اولین ویلای زیر آبی جهان در مالدیو افتتاح شد

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
اولین ویلای زیر آبی جهان در مالدیو افتتاح شد

موراکا، اولین استراحتگاه در نوع خود است که موفق شده است رویای خوابیدن در کنار ماهی‌ها را تحقق ببخشد؛ یک طبقه از موراکا، هم سطح با آب‌های اقیانوس هند و طبقه‌ی دیگر آن، پنج متر زیر آب بنا شده است.

وقتی که طرح‌های مربوط به اقامتگاه زیر آبی لوکس در مالدیو منتشر شد، به‌هیچ‌وجه به‌نظر نمی‌رسید که آن ویلا روزی رنگ واقعیت به‌خود بگیرد. حالا، پس از سال‌ها عملیات بالاخره این ویلا تکمیل و آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است.

ویلای زیر آبی موراکا، در همین ماه و در استراحتگاه «کنراد مالدیوز رانگالی آیلند» (Conrad Maldives Rangali Island) افتتاح شد و شامل یک بخش اقامتی شخصی است که پنجره‌های آن به روی چشم‌اندازی از اقیانوس هند باز می‌شود؛ در حالی که، بخش دیگر اقامتگاه پنج متر زیر سطح آب قرار گرفته است و مهمانان می‌توانند از نزدیک به محیط زیست پیرامون خود نگاه کنند. پنجره‌های گنبدی شکل و وسیع این ویلا که اولین مورد در نوع خودش است، چشم‌اندازی ۱۸۰ درجه از زندگی آبزیان پیرامون به آن می‌بخشد و شعار «با ماهی‌ها بخوابید» را به‌طورکامل برای مهمانان معنا می‌بخشد. 

مالدیو

اتاق‌های خواب، اتاق غذاخوری، سالن ورزش، اتاق استراحت کارکنان و یک فضای نشیمن بسیار راحت در بخشی که روی آب است، قرار دارند و بخشی که زیر امواج اقیانوس ساخته شده است، شامل یک اتاق خواب لوکس، حمام و یک فضای نشیمن است که گردشگران می‌توانند با خیال راحت و در فضایی که آب، دورتادور آن را محاصره کرده است، استراحت کنند.

مالدیو

البته، همان طور که می‌دانید، این‌گونه اقامتگاه‌های لوکس به‌طورمعمول دارای مزیت‌های بیشتری هستند. سرویس‌دهی خدمتکاران در اینجا، به‌صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته انجام می‌شود. همچنین، قبل از ورود به این ویلا، مهمانان این امکان را دارند که هرکدام از بخش‌های آن را به‌صورت دلخواه خود بیارایند. چهار منو برای شخصی‌سازی وجود دارد که بخش‌های مختلف آن به غذا، سلامتی، ماجراجویی و تجربیات فرهنگی اختصاص داده شده است. غواصی با یک گروه فیلمبرداری و استفاده از منوهای غذایی آشپز مخصوص مهمانان هم یکی از گزینه‌های موجود در این منو هستند.

مالدیو

جای شگفتی نیست که مالدیو فرح‌بخش، که دورتادور آن را اقیانوس زیبا فرا گرفته است، محل اولین رستوران زیر‌آبی «ایتا» (underwater restaurant Ithaa) است که آن هم در همین استراحتگاه کنراد قرار دارد. بعد از معرفی رستوران ایتا، رستوران‌های زیر آبی دیگری هم در این کشور معرفی شدند و اولین نمونه از این رستوران‌ها در اروپا هم به‌زودی در سال ۲۰۱۹ آغاز به کار خواهد کرد. 

گالری عکس ویلای موراکا

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه