تور مجازی: ساحل های سفید گوای شمالی؛ هند

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
تور مجازی: ساحل های سفید گوای شمالی؛ هند

گوای کوچک، به‌رغم مساحت کمی که نسبت به سایر ایالت‌های هند دارد، پربازدیدترین ایالت این کشور است و ترکیبی جالب از جاذبه‌های متنوع، از ورزش و غذا گرفته تا یوگا و قلعه‌های باستانی را در خود جا داده است.

گوا، کوچک‌ترین ایالت هند است که در بخش جنوب غربی این کشور قرار گرفته است. پهنای این استان کمتر از ۶۵ کیلومتر است، در حالی که کل مساحت آن تنها ۳۷۰۲ کیلومتر مربع است. برای بیشتر شدن اطلاعات بیشتر خوانندگان باید بگویم که بزرگ‌ترین ایالت در میان ۲۹ ایالت هند، راجستان با مساحتی برابر با ۳۴۲٬۲۳۹ کیلومتر مربع است.

با همه این‌ها، گوا به‌خاطر سواحل معروفش که در سطح دنیا بی‌نظیر هستند، بیشترین بازدیدکننده را در این کشور دارد و تور گوا از جایگاه ویژه‌ای در میان علاقه‌مندان به تور هند برخوردار است. روی‌هم‌رفته، ۴۰ ساحل در این ایالت وجود دارد که به طول صد کیلومتر در امتداد ساحل دریای عرب کشیده شده‌اند. بخش شمالی گوا بیشتر برای ورزش‌ها و سرگرمی‌های آبی مهیج استفاده می‌شود و بخش جنوبی آن، دارای امکاناتی برای استراحت و تجدید روحیه است.

گوای شمالی

یکی از محبوب‌ترین محل‌ها در گوا شمالی، ساحل «واگاتور» (Vagator) است که به قسمت «واگاتور بزرگ» و «واگاتور کوچک» تقسیم می‌شود. مردم این محل را به‌خاطر غروب‌های دیدنی و جذاب آن دوست دارند.

این منظره، بیشتر به خاطر وجود صخره‌های قرمز رنگ ساحلش و به خاطر «قلعه چاپورا» (Fort Chapora) که در سال ۱۶۱۷ و توسط حاکمان مسلمان منطقه روی یک تپه بنا شد، معروف است. قلعه در دهه‌ی ۱۸۹۰ به حال خود رها و به‌تدریج مخروبه شد؛ ولی همچنان به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری پرتغالی به شمار می‌آید. این محل، از چشم‌اندازی پانورامایی از آب‌های فیروزه‌ای اقیانوس هند، «رودخانه چاپورا» (Chapora river) و محیط پیرامون آن برخوردار است.

گوای شمالی

بخش شمالی گوا بیشتر برای مقاصد سرگرمی استفاده می‌شود و بخش جنوبی آن، دارای امکاناتی برای استراحت و تجدید روحیه است

در فاصله‌ای نه چندان دور از اینجا، روستای آنجونا قرار دارد که شهرت آن به‌خاطر «ساحل آنجونا» (Anjuna Beach)، فتوژنیک‌ترین ساحل گوا، و «بازار محلی آنجونا»، (Anjuna Flea Market)، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازار محلی ایالت است که هر چهارشنبه دایر می‌شود. صاحبان صنایع محلی و پیشه‌وران از نقاط مختلف هند، هر چهارشنبه محصولات خود را از پنبه و پارچه گرفته تا صنایع دستی چوبی و برنزی و نقره‌ای، برای فروش به این بازار می‌آورند. ساحل آنجونا به‌سمت آب، شیب خیلی تندی دارد. ارتفاع امواج این منطقه تا یک متر هم می‌رسد، بنابراین، افراد زیادی با تور برای شنا به این ساحل نمی‌آیند.

گوای شمالی

کمی به‌سمت جنوب، «ساحل باگا» (Baga beach) واقع شده است و یکی از معروف‌ترین ساحل‌ها در بخش شمالی گوا است. بیشترین محبوبیت این ساحل در میان جوانانی است که عاشق هیجان و مهمانی‌های شلوغ هستند. یک رودخانه‌ی کوچک به نام «رودخانه باگا» (Baga River) هم در این محل هست. درست در همان نقطه‌ای که این نهر به داخل دریا می‌ریزد منظره‌ای بسیار زیبا از سنگ‌های سیاه و دیدنی وجود دارد که آب در اطراف آن‌ها در حال غلیان است.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه