فرودگاه ژوهانسبورگ؛ مشهورترین فرودگاه قاره سیاه

علی گودرزی
علی گودرزی چهار شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
فرودگاه ژوهانسبورگ؛ مشهورترین فرودگاه قاره سیاه

ژوهانسبورگ، از بزرگ‌ترین و زنده‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی، یک فرودگاه بزرگ و مهم را در خودش جای داده که در این مطلب، فرودگاه ژوهانسبورگ را به شما معرفی می‌کنیم.

ژوهانسبورگ یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان و بزرگ‌ترین و مجهزترین شهر آفریقا است. ژوهانسبورگ یا یوهانسبورگ، مرکز استان گائوتنگِ آفریقای جنوبی، به شهر طلا در میان مردمان این کشور شهرت دارد. با اینکه ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی محسوب نمی‌شود اما، قرارگرفتن معادن طلا، منابع طبیعی و همچنین دادگاه اساسی کشور آفریقا در آن، شهر مذکور را به یکی از سه شهر مهم آفریقای جنوبی تبدیل کرده است.

منابع طبیعی غنی موجود در شهر ژوهانسبورگ، آن را به مرکز توجهات کشورهای استعمارگر تبدیل کرده و این شهر بزرگ، مرکز درگیری‌های بزرگ سیاسی نیز بوده است. پس از تحولات سیاسی مختلف، ظهور فشن، هنر، موزیک هیپ‌هاپ و موارد این‌چنینی، زندگی را به ژوهانسبورگ برگرداند و مردم این شهر را به جنب و جوش واداشت.

ژوهانسبورگ ۳۳۴.۸۱ کیلومتر مربع مساحت دارد؛ زبان اصلی‌اش آفریکانس، انگلیسی و ۹ زبان مختلف آفریقایی است و آب و هوایش نیمه گرم‌سیری است. تمامی مواردی که ذکر کردم، ژوهانسبورگ را به یکی از شهرهای جذاب برای برخی از توریست‌ها تبدیل کرده است و حتی می‌بینیم که این روزها، رزرو بلیط تهران - ژوهانسبورگ زیاد شده و پرواز به این شهر، طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. این را هم بگویم که نقش بزرگ ژوهانسبورگ در برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۰ میلادی، در شناخته‌شده کردنش کم نبوده است. در این قسمت از سری مقاله‌های معرفی فرودگاه، فرودگاه ژوهانسبورگ را بررسی می‌کنیم. با کجارو همراه باشید.

مشخصات فرودگاه

معرفی فرودگاه ژوهانسبورگ

  • کد ایکائو: FAOR
  • کد یاتا: JNB
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱ هزار و ۶۹۴ متر
  • فاصله از تهران: ۱۰.۶۲۹ کیلومتر؛ پرواز از فرودگاه امام خمینی تهران به سمت فرودگاه ژوهانسبورگ با توجه به آپشن‌های پرواز، حدود ۱۱ ساعت و ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید.

اطلاعات و خدمات

معرفی فرودگاه ژوهانسبورگ

فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ که با نام فرودگاه بین المللی الیور تامبو (O. R. Tambo International Airport) شناخته می‌شود، در ۲۴ کیلومتری شمال شرقی این شهر واقع شده است. این فرودگاه ابتدا نام دیگری داشت و آن را در تمامی مجامع، با نام جان اسمات که یک فعال سیاسی بود به‌رسمیت می‌شناختند. سال ۱۹۹۴ یک مصوبه در آفریقای جنوبی تایید و قرار شد که برای نام‌گذاری فرودگاه‌ها، از نام اشخاص سیاسی استفاده نشود و در جریان این فرآیند، فرودگاه الیور تامبو به فرودگاه ژوهانسبورگ تغییر نام داد. در سال ۲۰۰۶ اما مصوبه‌ی عدم استفاده از نام‌های سیاسی برای فرودگاه‌ها لغو شد و پس از آن، فرودگاه‌ ژوهانسبورگ به فرودگاه الیور رینالد تامبو، همان عبارت قبلی، تغییر نام داد و با تمامی این تفاسیر، این فرودگاه، با نام فرودگاه ژوهانسبروگ در میان مردم معروف شده است.

چندین و چند شرکت و خطوط هوایی، با فرودگاه ژوهانسبورگ قرارداد دارند. تقریبا به تمامی نقاط جهان می‌توان از این فرودگاه سفر کرد مسافران بسیار زیادی از این فرودگاه به سرتاسر نقاط جهان، جابه‌جا شده‌اند.

داخل فرودگاه اما خدمات مختلفی که انتظارش را دارید به مسافران ارائه می‌شود. بانک، صرافی، فضای بازی برای کودکان، مراکز خرید، رستوران و تمامی موارد این‌چنینی بیشتر را می‌توانید در فرودگاه ژوهانسبورگ پیدا کنید. هتل‌های مختلفی هم در فاصله‌ی ۱۵ دقیقه‌ای فرودگاه وجود دارند که مسافران می‌توانند در آن‌ها استراحت کنند.

مختصات جغرافیایی

موقعیت فرودگاه ژوهانسبورگ روی نقشه گوگل

فرودگاه بین‌المللی ژوهانسبورگ در ۲۴ کیلومتری شمال شرقی این شهر واقع شده است.

سطح دسترسی به فرودگاه

معرفی فرودگاه ژوهانسبورگ

از راه‌های مختلفی می‌توان به فرودگاه ژوهانسبورگ دسترسی داشت؛ فاصله‌ی مرکز شهر تا فرودگاه‌ ژوهانسبورگ حدودا ۴۰ دقیقه است و در کنار آن، استفاده از قطار برای رسیدن به این فرودگاه را توصیه می‌کنیم. قطارهای ژوهانسبورگ فاصله‌ی مرکز این شهر آفریقای جنوبی تا فرودگاه را در ۱۵ دقیقه طی می‌کنند.

اطلاعات پرواز

معرفی فرودگاه ژوهانسبورگ

با توجه به اینکه پرواز تهران - ژوهانسبورگ به‌طور مستقیم انجام نمی‌شود، برای انجام این کار باید ابتدا به کشورهای همسایه مثل قطر، سفر کرد و سپس از طریق یکی از خطوط هواپیمایی خارجی، بلیط ژوهانسبورگ را تهیه کرد. بلیط هواپیما تهران - ژوهانسبورگ از حدود چهار میلیون تومان شروع می‌شود و تا هشت میلیون تومان می‌رسد. برای مقایسه قیمت بلیط هواپیما می‌توانید از کجارو کمک بگیرید.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه