این شهرها، پربازدیدترین شهرهای دنیا در سال 2017 بودند

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
این شهرها، پربازدیدترین شهرهای دنیا در سال 2017 بودند

هنگ کنگ برای نهمین سال پیاپی در صدر فهرست پربازدیدترین شهرهای دنیا جای گرفت. در این فهرست ده‌گانه، فقط نام سه شهر اروپایی به چشم می‌خورد.

بر اساس تحقیقاتی که توسط شرکت «یورومانیتور اینترنشنال» (Euromonitor International) و تحت عنوان «فهرست ۱۰۰ شهر برتر» انجام شد، هنگ کنگ برای نهمین سال پیاپی جایگاه خود را به عنوان پربازدیدترین شهر دنیا حفظ کرد.

این جدول سالانه براساس شمار بازدیدکنندگان بین‌المللی که حداقل ۲۴ ساعت را در یک شهر گذرانده‌اند، تدوین شده است. ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار بازدیدکننده در سال گذشته از هنگ کنگ بازدید کرده‌اند که بخش بزرگی از آن‌ها را گردشگران جوان چینی تشکیل می‌دهند. رتبه‌ی دوم این فهرست را بانکوک از آن خود کرده است که با ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگری که در سال ۲۰۱۶ از آن بازدید کردند موفق شده است لندن ۲۰۱۵ را شکست بدهد. سنگاپور که اکنون در جایگاه چهارم قرار دارد نیز برای به عقب راندن لندن خیز برداشته است و تلاش می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ به سومین شهر پربازدید تبدیل بشود.

رتبهشهرتعداد بازدیدکنندگان
۱هنگ کنگ۲۶٫۶ میلیون نفر
۲بانکوک۲۱٫۲ میلیون نفر
۳لندن۱۹٫۲ میلیون نفر
۴سنگاپور۱۶٫۶ میلیون نفر
۵ماکائو۱۵٫۴ میلیون نفر
۶دبی۱۴٫۹ میلیون نفر
۷پاریس۱۴٫۴ میلیون نفر
۸نیویورک۱۲٫۷ میلیون نفر
۹شنزن۱۲٫۶ میلیون نفر
۱۰کوالالامپور۱۲٫۳ میلیون نفر

فهرست پربازدیدترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۱۷

پیشرفت آسیا

پربازدیدترین شهر دنیا

شهرهای آسیایی توانسته‌اند حضور خود را در این فهرست نسبت به سال‌های گذشته پررنگ‌تر کنند؛ درحالی‌که در سال ۲۰۱۷ تنها ۴۱ شهر از منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه در این فهرست به چشم می‌خوردند و این رقم در سال ۲۰۱۰ تنها ۳۴ عدد بود. انتظار می‌رود که این تعداد تا سال ۲۰۲۵ به ۴۷ شهر برسد.

مهم‌ترین عامل رشد بازدیدکنندگان بین‌المللی از شهرهای آسیای، «رشد ناگهانی» بازار گردشگری خارجی چین است که بر اساس این گزارش، بزرگ‌ترین بازار گردشگری در سطح جهان است. پیش‌بینی می‌شود که تعداد گردشگران بین‌المللی هنگ کنگ تا ۲۵ میلیون ۷۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کند که این کاهش آمار ناشی از شدت گرفتن تنش‌ها با کشور چین است؛ اما افت این صنعت در هنگ کنگ پایدار نمی‌ماند و تا سال ۲۰۲۵ به ۴۵ میلیون نفر خواهد رسید.

«ووتر گیرتس» (Wouter Geerts)، تحلیلگر ارشد مسافرت در یورومانیتور اینترنشنال، در یک نشست خبری که در زمان انتشار این فهرست برگزار شد، گفت:

آسیا و اقیانوسه، منطقه‌ای فوق‌العاده است که مسافرت را دچار تحول می‌کند. انتظار داریم که این منطقه همچنان به رشد خود در دهه‌های آتی ادامه بدهد و تا سال ۲۰۲۵، سنگاپور جای لندن را به عنوان سومین شهر پربازدید جهان بگیرد و این فهرست را به طور کامل، آسیایی کند.

چشم‌انداز اروپا

لندن

یورومانیتور می‌گوید که عملکرد شهرهای اروپایی تحت تاثیر وقایعی مانند بحران‌های منطقه‌ی یورو، هجوم مهاجران به این کشورها، جدایی بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا و حمله‌های تروریستی قرار گرفته است.

اما، شهرهای پرجاذبه‌ی گردشگری مانند لندن و پاریس همچنان مقاومت می‌کنند و برخی از مقصدهای گردشگری در یونان، ایتالیا و اسپانیا هم در نتیجه‌ی ناآرامی‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا، رشد کردند. لندن، علی‌رغم دلهره‌های مربوط به حملات تروریستی و آشفتگی‌های سیاسی ناشی از خروج این کشور از اتحادیه‌ی اروپا، همچنان پربازدیدترین شهر اروپایی بود و ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آن در سال ۲۰۱۷ بازدید کردند.

در حقیقت، کاهش ارزش پوند که ناشی از رای مثبت مردم بریتانیا به جدایی از اتحادیه‌ی اروپا بود، موجب شد که بازدیدکنندگان بیشتری روانه‌ی این کشور بشوند. با این وجود، آینده‌ی لندن در بلند مدت غم‌انگیز به‌نظر می‌رسد؛ چرا که یورومانیتور پیش‌بینی می‌کند که این شهر پرجاذبه‌ی اروپایی، تا حد زیادی، متاثر از رشد سریع‌تر شهرهای آسیایی، تا سال ۲۰۲۵ به جایگاه ششمی تنزل مقام یابد.

بالاترین رتبه‌ای که شهرهای ایالات متحده در این فهرست به دست آورده‌اند متعلق به نیویورک است که با ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازدیدکننده در جایگاه متزلزل هشتم باقی مانده است؛ شنزن با ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر با فاصله‌ی کمی این شهر را دنبال می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع weforum

دیدگاه