برگزاری نخستین جشن «روز کیش»

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان یکشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
برگزاری نخستین جشن «روز کیش»

هم‌زمان با مراسم روز کیش، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، از هدف‌گذاری برای جذب ۸ میلیون گردشگر تا یک و نیم سال دیگر خبر داد.

۲۰ آبان روز کیش نام گرفته و علت این امر، شرایط آب و هوایی مساعد جزیره در این فصل اعلام شده است. هر چند به‌دلیل نوسانات ارز، حتی ۵۰ درصد تخفیف قیمت کالاها در بازار‌های کیش به مناسبت این روز، تاثیری بر خلوتی بازار نداشته است و سطح تبلیغات در فرودگاه و هتل‌ها، به نصب بنر محدود شده است. 

امسال نخستین سالی است که این روز جشن گرفته می‌شود. مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری درباره این رویداد گفته است:

سالانه ۲ میلیون گردشگر به این جزیره سفر می‌کند، اما امکاناتی همچون فرودگاه این جزیره، ظرفیت پذیرش ۸ میلیون گردشگر را دارد که امیدواریم تا یک و نیم سال آینده محقق شود. کیش با وجود بندرگاه‌ها و ۵۰ هتل که ۱۰ واحد از آن‌ها ۵ ستاره است، منطقه‌ای استراتژیک به شمار می‌رود.

ناصر شریفی، نماینده مردم بندر لنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی نیز دراین‌باره افزود:

KDC  کیش را چهارمین مقصد گردشگری در جنوب غرب آسیا معرفی کرده و گردشگران با حضور در این منطقه امن، می‌توانند سفیران خوبی برای ایران باشند.

همچنین، سعید پورعلی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این افتتاحیه گفته است:

روز کیش با هدف تثبیت ظرفیت‌های کیش برای رویدادسازی، نخست در جغرافیای جزیره و سپس در سطح ملی برگزار می‌شود.

در این مراسم که با کنسرتی از سالار عقیلی خاتمه یافت، عفت مرعشی و فاطمه رفسنجانی، دو نفر از نمایندگان مجلس، جمعی از سرمایه‌گذاران و فعالان گردشگری و اقتصادی نیز حضور داشتند.

این روز همچنین با نواختن زنگ یکی از مدرسه‌های جزیره، افتتاح خانه مطبوعات، به زمین زدن کلنگ تعدادی از پروژ‌ه‌های سرمایه‌گذاری از جمله شهربازی، به آب انداختن یک کشتی تفریحی و برگزاری فستیوال غذا، ادامه پیدا خواهد کرد.

عکس: ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه