آغاز به کار نمایشگاه اکسپو گردشگری چین

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
آغاز به کار نمایشگاه اکسپو گردشگری چین

نمایشگاه بین‌المللی اکسپو گردشگری چین در شهر تیانجین این کشور و با حضور ایران افتتاح شد.

با حضور کشورهای مختلف جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری سال ۲۰۱۸ میلادی چین در شهر تیانجین در شمال شرق این کشور گشایش یافت.

۷۰۰ شرکت از جمله شماری از شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه که با هدف همکاری میان چین و کشورهای دیگر راه‌اندازی شده است، حضور دارند.

نمایشگاه اکسپو گردشگری چین ۲۰۱۸ به هفت دسته بزرگ تقسیم شده است و در قالب کشورهای مسیر راه ابریشم، کشورهای ایران، پاکستان، مغولستان، هند، نپال، سریلانکا،‌ افغانستان، لهستان و تایلند در این نمایشگاه حاضر شده‌اند.

برآوردها نشان می‌دهد نزدیک به ۸۵ میلیون سفر از کشورهای حوزه راه ابریشم به چین میان سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی انجام خواهد شد و درآمد حاصله برای این کشور از این سفرها به ۱۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

همزمان با برپایی این نمایشگاه اعلام شد در سال ۲۰۲۰ میلادی نزدیک به ۱۵۷ میلیون چینی به کشورهای دیگر سفر خواهند کرد و این کشور با پیشی گرفتن از فرانسه، تا سال ۲۰۳۰ میلادی به محبوب‌ترین مقصد گردشگری دنیا تبدیل خواهد شد.

قرار است چندین نشست فرهنگی، هنری و گردشگری در حاشیه نمایشگاه اکسپو گردشگری تیانجین چین بین دیگر کشورهای دنیا از جمله کشورهای حوزه راه ابریشم و چین برگزار شود.

این نمایشگاه به مدت سه روز دایر است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه