مادرید در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۰
مادرید در یک نگاه

شهر مادرید باوجود زیرساخت‌های مدرنی که دارد، همچنان بسیاری از مراکز و خیابان‌های باستانی خود را حفظ کرده است و گردشگران می‌توانند درکنار استفاده از امکانات مدرن، از جاذبه‌های تاریخی لذت ببرند.

«مادرید» (Madrid)، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اسپانیا است که بعد از برلین و لندن، سومین شهر بزرگ اتحادیه‌ی اروپا محسوب می‌شود. این شهر در استان مادرید و درکنار رودخانه مانزانارس واقع شده است و از آن‌جا که پایتخت کشور به شمار می‌رود، مقر دولت و محل اقامت پادشاه اسپانیا نیز در این شهر است. علاوه‌بر‌این مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور نیز هست. مساحت این شهر اروپایی بالغ بر ۶۰۵٫۷۷ است و ۳,۲۶۵,۰۳۸ نفر در آن ساکن هستند. زبان مردم اسپانیایی و واحد پول‌شان، یورو است.

مادرید

برخلاف شهرهایی نظیر سویا، والنسیا و بارسلون، در مادرید آثاری چندانی از دوران رومی‌ها و ویزیگوت‌ها پیدا نشده‌ زیرا احتمالا منطقه‌ی مادرید امروزی برای این دو قوم جذابیتی نداشته است (نه درکنار دریا و بنادر بود و نه در مسیر شهرهای اصلی قرار داشت). اولین سند تاریخی درباره وجود سکونت انسان در مادرید به زمان مسلمانان برمی‌گردد. بخش اعظم شبه جزیره ایبری در سده نهم میلادی در دست مورهای مسلمان بود. محمد اول قرطبه، امیر عرب اندلس در آن زمان کاخی در مادرید ساخت و در آن محل ارگ کوچکی نیز به نام المدینه بنا کرد. این کاخ درکنار رود مانزانارس قرار داشت و مورها این رود را مَیرا نامیدند که به معنای سرچشمه و منبع مادر بود؛ بعدها پسوند رومی-ایبری «-ایت» به معنای مکان به آن چسبید. مادرید امروزی و نام این شهر از این بنا و این نام سرچشمه گرفته است.

مادرید محل استقرار دو باشگاه ورزشی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید است و به‌لطف اقتصاد خوب، استانداردهای بالای زندگی و اندازه بازار می‌توان این شهر را مرکز مالی اروپای جنوبی و جزیره‌ی ایبری محسوب کرد. درضمن، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و مهم اسپانیا در این شهر مستقر هستند. مجله‌ی مونوکل در سال ۲۰۱۷، مادرید را دهمین شهر مناسب زندگی در دنیا معرفی کرد.

مادرید

زندگی شبانه‌ی پرشور و هیجان نظیر رستوران‌های مجلل و فستیوال‌ها و رویدادهای مختلف شبانه، معماری زیبا، آشپزی و غذاهای محلی،‌ تنها بخشی از جذابیت‌های این شهر به حساب می‌آید. طی قرن‌های متمادی، پادشاهان اسپانیا باتوجه‌به هنر و هنرمندان این منطقه، فرصتی فوق‌العاده برای بروز و ظهور هنر آن‌ها فراهم کرده‌اند و این شهر، هنرمندان مشهور زیادی نظیر پیکاسو، دالی و میرو را به دنیا معرفی کرده است.

از ویژگی‌های آب‌وهوایی مادرید می‌توان به تابستان‌های گرم و زمستان‌های خنک اشاره کرد. نواحی شرقی و جنوبی شهر، آب‌وهوای نیمه‌خشک دارد و طبق بعضی از دسته‌بندی‌های آب‌وهوایی، مادرید دارای آب‌وهوای نیمه‌استوایی معتدل است. بهترین زمان سفر به مادرید، فصل پاییز یعنی از سپتامبر تا نوامبر و فصل بهار یعنی از مارس تا مه است.

مادرید

از جاهای دیدنی مادرید می‌توان به کلیسای جاستو گالگو، مثلث طلایی مادرید، پارک رتیرو مادرید، کاخ سلطنتی مادرید، موزه‌ی پرادو، قصر بوئن ریترو، پلازا مایور، معبد دبود، استادیوم سانتیاگو برنابئو، پارک ال کاپریکو، موزه‌ی سورولا ، کتابخانه‌ی فیلم اسپانیایی، بنای یاد بود ایستگاه آتوچا و میدان سیبلس اشاره کرد.

در سفر به مادرید می‌توانید سوغاتی‌هایی نظیر محصولات سرامیکی،‌ شال‌های سنتی، کفش‌های تابستانی اسپانیایی، زیورآلات مروارید ماجوریکا، آب‌نبات ویولتا و پیراهن رئال مادرید را برای عزیزان خود تهیه کنید.

گالری عکس‌های مادرید اسپانیا

اگر برای سفر به اسپانیا برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید تور اسپانیا را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia kojaro

دیدگاه