کیپ تاون برای ازسرگیری فعالیت های گردشگری اعلام آمادگی کرد

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
کیپ تاون برای ازسرگیری فعالیت های گردشگری اعلام آمادگی کرد

کیپ تاون، پس از گذر کردن از بحران بی‌آبی شدیدی که نفس‌های شهر را به شماره انداخته بود، اکنون پیام مثبتی را خطاب به گردشگران مخابره می‌کند: ما بحران را شکست دادیم، برگردید.

کیپ تاون، شهر پرجنب‌وجوش آفریقای جنوبی که با بحران آب دست‌وپنجه نرم می‌کرد، بخش مهمی از خبرهای امسال را به خود اختصاص داده بود. رسانه‌های خبری مشتاقانه اخبار مربوط به پیش‌بینی روز دراماتیک صفر که پیش‌بینی می‌شد در آن روز منابع آبی شهری تمام شوند را پوشش می‌دادند.

افزایش پی‌درپی جمعیت شهر، همراه با خشکسالی‌های شدید و بلندمدت باعث تمام شدن منابع آبی شهری شده بود و کیپ تاون هیچ پاسخی برای این مشکل نداشت. داستان‌های زیادی با جزئیات فراوان درباره محدودیت‌های اعمال‌شده بر شهروندان و تلاش‌های انجام‌شده توسط مشاغل در ابتدای سال ۲۰۱۸ در رسانه‌های خبری منتشر می‌شد.

خبرهای بد زیاد بودند، ولی حالا یک خبر تقریبا خوب به گوش می‌رسد. خشکسالی کاهش یافته است و سطح ذخایر آبی به ۷۵ درصد رسیده است. این خبر خوبی است؛ چرا که این افزایش سطح آب در ذخایر حاصل اقدامات حفاظتی شهر است. گردشگری کیپ تاون هم از آسیب‌های خشکسالی بی‌نصیب نماند و رهبران این صنعت اکنون مشتاقانه اعلام می‌کنند که این شهر برای گردشگری آماده است.

کیپ تاون

جودی لاین، یکی از فعالان در زمینه‌ی گردشگری کیپ تاون، در یکی از جلسات حاشیه‌ای نمایشگاه «تراول ایندابا» (Africa’s Travel Indaba) که بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری در صنعت سفر در آفریقا است، گفت:

به این نتیجه رسیدیم که با وجود خشکسالی در شهر همچنان می‌توانیم گردشگر به کیپ تاون بیاوریم؛ اما باید نحوه‌ی برقراری ارتباط بین خود و آب را تغییر می‌دادیم و باید می‌آموختیم که به آن احترام بگذاریم. خیلی از سازمان‌ها و موسسات باید به اطلاع گردشگران می‌رساندند که کیپ تاون آماده‌ی پذیرش گردشگر است و باید برای آن‌ها توضیح می‌دادند که آن‌ها چه سهم بزرگی در اقتصاد کیپ ایفا می‌کنند.

شارمیلا راگونانان، یکی دیگری از فعالان گردشگری در این شهر نیز در مورد وضعیت آب گفت:

باید این خبر را منتشر کنیم که کیپ تاون برای کسب و کار آماده است و بگوییم که «روز صفر» به تاخیر افتاده است و در عین حال، نباید از تلاش‌های خود برای صرفه‌جویی در مصرف آب دست بکشیم.

از زمانی که پیش‌بینی کردند که «روز صفر» در روزهای پایانی آوریل روی خواهد داد، شاهد تاثیرات منفی آن بودیم و نرخ اقامت در ماه مه در این شهر بیشتر از ۲۰ درصد کاهش یافت. 

کیپ تاون

گردشگران، شهر را از فراز کوه تیبل تماشا می‌کنند

به عقیده‌ی او، پیامی که کیپ تاون می‌خواهد به دنیا مخابره کند، روشن است:

پیام ما کاملا روشن است، ما بحران را شکست داده‌ایم و اکنون، پیام مثبتی برای مردم داریم؛ ما می‌خواهیم که شما برگردید.

کریس گودنیر، مدیرعامل انجمن مهمان‌نوازی محلی «FEDHASA» پیمان‌نامه‌ای را آماده کرده که حاوی جزئیاتی درباره‌ی اقداماتی است که همه‌ی اعضای انجمن آن را امضا کردند و متعهد شدند که آن را پیگیری می‌کنند.

او می‌گوید:

FEDHASA، صدای متحد صنعت ما است و همه‌ی ما متعهد هستیم که پیام‌مان را به گوش دیگران برسانیم.

یک برنامه‌ی صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در کیپ تاون برای هر سال تدوین شد که مصرف روزانه‌ی آب را تا ۵۰ درصد نسبت به سال‌های پرمصرف گذشته کاهش بدهد.

کیپ تاون

غروب آفتاب در کیپ تاون از نزدیک هتل چپمن پیک

گودنیر گفت:

بحران را با همکاری هم و با نوآوری حل کردیم. ولی رفتار ساکنان بهبود یافته است و کیپ تاون ثابت کرد که می‌تواند نمونه‌ی خوبی برای سایر بخش‌های جهان باشد.

او توضیح می‌دهد که بخش ناخوشایند این داستان، کاهش شدید رزرو هتل‌ها بود – از مه تا سپتامبر ۲۰۱۸، این شهر شاهد کاهش ۳۰ درصدی اقامت در این شهر بود. او ادامه می‌دهد:

خوشبختانه، این طوفان آرام گرفته است و کم‌کم این پیام را به دنیا مخابره می‌کند که کیپ تاون آماده‌ی کار است و اکنون، وقت آمدن و بازدید از بهترین مقصدهای گردشگری جهان است.

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه