ارائه تصویر واقعی از ایران به گردشگران

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵
 ارائه تصویر واقعی از ایران به گردشگران

 نشست خبری مشترک در حاشیه چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان برگزار شد.

نشست خبری مشترک با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان برگزار شد.

انتظار می‌رود این نشست باعث تقویت ارتباط‌های بین‌المللی در حوزه گردشگری شود.

ایران در یک سال گذشته رویدادها و موضوعات بین‌المللی را تجربه کرده است که این نشان از شناسانده شدن ایران در دنیا به‌عنوان یک مقصد مهم گردشگری است و حضور هشت عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری به همراه دبیر کل این سازمان حاکی از رشد این روند است.

مونسان گفت:

این نشست فرصت بی‌نظیری برای ظرفیت‌های گردشگری ایران به دنیا و همه مردم جهان است، قبل از برگزاری این نشست گردشگری ایران چند روزی در صدر اخبار گردشگری دنیا قرار داشت و ما توانستیم با فعالان این حوزه ارتباط برقرار کنیم و ایران را به آن ها معرفی کنیم.

یکی از موضوعات مهمی که با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری درباره آن صحبت و به توافق رسیده شد این موضوع بود که قرار شد بخش صنایع دستی و گردشگری ذیل سازمان جهانی گردشگری در ایران تشکیل شود و مرکز آن در ایران باشد که امیدواریم این اتفاق بزرگ شکل گیرد.

او ادامه داد:

یکی از موضوعاتی که باید انجام شود و به تعویق افتاده، موضوع حساب اقماری گردشگری است که هنوز نتواسته‌ایم سهم گردشگری در اقتصاد کشور را داشته باشیم، چرا که گردشگری موضوعی فرا بخشی به حساب می‌آید و اثراث گردشگری به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف وجود دارد و این‌ها باید معلوم شود و بدانیم چه سهمی را در این تولید ناخالص ملی داریم.

موضوع اکوتوریسم از موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

اکوتوریسم علاوه بر جاذبه‌های بی‌نظیر تاریخی که در کشور ما وجود دارد، می‌تواند سبب رونق گردشگری کشور شود و اگرچه تاکنون عمده گردشگران ورودی به کشور، گردشگران فرهنگی بوده که به خاطر جاذبه‌های گردشگری به کشور آمده‌اند، اما اکوتوریسم هم‌اکنون به‌عنوان یک مسئله جهانی مطرح شده است و می‌تواند برای گردشگری کشور بسیار مفید باشد.

زوراب پلولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری از تداوم ایجاد اشتغال درصنعت گردشگری ایران و استان همدان ابراز امیدواری کرد.

وی گفت:

مایل هستیم ایران و همدان را به دنیا بهعنوان یک مقصد گردشگری مطمئن و آرام به دنیا معرفی کنیم و ایران مردم ایران با فرهنگ غنی، مردم مهمان‌نواز و غذاهای خوشمزه و موسیقی اصیلی دارد.

به گفته وی در حوزه گردشگری بومی و روستایی باید افراد بومی را آموزش داد تا توانا‌تر شوند و در چند سال آینده در رابطه با معرفی روستاهای کشورها برنامه‌ریزی‌هایی خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه