خلق عکس های بینظیر توسط یک نورپرداز تئاتر

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
خلق عکس های بینظیر توسط یک نورپرداز تئاتر

لوید اوانز، یک عکاس انگلیسی با بازی با نور، عکس‌هایی خیره‌کننده را خلق کرده است.

چه اتفاقی می‌افتد اگر تخصص یک نورپرداز صحنه تئاتر در عکاسی به کار گرفته شود؟ مطمئنا شانس این می‌رود که بتواند عکس‌هایی شبیه به لوید ایوانز (Lloyd Evans)، بگیرد؛ یک عکاس انگلیسی که علاقه عجیبی برای به تصویر کشیدن نور طبیعی در بهترین حالت خود دارد.

عکس های لوید اوانز

عکسی از فانوس دریایی پنمان (Penman Lighthouse) در نزدیکی جزیره انگلسی (Anglesey) در ولز که با توجه لوید ایوانز به نور گرفته شده است. عکس از لوید ایوانز

لوید ایوانز در مصاحبه با لونلی پلنت گفت:

نور و اینکه چگونه می‌تواند یک صحنه را شکل بدهد، همیشه برای من، جذبه خاصی داشته است.

وی افزود:

زوایای نور واقعا این توانایی را دارند که احساس یک مکان و همچنین اثر اتمسفر و حال و هوای آن را تغییر بدهند.

او گفت:

من اولین دوربین دیجیتال تک‌لنزی بازتابی (DSLR) خودم را در سال ۲۱۰۵ خریدم و از آنجا سفر عکاسی، من را از عکاسی خیابانی در باث، شهر زادگاه من واقع در ناحیه جنوب غربی انگلستان تا کشف عشق در عکاسی منظره در حالی که تصاویری از چشم‌اندازهای دریایی از سواحل جنوب غربی انگلستان را خلق می‌کردم، برد.

این عقاید البته به وی کمک کردند تا بتواند در شغل خود به‌عنوان یک نورپرداز در صحنه تئاتر، بسیار موفق عمل کند، اما این باورها الهام‌بخش عکس‌های سفر او نیز بودند.

از آن به بعد، او به سراسر انگلستان و کشورهایی چون ایسلند و اندونزی سفر کرد و سعی داشت تا بهترین نور طبیعی که می‌توانست پیدا کند را در عکس‌های خود به تصویر بکشد.

عکس های لوید اوانز

سنگ‌های اولد هری (Old Harry Rocks)  در ساحل دورست. عکس از لوید ایوانز

لوید گفت:

زمان در روز، بزرگ‌ترین فاکتور است.

من علاقه دارم که در ساعات طلایی تا ساعات آبی روز عکس بگیرم؛ زمانی که ترکیب نور مصنوعی از لامپ‌های خیابان‌ها با نور روزانه محیط می‌تواند لحظاتی واقعا جادویی خلق کند.

او در ظهرگاه، زمانی که نور شدیدی به پس‌زمینه عکس‌ها می‌تابد، عکاسی نمی‌کند و هارمونی‌های نور ملایم در طول ساعات طلایی را ترجیح می‌دهد.

وی گفت:

ساعات طلایی، شرایط را برای گرفتن عکس‌هایی سینمایی و با اتمسفری خارق‌العاده که من عاشق آن‌ها هستم را فراهم می‌کنند.

عکس های لوید اوانز

ساعت آبی، یک ترکیب مسحورکننده از نور طبیعی و مصنوعی را خلق می‌کند. عکس از لوید ایوانز

در حالی که ساعت آبی و طلایی تنها در غروب آفتاب رخ می‌دهند، لوید گفت که در دوره سال ۲۰۱۸ وی همچنین تلاش کرده است تا زودتر از خواب بیدار شود، طلوع‌های بیشتری را تماشا و از آن‌ها عکاسی کند.

لوید گفت:

زمانی که به عکس‌های طلوع خودم نگاه کردم، احساس رضایت بیشتری داشتم، زیرا مردم کمتری در کادر عکس حضور داشتند. این تصاویر واقعا به من یک حس واقعی بی‌نظیر از هنر هدیه دادند.

اگر کم‌کم حس می‌کنید که درست مانند لوید عاشق نور هستید، ممکن است دانستن این نکته که وی کدامین طلوع را زیباترین طلوع جهان می‌داند، برایتان جالب باشد.

او اضافه کرد:

بهترین طلوع جهان را در جزیره پالائو (Pulau Padar) در پارک ملی کومودو در اندونزی دیدم.

سفر به اسنودونیا در شمال جزیره ولز نیز واقعا فراموش‌نشدنی بود. یک روز صبح که به‌سمت ساحل می‌رفتیم شاهد یک هاله نور در اطراف خورشید بودیم، پدیده‌ای که تاکنون در هیچ‌جا آن را ندیده‌ام.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه