دیدنی های سیدنی، بزرگ ترین شهر استرالیا

سحر ارجمند
سحر ارجمند دوشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
دیدنی های سیدنی، بزرگ ترین شهر استرالیا

سیدنی یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان با سواحل فوق‌العاده، موزه‌ها و اماکن طبیعی و تاریخی فراوان است. در ادامه با بهترین دیدنی‌های سیدنی آشنا شوید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۸/۲۰ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۶ به‌روزرسانی شده است.

سیدنی، مرکز ایالت «نیو ساوت ولز» و قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و زیباترین شهر استرالیا و قاره اقیانوسیه است. این شهر بر کرانه‌های شرقی استرالیا و سواحل اقیانوس آرام واقع شده است. دیدنی های سیدنی شامل موزه‌ها، ساختمان‌ها، بناهای یادبود، سواحل زیبا، مراکز تفریحی و گردشگری، اماکن تاریخی و طبیعی می‌شود.

سیدنی نماد کشور استرالیا و شهری با جاذبه‌های فراوان است. سواحل زیبای سیدنی، از محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر برای گردشگران محلی و خارجی است. بندرگاه دارلینگ و بندرگاه سیدنی دو تا از پر رفت‌و‌آمدترین اماکن این شهر هستند؛ بسیاری از جاهای دیدنی سیدنی از جمله پل بندرگاه سیدنی، تالار اپرای سیدنی، آکواریوم سیدنی و باغ وحش وایلد لایف سیدنی در این دو بندرگاه قرار دارد. این شهر موزه‌های بسیاری مانند موزه هاید پارک و موزه ملی دریایی استرالیا نیز دارد. باغ گیاه‌شناسی سلطنتی از دیگر جاذبه‌های منحصر‌به‌فرد و جذاب این شهر است. در ادامه با بهترین دیدنی‌های سیدنی آشنا شوید و حتما در سفر به این شهر بزرگ و زیبا از آن‌ها دیدن کنید.

تالار اپرای سیدنی

نورپردازی شبانه تالار اپرا در سیدنی، استرالیا

«تالار اپرای سیدنی» (Sydney Opera House)، یکی از خلاقانه‌ترین و شلوغ‌ترین مراکز هنرهای نمایشی و بزرگ‌ترین دستاورد معماری مدرن جهان است. این تالار بزرگ در سال ۲۰۰۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. تالار اپرای سیدنی، هر سال میزبان ۱۶۰۰ اجرای هنری از جمله باله، اپرا، تئاتر، رقص، موسیقی، کمدی، نمایش کودک و غیره است. این تالار دارای طراحی داخلی فوق‌العاده باشکوهی است که به همراه ساختمان تاریخی و سحرآمیز آن واقعا دیدنی است.

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی با نمای چوبی سیدنی، استرالیا

«پل بندرگاه سیدنی» (Sydney Harbour Bridge)، یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری جهان است که با عرض ۴۹ متر، پنجمین پل قوسی جهان محسوب می‌شود. این پل در سال ۱۹۳۲ روی بندرگاه سیدنی برای اتصال مرکز شهر با مناطق شمالی ساخته شد. پل بندرگاه سیدنی تا پیش از ساخت تالار اپرای سیدنی، مشهورترین جاذبه این شهر به شمار می‌رفت. گردشگران می‌توانند برای آشنایی بیشتر با تاریخچه این پل از موزه لنگرگاه جنوب شرقی بازدید کنند.

برج سیدنی

نمای طلایی برج سیدنی، استرالیا

«برج سیدنی» (The Sydney Tower Eye) با ارتفاع ۳۰۹ متر، بلندترین ساختمان شهر و بعد از تالار اپرا و پل بندرگاه، از مهم‌ترین جاذبه‌های سیدنی است. مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی با چشم‌اندازی تماشایی از شهر در این برج وجود دارد. این برج با عنوان چشم سیدنی هم شناخته می‌شود. از سکوی بازدید برج سیدنی می‌توانید منظره فوق‌العاده‌ی شهر و تمام مناطق اطراف و جاهای دیدنی سیدنی را تماشا کنید و در یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های آن از خوردن غذاهای خوشمزه لذت ببرید. یک سینمای چهار بعدی هم در بالای برج وجود دارد که یک نمای کلی از جاذبه‌های اصلی شهر را به نمایش می‌گذارد.

سواحل سیدنی

گردشکران و موج های خروشان ساحل سیدنی، استرالیا

شهر سیدنی مملو از سواحل دیدنی است

سیدنی به داشتن سواحل افسانه‌ای مشهور است. در اطراف بندر سواحل بسیاری وجود دارد. «ساحل بوندی» (Bondi Beach) بافاصله ۱۵ دقیقه از سیدنی، مشهورترین ساحل این شهر است و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از دریاکنار دارد. برای تماشای اقیانوس آبی می‌توانید در خط ساحلی در امتداد صخره‌ها از ساحل بوندی تا «ساحل کوگی» (Coogee Beach) پیاده‌روی کنید. «ساحل مانلی» (Manly Beach) هم یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری سیدنی است که با کشتی در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از شهر قرار دارد. یک تفرجگاه ساحلی، استخر اقیانوسی و مغازه‌ها و رستوران‌های بسیار خوبی در این ساحل وجود دارد. از دیگر سواحل اقیانوسی می‌توان «ساحل کرونولا» (Cronulla Beach)، تنها ساحلی که با قطار از شهر قابل‌دسترسی است، «ساحل پالم» (Palm Beach)، «ساحل برونته» (Bronte Beach)، «ساحل تاماراما» (Tamarama Beach) و «ساحل ماروبرا» (Maroubra Beach) را نام برد.

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی سیدنی

گیاهان زینتی در باغ گیاهشناسی سلطنتی سیدنی، استرالیا

«باغ گیاه‌شناسی سلطنتی سیدنی» (The Royal Botanic Garden Sydney)، باغی با مساحت ۳۰ هکتار در قلب شهر و در چند قدمی تالار اپرای سیدنی است. این باغ در سال ۱۸۱۶ تأسیس شد و قدیمی‌ترین موسسه علمی در استرالیا و شامل مجموعه‌ای عالی از گیاهان استرالیایی و خارجی است. باغ رز با ۱۸۰۰ شاخه رز و درختستان‌های نخل، ارکیده، سرخس و... از جذاب‌ترین بخش‌های این باغ است. گردش در باغ گیاه‌شناسی سلطنتی یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای علاقه‌مندان به طبیعت در سفر به سیدنی است.

بندرگاه دارلینگ

ساختمان های دبندرگاه دارلینگ سیدنی، استرالیا

«بندرگاه دارلینگ» (Darling Harbour)، محله‌ای دارای مغازه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و اماکن تفریحی و یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی سیدنی است. اماکن تفریحی بسیاری متناسب با هر سن و سالی در این بندرگاه وجود دارد. «موزه مادام توسو» (Madame Tussaud's)، «باغ‌وحش وایلد لایف سیدنی» (WILD LIFE Sydney Zoo) و «آکواریوم سی لایف سیدنی» (SEA LIFE Sydney Aquarium) از جمله دیدنی‌های بندرگاه دارلینگ است. آکواریوم سیدنی، شامل بزرگ‌ترین مجموعه موجودات دریایی استرالیا است. در «موزه پاورهاس» (Powerhouse Museum)، نمایشگاه‌های تعاملی علم و فناوری، طراحی و تاریخ برگزار می‌شود. از طرفی علاقه‌مندان به تاریخ دریایی می‌توانند در «موزه ملی دریانوردی استرالیا» (Australian National Maritime Museum) از کشتی کاپیتان کوک بازدید کنند. در این بندرگاه رستوران، مراکز خرید، مراکز سرگرمی، سالن بولینگ و هزاران مکان تفریحی دیگر نیز وجود دارد.

باغ‌وحش تارونگا

زرافه در باغ وحش تارونگا سیدنی، استرالیا

«باغ‌وحش تارونگا» (Taronga Zoo)، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری سیدنی است. این باغ‌وحش محل نگهداری چهار هزار حیوان از جمله حیوانات وحشی بومی استرالیایی و حیوانات نادر و در معرض خطر است. باغ‌وحش تارونگا مشرف بر بندرگاه سیدنی است و با کشتی تنها ۱۲ دقیقه تا شهر فاصله دارد. این باغ‌وحش در ۳۶۵ روز سال باز است و برنامه‌های روزانه‌ای در آن برگزار می‌شود. تارونگا به تنها ماشین کابل سیدنی، اسکای سافاری هم دسترسی دارد.

رصدخانه سیدنی

بنای سنگی رصدخانه سیدنی، استرالیا

«رصدخانه سیدنی» (sydney observatory)، ساختمانی ماسه‌سنگی واقع بر فراز تپه‌ای در محله راکس است. از این رصدخانه می‌توان منظره‌ای پانوراما از بندر سیدنی را تماشا کرد. رصدخانه سیدنی در میان باغی زیبا قرار دارد که طرح اصلی و پوشش گیاهی آن برگرفته از باغ‌های ۱۸۸۰ میلادی بازسازی شده است. رصدخانه سیدنی با قدمت ۱۶۰ سال، یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های علمی تاریخی استرالیا است. این رصدخانه نقش مهمی در تاریخ‌نگاری، هواشناسی و نجوم داشته است. ساختمان این رصدخانه در ابتدا قلعه‌ای بوده است که بعدها در قرن ۱۹ به آسیاب بادی تبدیل شد؛ پس ‌از آن به‌عنوان رصدخانه نجومی مورد استفاده قرار گرفت.

جزیره کوکاتو

آب های فیروزه ای اطراف جزیره کاکوتا سیدنی، استرالیا

«جزیره کوکاتو» (Cockatoo Island)، بزرگ‌ترین جزیره بندرگاه سیدنی و یکی از جذاب‌ترین مکان‌های تاریخی استرالیا است. با یک سفر کوتاه به این جزیره می‌توانید با تاریخچه کشتی‌سازی آن آشنا شوید، از هوای تازه و مناظر زیبای بندرگاه لذت ببرید و از مرکز دریایی جزیره دیدن کنید. این جزیره یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های جهان به‌شمار می‌رود. کوکاتو تنها جزیره بندرگاه سیدنی است که می‌توانید یک شب در خانه‌ها یا آپارتمان‌های لوکس آن اقامت داشته باشید. بازدید از این جزیره کاملا رایگان و آزاد است.

هاید پارک

منظره بارانی هاید پارک سیدنی، استرالیا

«هاید پارک» (Hyde Park)، قدیمی‌ترین پارک استرالیا است. قسمت جنوبی این پارک شامل «بنای یادبود جنگ آنزاک» (ANZAC Memorial) و مرکز گردشگری، یک استخر و چندین بنای یادبود و مجسمه می‌شود. در قسمت شمالی پارک، «فواره آرچیبالد» (Archibald Fountain) و چندین باغ با طراحی‌های مختلف ازجمله باغ ساندرینگهام و ناگویا وجود دارد. آثار هنری، مجسمه‌های یادبود و تزئینات آبی متعددی در این باغ‌ها دیده می‌شود. هاید پارک دارای ۵۸۰ درخت عجیب و بومی است. در طول سال هاید پارک میزبان رویدادهای فرهنگی متعددی ازجمله جشنواره سیدنی، روز استرالیا، روز آنزاک و غذا و نوشیدنی است. این پارک یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سیدنی برای گردشگران است. «موزه استرالیایی» (Australian Museum) در شرق هاید پارک و در انتهای غربی آن «موزه هاید پارک باراک» ( Hyde Park Barracks) قرار دارد. «کلیسای جامع سنت ماری» (St. Mary's Cathedral) هم در مقابل هاید پارک واقع شده است. این کلیسا یکی از نمادهای آغاز کلیسای کاتولیک در استرالیا محسوب می‌شود و طراحی بخش‌هایی از آن برگرفته از کلیسای نوتردام پاریس است. 

موزه هنرهای معاصر استرالیا

معماری مدرن ساختمان موزه معاصر سیدنی، استرالیا

«موزه هنرهای معاصر استرالیا» (Museum of Contemporary Art Australia - MCA)، یکی از برجسته‌ترین موزه‌های این کشور است که به نمایشگاه، تفسیر و جمع‌آوری هنر معاصر از سراسر استرالیا و جهان اختصاص دارد. نمایشگاه‌ها و رویدادهای ویژه‌ای در این موزه برگزار می‌شود. برنامه‌های موزه هنر معاصر بسیار متنوع است و برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی بزرگ و بررسی آثار هنرمندان مشهور، نمایشگاه‌های انفرادی، نمایشگاه نقاشی، مجسمه و آثار جدید از هنرمندان تازه‌کار را شامل می‌شود. این موزه در ساختمان قدیمی خدمات دریایی در کناره بندرگاه سیدنی واقع شده است. فروشگاه موزه هنر معاصر استرالیا، یکی از منحصربه‌فردترین فروشگاه‌های سیدنی است. در این فروشگاه، نشریات هنر و فرهنگ معاصر استرالیایی و بین‌المللی و هدایای منحصربه‌فردی دارد. در کافه موزه هنر معاصر استرالیا یا کافه MCA هم می‌توانید از غذاهای مدرن استرالیایی در کنار منظره‌ای زیبا از بندرگاه سیدنی لذت ببرید.

لونا پارک

دروازه با صورت دلقک در لونا پارک سیدنی، استرالیا

مقاله‌ مرتبط:

«لونا پارک» (Luna Park) با چشم‌انداز فوق‌العاده دیدنی و جذاب از بندرگاه سیدنی، یکی از پارک‌های تفریحی محبوب در سیدنی است. این پارک در دهه ۱۹۳۰ میلادی بازسازی شده است. سواری‌های دیوانه کننده‌ای مانند قطار تانگو یا وسایل خاطره‌انگیزی مانند چرخ فلک در این پارک به چشم می‌خورد. بچه‌ها عاشق شاتل فضایی و بزرگ‌ترها عاشق سرسره‌های غول‌پیکر هستند. بازی‌های متنوع و هیجان‌انگیزی در این پارک وجود دارد که خاطرات خوشی را برای هر بازدیدکننده‌ای بر جا می‌گذارد.

گالری هنر نیو ساوت ولز

دیدنی های سیدنی، استرالیا

«گالری هنر نیو ساوت ولز» (Art Gallery of New South Wales)، با پارک‌های زیبایی احاطه شده است و یکی از فاخرترین موزه‌های هنری در استرالیا محسوب می‌شود. ساختمان این موزه متعلق به ۱۸۸۵ میلادی است. آثار بی‌نظیری از هنرمندان مشهور و اساتید اروپایی و آسیایی و همچنین آثار هنر مدرن از سراسر جهان در این موزه نگهداری می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنر بومی استرالیا هم در این موزه قرار دارد. تجربیات خود از سفر به استرالیا را با ما وسایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه