صدور پروانه بهره برداری هتل آپارتمان های اردبيل براساس درجه بندی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۰
صدور پروانه بهره برداری هتل آپارتمان های اردبيل براساس درجه بندی

از این پس در استان اردبیل پروانه بهره‌برداری برای هتل آپارتمان‌های این استان براساس درجه‌‌بندی صدور خواهد شد.

نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور پروانه بهره‌برداری به هتل‌آپارتمان‌ها در این استان بر اساس درجه‌بندی خبر داد.

نادر فلاحی تصریح کرد که معیار ارزیابی کیفی هتل آپارتمان‌ها در این استان پیش از این بر اساس تعداد ستاره بود.

ایشان با بیان اینکه در یک سال گذشته معیار ارزیابی به درجه بندی تغییر یافته است، اضافه کرد:

در هتل‌آپارتمان‌ها فرصت تجهیز و به‌سازی خدمات خود را در یک سال گذشته داشتند تا بر اساس درجه‌بندی پروانه بهره‌برداری صادر شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل با اذعان به اینکه فعلا صدور پروانه بر اساس ستاره انجام می‌شود، ادامه داد که در صورتی که از سوی سازمان با این شکل از ارزیابی کیفی موافقت شود، صدور پروانه بلامانع خواهد بود و در غیر این صورت هتل آپارتمان‌ها یک سال فرصت تجهیز به منظور دریافت پروانه بر اساس معیار درجه‌بندی را دارند.

فلاحی با بیان اینکه پروانه‌های صادره به مدت یک سال صادر خواهد شد، اضافه کرد که همچنین مطابق تاسیسات گردشگری ۱۶ گانه با خانه مسافرها رفتار می‌شود.

ایشان با تاکید به اینکه بر اساس مصوبه شورای تامین سرعین فعالیت خانه مسافرها نیز ساماندهی شده و مطابق مقررات تعدادی که مجوز فعالیت ندارند پلمپ خواهند شد، تاکید کرد:

در عین حال بازه زمانی فعالیت هتل آپارتمان‌ها و روند فعالیت بررسی خواهد شد.

فلاحی در پایان اضافه کرد که انجمن تورلیدرها، انجمن آبدرمانی‌ها، جامعه اقامتی هتل‌داران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعالان صنایع‌دستی و انجمن صنفی مجموعه‌های پذیرایی بین راهی به‌عنوان تشکل‌های صنفی گردشگری مورد حمایت اداره کل هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه