بزرگ‌ترین ساختار نظامی جهان به شمار می‌‌آید که در قسمت شمال چین گسترده شده است. بنای اولیه دیوار توسط امپراتور چین شی هوان نهاده شد و سپس توسط نسل‌های بعدی گسترش یافت طوری که به‌شکل امروزی در آمد. این دیوار در هر زمانی از سال جذابیت‌های خاص خود را دارد اما این یک واقعیت غیرقابل‌انکار است که در تابستان با ازدیاد جمعیت روبه‌رو هستید اما زمستان با خیال راحت می‌توانید قسمت‌های مختلف آن را کشف و بررسی کنید.

این دیوار به‌قدری گسترده و طولانی است که بسیاری از مردم، از وجود قسمت‌هایی که کمتر در مورد آن‌ها صحبت شده است، مطلع نیستند. این فرصت مناسبی است که با اجاره یک ماشین به مشاهده قسمت‌های بکر و دست نخورده بروید.

اطراف رود دانوب در بوداپست، مجارستان

زمستان

در بوداپست حوضچه‌های طبیعی آب گرم، فراوان به چشم می‌خورد که در محل این آب گرم‌ها، حمام‌هایی ساخته شده‌اند. این حمام‌ها به جا مانده از دوره رومیان هستند اما تعداد زیادی از آن‌ها که هنوز هم در حال فعالیت و استفاده هستند، از دوران عثمانی به جا مانده است. حمام‌های آب گرم به‌خصوص در فصل زمستان، توانسته نظر گردشگران را به‌خوبی جلب کنند. حتی مردمان محلی نیز به‌صورت مداوم از این آب گرم‌های طبیعی بهره می‌برند. این حمام‌ها علاوه بر خاصیت درمانی، در هوای سرد زمستان، جنبه‌ی تفریحی هم دارند به همین دلیل است که پیشنهاد می‌دهیم سفر زمستانی به بوداپست، مخصوصا اطراف رود دانوب را از دست ندهید.

آبدره Naeroy، نروژ

زمستان

به جرات می‌توانیم بگوییم که زیبا‌ترین و شگفت‌انگیز‌ترین تصویر از نروژ، ظاهر آن در زمستان است. در فصل زمستان روز‌ها کوتاه‌تر هستند، باد سرد همانند شلاق به گونه‌ها برخورد می‌کند و دمای هوا کاهش می‌یابد. سفر زمستانی به نروژ این حس را به شما القا می‌کند که گویی به جهان دیگری رفته‌اید، از میان طبیعت سر‌سبز به‌یک‌باره وارد سفیدی مطلق خواهید شد. Naeroy، نام دره‌ای در نروژ است که با آب پر شده، اطراف آن را کوه‌ها گرفته‌اند و منظره زیبا و باور‌نکردنی را به وجود آورده است. این آبدره، محیطی کاملا منحصر‌به‌فرد و زیبا است که قطعا می‌تواند سفر زمستانی خاطره‌انگیزی را برای شما رقم بزند.

پورتو، پرتغال

زمستان

پرتغال به‌تازگی، به مقصدی پر‌طرفدار نزد گردشگران تبدیل شده است. در این میان پورتو مهم‌ترین شهر پرتغال است که به لطف مسیر‌های جدید و پرواز‌های مستقیم به محبوب‌ترین شهر گردشگری تبدیل شده است. برخلاف لیسبون، پورتو یک مرکز کاملا تاریخی است که به‌دلیل همین تاریخ غنی و پر‌بار، توانسته به‌راحتی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گیرد. پس چرا باید خارج از فصل تابستان به این شهر تاریخی و سنتی سفر داشته باشید؟ اولین نکته دور زدن جمعیت در سفر زمستانی است، عامل دوم خوب بودن آب و هوا است (زیرا این منطقه تقریبا در طول سال دارای آب و هوای معتدل است) و سومین عامل، طبیعت شگفت‌انگیز آن است که گویی در زمستان زیبایی آن ۲ برابر می‌شود.

شهر پورتو در شمال رودخانه دورو (Douro River) قرار گرفته، به همین دلیل غرق در چشم‌اندازی فوق‌العاده بی‌نظیر است. وجود کلیسا‌ها، کاخ‌ها و خانه‌های قدیمی نیز بر زیبایی منحصر‌به‌فرد آن افزوده است.

الحمرا (Alhambra)، اسپانیا

زمستان

الحمرا کاخی است مشرف بر شهر گرانادا در اسپانیا که دارای معماری غافل‌گیر‌کننده‌ای است. الحمرا روی تپه‌ای قرار گرفته است و از هر قسمتی از شهر قابل‌مشاهده است اما در فصل زمستان زمانی که سطح آن را برف می‌پوشاند، شبیه به نگینی درخشان بر فراز بلندی خودنمایی می‌کند. این کاخ قدیمی که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، در روز‌های دور محل اقامت سلطنتی بوده است.

این کاخ بسیار گسترده و وسیع است اما تنها ۳ قسمت اصلی آن قابل‌مشاهده است. بازدید از کاخ در تمام طول سال امکان‌پذیر است اما اگر از قبل رزرو خود را انجام دهید، حتی اگر می‌خواهید در فصل زمستان سفری به گرانادا داشته باشید. البته اگر خوش‌شانس باشید شاید بتوانید در همان زمان هم بلیط تهیه کنید. در انتها خوردن غذا‌های معروف زمستانی رستوران‌ها که شامل خوراک لوبیا و گوشت و دسر شکلاتی است را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه