گردشگری مزرعه؛ راه حلی برای بهبود اقتصاد استان مازندران

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان یکشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
گردشگری مزرعه؛ راه حلی برای بهبود اقتصاد استان مازندران

گردشگری مزرعه در مازندران، نه‌تنها می‌تواند درآمدزا باشد، بلکه مهاجرت معکوس را نیز به‌همراه خواهد داشت.

سیدرضا موسوی، استاد گردشگری در استان مازندران معتقد است که «گردشگری مزرعه»، یکی از مهم‌ترین و جدیدترین انواع گردشگری در دنیا است که درآمد زیادی دارد. او درباره این نوع گردشگری گفته است:

در گردشگری مزرعه، گردشگر در فعالیت‌های زراعی و دامی با زارع وکشاورز مشارکت و زندگی می‌کند و نکته جالب توجه اینکه در کنار زندگی کردن با کشاورز، با فرهنگ زراعی و دامی آشنا می‌شود و از فرآیند آن اطلاعات پیدا کرده و آن را بازنشر می‌دهد.

او همچنین افزود:

در این نوع گردشگری، روستائیان دیگر به شهر مهاجرت نمی‌کنند و اینکه با ایجاد اشتغال خانگی از جمله تولید ماست، کره و پنیر، اقتصاد خانواده شکوفا می‌شود. همچنین در این گردشگری، گردشگر با آداب، رسوم و فرهنگ کشاورزی و روستایی آشنا شده و با شناخت محیط زیست، به آن ضربه نخواهد زد.

او در انتها گفت:

جغرافیای بی‌نظیر و طبیعی منطقه کجور، کلاردشت و البرز مرکزی، می‌‌تواند برای گردشگری مزرعه مناسب باشد و کسانی که به‌دلیل افتصاد بد نیز از روستا به شهر آمده‌اند، به این ترتیب می‌توانند به محل زندگی خود بازگردند.

به گفته این استاد دانشگاه، طبق بررسی‌ها و مطالعات، اوج درآمد کشورهای اسکاندیناوی در بخش گردشگری مزرعه بوده و کشور اتریش دارای ۱۲۱ هزار واحد اقامتی در حوزه گردشگری کشاورزی است.

عکس: ایسنا

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه