ممنوعیت سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در لبنان

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۰
ممنوعیت سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در لبنان

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر از توقف لبنان از سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران در فرودگاه‌های لبنان را داد.

چند روز پس از آنکه شرکت ترکیه‌ای اعلام کرد به هواپیماهای ایران در فرودگاه‌های این کشور سوخت نخواهد داد، اکنون نوبت به شرکت لبنانی رسیده و اعلام از عدم سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی در لبنان کرده است.

این تصمیم در حالی گرفته شده که لبنان در قیاس با ترکیه مقصد محدودتری برای مسافران ایرانی به شمار می‌رود، هر چند پروازهای برنامه‌ای میان دو کشور در طول سال‌های گذشته همواره برقرار بوده است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت:

متاسفانه در روزهای گذشته صحبت‌هایی در این زمینه مطرح شده بود که در حال حاضر به مرحله اجرا رسیده و فعلا ایرلاین‌های ایرانی توان سوخت‌گیری در فرودگاه‌های لبنان را ندارند.

وی افزود:

متاسفانه با وجود انجام مذاکرات هنوز این مشکل حل نشده و ایرلاین‌های ما نتوانسته‌اند در ترکیه سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

به گفته او، حتی زمانی که شرکت‌های ایرانی این پیشنهاد را ارائه کردند که سوخت مورد نیازشان را به شکل نقدی خریداری کنند نیز شرکت ترکیه‌ای از این موضوع خودداری کرده است.

بنا به پیش‌بینی کارشناسان، تنها بخشی از ناوگان ایران توان پرواز بدون سوخت‌گیری میان ایران و ترکیه دارد و مابقی هواپیماها مجبور خواهند بود که قبل از رسیدن به تهران در شهرهایی مانند تبریز یا ارومیه فرود آمده و سوخت‌گیری کنند.

لازم به توضیح است ۲۰۰ پرواز هفتگی برنامه‌ای میان ایران و ترکیه در جریان است و سالانه ۲٫۵ میلیون مسافر ایرانی به ترکیه مسافرت می‌کنند.

عکس کاور از کیانوش محبیان

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه