پاسپورت امارات، سومین پاسپوت قدرتمند جهان شد

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵
پاسپورت امارات، سومین پاسپوت قدرتمند جهان شد

پاسپورت امارات باز هم ترقی کرد؛ جایگاه سومین پاسپورت قدرتمند جهان در حالی به این کشور رسید که از چهارم شدن آن، هنوز یک ماه نگذشته است.

پاسپورت امارات که ماه گذشته توانسته بود به رتبه‌ی چهارمی در فهرست پاسپورت‌های قدرتمند جهان دست یابد، حالا یک رتبه‌ی دیگر هم ارتقا پیدا کرد و سوم شد.

اعتبار امارات برای ورود بدون ویزا برابر با ۱۶۳ است؛ به این معنا که دارندگان پاسپورت امارات می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به ۱۱۳ کشور وارد بشوند؛ ۵۰ کشور به آن‌ها ویزای بدو ورود اعطا می‌کنند و اماراتی‌ها تنها برای ورود به ۳۵ کشور، نیاز به اخذ ویزا دارند.

پاسپورت ایندکس (Passport Index) فاش کرد که پاسپورت امارات، به‌صورت مشترک با پاسپورت‌های بلژیک، اتریش، ژاپن، یونان، پرتغال، سوئیس، انگلستان، ایرلند و کانادا در رتبه‌ی سوم قرار گرفته است. سنگاپور و آلمان با نمره ۱۶۵ در صدر این فهرست قرار دارند و کشورهای آمریکا، کره جنوبی، فرانسه، دانمارک و سوئد نیز ۱۱ کشوری هستند که با کسب امتیاز ۱۶۴ به‌طور مشترک در رتبه‌ی دوم ایستاده‌اند.

آرماند آرتون، رئیس شرکت «آرتون کپیتال» (Arton Capital) که رتبه‌بندی شاخص اعتبار پاسپورت را به عهده دارد، معتقد است که قدرت و اعتبار پاسپورت امارات متحده عربی، حاصل دیپلماسی مثبت، تمرکز و اراده‌ی این کشور است. اکنون، کشورهای زیادی به قدرت پاسپورت‌های خود بها می‌دهند و برای‌شان مهم است که شهروندان‌شان بتوانند به‌راحتی به کشورهای مختلف جهان مسافرت کنند.

او همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که موفقیت امارات متحده عربی شاهدی برای اثبات این مدعا است که با قدرت دیپلماسی مثبت می‌توان هر دیدگاهی را به اثبات رساند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه