احیای تالاب میانکاله

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
احیای تالاب میانکاله

برای احیای تالاب میانکاله مازندران، توسعه پرنده‌نگری و افزایش دانش محیط زیستی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

علی محمد شاعری، عضو مجمع نمایندگان مازندران، با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه مازندران، گردشگری ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش است، به مدیریت یکپارچه عباس‌آباد بهشهر اشاره کرد و افزود:

یکی از آرزوهای مردم دسترسی به صفی‌آباد بود که مراحل نهایی آن با همکاری وزیر اطلاعات در حال انجام است و به زودی برای بازدید عموم آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در حوزه گردشگری تحول ایجاد کنیم چرا که می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری مازندران را حل کند بیان کرد که متاسفانه از ظرفیت مازندران به ویژه شرق مازندران استفاده بهینه نشده است.

به گفته وی ۲۰ میلیارد ریال برای احیای ????? ???????? و توسعه پرنده نگری تخصیص داده شده است.

نماینده مردم در شهرستان بهشهر نکا و گلوگاه در ادامه گفت:

سالانه استان مازندران پذیرایی ۳۰ میلیون گردشگر است که کمتر از یک درصد آن از این تعداد متعلق به شرق استان است.

شاعری به‌عنوان جاذبه‌های شرق این استان به پارک ملت، عباس‌آباد، منطقه حفاظت‌شده میانکاله، قبرستان سفید چاه، منطقه هزارجریب و از همه مهم‌تر فرهنگ غنی مردم شرق استان که متفاوت از دیگر نقاط استان است، اشاره کرد و گفت:

محصولات خاصی مانند انجیر گلوگاه ،تمشک نکا و انار اشرف در شرق مازندران است، اما چون زیرساخت‌ها فراهم نیست، این ظرفیت نیز به درستی بهره‌برداری نشده است.

وی با بیان اینکه مدیریت می‌تواند در کل استان زمینه بهره‌برداری اجتماعی و فرهنگی را فراهم کند ادامه داد که نادیده گرفتن ظرفیت‌های موجود در منطقه موجب شده تا شاخص بیکاری در شرق استان بیش از غرب مازندران باشد.

وی از اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار جهت احیای تالاب میانکاله برای افزایش دانش محیط زیستی مردم و توسعه پرنده‌نگری خبر داد و افزود که این همه امکانات در منطقه است که نیازمند اقدام و همت تمامی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه گردشگری است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه