برای رزرو جا در اولین رستوران زیر آبی اروپا، از همین الان اقدام کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
برای رزرو جا در اولین رستوران زیر آبی اروپا، از همین الان اقدام کنید

رستوران آندر، اولین رستوران زیر دریای اروپا است که در آوریل ۲۰۱۹ در نروژ افتتاح خواهد شد، اما رزرو میز از همین الان شروع شده است.

اگر دوست دارید جزو اولین نفراتی باشید که یک وعده غذای عالی در رستوران جدید زیر دریای اروپا نوش جان کنید، از همین الان به فکر رزرو میز غذا باشید.

اولین رستوران زیر آبی در اقیانوس به نام آندر (Under)، در آوریل ۲۰۱۹ در نروژ افتتاح خواهد شد و امکان رزرو آنلاین میز غذا از هم‌اکنون وجود دارد. باوجودی که رستوران‌های زیر آب در امارات متحده عربی و مالدویو و...  نیز ساخته شده‌اند، اما تفاوت این رستوران در نمای منحصر‌به‌فردش از آب‌های شمالی است. ساختمان این رستوران در گوشه‌ی جنوبی نروژ و داخل آب ساخته شده است و از آنجا که گنجایش ۱۰۰ مهمان را دارد،‌ عنوان بزرگ‌ترین رستوران زیر آب دنیا را از آن خود خواهد کرد.

رستوران زیر آبی نروژ

سازه‌ی این رستوران به شکل تکه سنگی است که از آب بیرون زده است و مهمانان از سطح این تکه سنگ وارد ساختمان می‌شوند و بعد به ۵ متری زیر آب می‌روند. در ادامه به سر میزشان راهنمایی می‌شوند و می‌توانند زندگی حیوانات زیر آب نظیر ماهی کاد، خرچنگ، سگ ماهی، اره ماهی و... را به نظاره بنشینند. علاوه‌براین برای زمان‌هایی که شرایط جوی اقیانوس مساعد نیست نیز نورپردازی‌هایی در داخل آب انجام شده است تا مهمانان بتوانند در هر شرایطی از تصاویر حیات‌وحش زیر آب نهایت لذت را ببرند.

رستوران زیر آبی نروژ

مهمانان علاوه بر تماشای زندگی دریایی می‌توانند آن را از منوی این رستوران نیز سفارش دهند. مجموعه‌ی گسترده‌ای از غذاهای دریایی، مرغ دریایی و همچنین گوسفندهای وحشی که در زمین‌های اطراف زندگی می‌کنند، جزو منوی این رستوران به شمار می‌رود. این غذاها با مواد اولیه محلی مانند قارچ‌های وحشی، توت و غیره تهیه می‌شوند. رستوران آندر منویی با حدود ۱۵ تا ۱۸ پرس کوچک و بزرگ دارد که تنوع مواد اولیه خود را به رخ می‌کشد.

مهمانان برای استفاده از این رستوران باید ۶ ماه زودتر جا رزرو کنند. از آنجا که منوی غذاها به‌صورت فصلی است،‌ مهمانان احتمالا خبر ندارند که در روز حضورشان در رستوران، چه غذاهایی سرو می‌شود و همین موضوع می‌تواند به هیجان این شکم‌گردی اضافه کند.

 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه