فرودگاه های جدید دنیا که برای رفتن به آنها لحظه شماری خواهید کرد (قسمت دوم)

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
فرودگاه های جدید دنیا که برای رفتن به آنها لحظه شماری خواهید کرد (قسمت دوم)

فرودگاه‌های جدیدی در دنیا ساخته شده‌اند که به لحاظ وسعت، امکانات و مدرنیته قابل مقایسه با فرودگاه‌های سابق نیستند و از آن میان می‌توان به فرودگاه منچستر و فرودگاه ورشو اشاره کرد.

کشورهای زیادی به دنبال ساخت فرودگاه‌های جدید و بزرگ هستند تا بتوانند بهتر پاسخگوی نیاز مسافران باشند و درعین حال امکان جابه‌جایی میلیون‌ها مسافر در طی سال را فراهم کنند. از فرودگاه بزرگ ترکیه که اخیرا افتتاح شد و با قابلیت خدمات‌رسانی به ۲۰۰ میلیون مسافر در سال، لقب بزرگ‌ترین فرودگاه دنیا را از آن خود کرده است تا فرودگاه‌های پیتسبورگ و منچستر که با همین هدف ساخته شده‌اند.

 فرودگاه کارلایل لیک دیستریکت، بریتانیا

فرودگاه های جدید دنیا

فرودگاه کارلایل لیک دیستریکت (Carlisle Lake District Airport)، جدیدترین فرودگاه منطقه‌ای بریتانیا به شمار می‌رود که از همان ابتدا با مشکلات زیادی مواجه شد. این فرودگاه در کنار پارک ملی لیک دیستریکت (Lake District National Park) قرار دارد و پروازهای زیادی نداشت تا اینکه ترمینال جدید آن ساخته شد و پروازهایش به بلفاست، دوبلین و لندن را آغاز کرد. تاخیر در افتتاح آن به خاطر مسئله آموزش کارکنان بود که تا حدی روی حس خوش‌بینی مردم تاثیر منفی داشت، به هر حال در سال ۲۰۱۹، مردم محلی و گردشگران می‌توانند از این فرودگاه استفاده کنند.

فرودگاه بین المللی لیبرتی نیوآرک، نیوجرسی

فرودگاه های جدید دنیا

فرودگاه بین‌المللی لیبرتی نیوآرک (Newark Liberty International Airport) در شهر نیوآرک در ایالت نیوجرزی کشور آمریکا قرار دارد و از مزایای این فرودگاه قرار داشتن آن در مسیر راه‌آهن واشنگتن. بوستون است. ۲/۳ میلیارد دلار برای بازسازی تعدادی از ترمینال‌های موجود اختصاص یافته است. این فرودگاه ۳۳ گیت دارد و با اضافه شدن پارکینگ‌های جدید، فود کورت‌ها، ساختمان مرکزی ورودی و خروجی، چهره‌ای کاملا جدید پیدا خواهد کرد و می‌تواند با سایر فرودگاه‌های جهان رقابت کند. فرودگاه لیبرتی نیوآرک قرار است در سال ۲۰۲۱ افتتاح شود و در طی این مدت سایر ترمینال‌های فرودگاه نیز بهسازی می‌شوند.

فرودگاه بین المللی پیتسبورگ

فرودگاه های جدید دنیا

پیتسبورگ در گذشته یکی از مهم‌ترین قطب‌های فرودگاهی ساحل شرقی بود که با ادغام ایرلاین‌های یو‌اس (US Airways) به ایرلاین‌های آمریکایی (American Airlines) در سال ۲۰۱۵ از رونق افتاد و از تعداد مسافران کاسته شد. اما مقامات فرودگاه بین‌المللی پیستبورگ (Pittsburgh International Airport) مبلغ ۱/۱ میلیارد دلار برای بازسازی ساختار فرودگاه و  مناسب‌سازی آن هزینه کرده‌اند. ساختمان ترمینال منطقه هوایی (ایرساید) به ساختمان لندساید توسعه می‌یابد و محوطه گیت‌ها بازسازی می‌شود. روند بازسازی این فرودگاه احتمالا در سال ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد.

فرودگاه منچستر

فرودگاه های جدید دنیا

فرودگاه منچستر (Manchester Airport) سومین فرودگاه شلوغ بریتانیا است که در شهر منچستر کشور انگلستان قرار دارد و در ارتفاع ۷۸ متری از سطح دریا واقع شده است.

فرودگاه منچستر سومین فرودگاه شلوغ بریتانیا است

این فرودگاه بزرگ‌ترین پروژه توسعه ‌خود را در دستور کار دارد تا هر چه بیشتر برای آینده مهیا و مناسب شود و بتواند به مسیرهای خیلی دور نیز پرواز داشته باشد. این برنامه شامل تخریب و تبدیل ترمینال دو به یک سوپر ترمینال با گیت‌ها و امکانات مسافری جدید می‌شود که یک سال از شروع آن می‌گذرد و بخشی از ترمینال یک به زودی تخریب می‌شود تا فضای بیشتری برای ترمینال جدید فراهم شود.

 فرودگاه بین المللی لانگ ثان، شهر هوشی مین

فرودگاه های جدید دنیا

فرودگاه بین المللی لانگ ثان (Long Thanh International Airport)، فرودگاه جدیدی است که جایگزین فرودگاه فعلی شهر هوشی مین با امکانات قدیمی و کم خواهد شد. این فرودگاه قدیمی که در وسط شهر قرار دارد، در زمان جنگ ویتنام ساخته شده است و می‌تواند ۵ میلیون مسافر بیشتر از حد پیش‌بینی شده جابه‌جا کند. با افزایش تعداد بازدیدکنندگان از این کشور و افزایش پروازهای ملی، ایرلاین‌های ویتنام فعالیت خود را بیشتر کرده‌اند و دولت تصمیم به ساخت یک فرودگاه جدید گرفت.

 فرودگاه ورشو

فرودگاه های جدید دنیا

فرودگاه فردریک شوپن ورشو (Frederic Chopin airport)، فرودگاه اصلی شهر ورشو به شمار می‌رود که به تدریج به ازدحام جمعیت  آن افزوده می‌شود و از آنجا که تعداد مسافران و ایرلاین‌های ارزان قیمت روز به روز بیشتر می‌شود، این فرودگاه نمی‌تواند به خوبی خدمات‌رسانی کند. رئیس حمل و نقل ملی، ایرلاین‌های لهستانی لات سعی دارد انتظارات خود را در فرودگاه لهستانی مرکزی ورشو (Warsaw Central Polish Airport) عملیاتی کند که قرار است در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز شهر در Baranów ساخته شود. قطارهای سریع‌السیر مسافران را در عرض ۱۵ دقیقه به مرکز شهر و بالعکس جابه‌جا می‌کند و امکانات و فضای این فرودگاه برای ۴۵ میلیون مسافر در سال در نظر گرفته شده است. کار ساخت این فرودگاه در سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود و ۶ سال بعد آماده افتتاح خواهد بود.

 فرودگاه بین المللی لوئیس آرمسترانگ نیواورلئان

فرودگاه های جدید دنیا

مسافرانی که از فرودگاه بین‌ المللی لوئیس آرمسترانگ نیواورلئان (Louis Armstrong New Orleans International Airport) استفاده می‌کنند بی‌صبرانه منتظر افتتاح ترمینال جدید آن هستند. این افتتاحیه تاکنون دوبار به تاخیر افتاده است و ماه مه ۲۰۱۹ را زمان افتتاح آن اعلام کرده‌اند. ساخت این ترمینال جدید و مدرن، هزینه‌ای بالغ بر ۱/۰۲۹ میلیارد دلار داشته است و جان تازه‌ای به این فرودگاه و زیرساخت‌های فعلی آن خواهد داد. این رویداد مصادف با زمان شکوفایی و رشد فرودگاه (مانند پروازهای مسیر دور به لندن) همراه بوده است.

 فرودگاه مورسیا. کورورا، اسپانیا

فرودگاه های جدید دنیا

اگر سال آینده به مورسیا سفر کنید، احتمالا جزو اولین مسافرانی خواهید بود که به فرودگاه جدید مورسیا. کورورا (Murcia. Corvera Airport) قدم می‌گذارید. تا به امروز همه پروازها در فرودگاه مورسیا. سان یاویر (Murcia–San Javier Airport) انجام می‌شده که یک پایگاه نظامی مجهز به ترمینال مسافربری است. با این حال پس از یک جنگ طولانی مدت، این فرودگاه جدید در ماه مارس ۲۰۱۹ جایگزین فرودگاه قدیمی می‌شود و ایزی‌جت و جت‌تو، اولین ایرلاین‌های این فرودگاه خواهد بود. این فرودگاه بین مورسیا و کارتاجنا قرار دارد و در نتیجه به شبکه بزرگراه متصل بوده و مسیر دسترسی آن به تفرجگاه‌های نزدیک فرودگاه و هتل‌های مدرن به راحتی امکانپذیر است.

 

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه