امکان سفر به ایستگاه فضایی بین المللی تا سال ۲۰۲۰

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۰
امکان سفر به ایستگاه فضایی بین المللی تا سال ۲۰۲۰

تا سال ۲۰۲۰ امکان سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی فراهم می‌شود، فقط باید ۵۵ میلیون دلار داشته باشید!

رویای دوران کودکی بسیاری از مردم، سفر به فضا و فضانوردی بوده که هیچ‌گاه محقق نشده است، اما شاید تحقق این رویا دور از دسترس نباشد. شرکت آکسیوم اسپیس، جانشین ایستگاه فضایی بین‌المللی با مالکیت خصوصی است که اخیرا با همکاری شرکت نیویورک تراول و رومن اند اریکا به دنبال فرستادن اولین مسافران تجاری در سال ۲۰۲۰ به مدت ۱۰ روز به ایستگاه فضایی مدار ۴۰۰ کیلومتری بالای زمین هستند.

سفر به فضا

شرکت آکسیوم توسط مایک سوفدرینی (مدیر سابق برنامه‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی ناسا) مدیریت می‌شود و قرار است اولین مسافران را در سال ۲۰۲۰ به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. این شرکت در سال ۲۰۲۲ اولین مدل‌های کلاس ناسای خود را در ایستگاه فضایی بین‌المللی راه می‌اندازد و متعاقبا ماموریت‌های تجاری آغاز خواهد شد، علاوه‌براین توانایی‌های تحقیقاتی ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز گسترش می‌یابد. در نهایت، آکسیوم به‌طور کامل جایگزین ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال ۲۰۲۵ این ایستگاه بازنشسته خواهد شد.

هزینه‌ی ۱۰ روز اقامت در ایستگاه فضایی از ۵۵ میلیون دلار به ازای هر نفر آغاز می‌شود و شامل ۱۵ هفته اردوی آموزشی، سفر رفت و برگشت به ایستگاه فضایی و همچنین زمان حضور در مدار است. هر مهمان در کنار یک فضانورد حرفه‌ای در یک برنامه آموزشی ۱۵ هفته‌ای شرکت می‌کند که بیش از دو سال طول می‌کشد. این برنامه از ۳ مرحله تشکیل شده است که شامل مبانی نظیر آموزش ایمنی و نحوه سازگاری با بی وزنی و استفاده از سرویس بهداشتی در فضا می‌شود. آموزش‌ها به نحوه اجرای سیستم‌ها در آکسیوم و ایستگاه فضایی بین‌المللی، فرایند پرواز و فرود نیز می‌پردازد.

سفر به فضا

در طی این سفر ۱۰ روزه، مهمانان در یک‌سری ماژول‌ مسکن اقامت خواهند داشت که توسط طراح فرانسوی فیلیپ استارک طراحی شده است و پنجره‌های ۶۰ سانتی در سقف برای تماشای زمین دارد، به‌علاوه اینترنت و قابلیت ویدئو کنفرانس برای برقراری ارتباط با افراد روی کره زمین نیز فراهم خواهد شد.

یکی از موسسان شرکت رومن و اریکا گفته است:

مشتریان ما نسل پیشگام این سفر خواهند بود. سفر فضایی در ۱۰۰ سال آینده شاید خیلی عادی شود، اما در حال حاضر، این فضای ناشناخته، فرصت‌های بی‌حدو‌حصری را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد.

آکسیوم تنها شرکتی نیست که برای فرستادن گردشگران غیرنظامی به مدار پایین زمین برنامه‌ریزی کرده است. در آوریل گذشته، شرکت استارتاپ فناوری فضا، اوریون اسپن اعلام کرد که این شرکت به دنبال راه‌اندازی ایستگاه آئورورا در سال ۲۰۲۱ است و در سال ۲۰۲۲ پذیرای اولین مهمانان خود خواهد بود.

ایستگاه آکسیوم هم‌اکنون از طریق شرکت رومن و اریکا، به رزرو مهمانان اولین ماموریت خود می‌پردازد.

 

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه