سفر اتباع خارجی بدون روادید به منطقه آزاد اروند ممنوع شد

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
 سفر اتباع خارجی بدون روادید به منطقه آزاد اروند ممنوع شد

سفر اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند ممنوع است و مسافران تنها با ارائه روادید می‌توانند به این منطقه سفر کنند.

به گفته سیدمرتضی نعمت‌‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند تا اطلاع ثانونی ورود اتباع خارجی عمدتا عراقی بدون روادید به منطقه آزاد اروند ممنوع است.

سیدمرتضی نعمت‌‌زاده به ضرورت ساماندهی گیت‌های خروجی شهرهای آبادان، خرمشهر و ماهشهر اشاره و بیان کرد که از راهکاری لازم و ضروری برای جلوگیری از ورود بدون روادید اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند ساماندهی، کنترل و نظارت بر گیت‌های خروجی به‌سمت اهواز، ماهشهر و ۲ گیت جاده امام جعفر صادق (ع) - اهواز و خرمشهر - اهواز و نیز راه‌آهن است.

وی در ادامه گفت در این خصوص نشست‌هایی با نیروهای انتظامی، نظامی و بخش رسمی اجرایی سازمان منطقه آزاد اروند در هفته گذشته برگزار شده است و مقرر گردید از سوی نیروهای نظارتی کنترل و نظارت گیت‌ها اعمال شود.

به‌طور متوسط روزانه تا چهار هزار نفر از اتباع کشور عراق به شهرهای آبادان و خرمشهر در مدت لغو روادید سفر به منطقه آزاد اروند سفر کردند.

از ۹ آذر ماه ۱۳۹۶ ورود اتباع خارجی به ایران بدون روادید از مرز شلمچه اجرایی شد و ۵۰۰ هزار نفر با بهره‌مندی از این امتیاز تا ۱۴  مهرماه امسال بدون روادید به منطقه آزاد اروند سفر کردند.

منطقه آزاد اروند در شمال غربی خلیج فارس و با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار است که شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروندرود و کارون واقع است.

این منطقه همجوار کشورهای عراق و کویت است که از اهمیت ویژه‌ای به‌علت داشتن ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی برخوردار است.

عکاس عکس کاور: احمد عیدانی

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه