ایرانی ها به مناطق مرزی روسیه با اروپا نروند

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر پنجشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵
ایرانی ها به مناطق مرزی روسیه با اروپا نروند

 سفارت ایران در روسیه در اطلاعیه‌ای از گردشگران ایرانی خواست تا به مناطق مرزی روسیه با اروپا نروند.

به دلیل سختگیری روس‌ها و احتمال دستگیری توسط پلیس در مناطق غیر تورریستی و خصوصا مرز روسیه با کشورهای اروپایی در راستای جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی اتباع دیگر کشورها به اروپا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه در اطلاعیه با ارایه برخی نکات ضروری برای سفر به روسیه از دارندگان انواع روادید خصوصا روادید گردشگری روسیه خواست تا از عزیمت به این مناطق خودداری کنند.

در این اطلاعیه گفته شده است:

هموطنان عزیزی که قصد سفر به روسیه را دارند باید به تاریخ اعتبار گذرنامه خود توجه کنند چرا که تاریخ آن نباید حداقل کمتر از شش ماه باشد و در صورت تعویض گذرنامه در ایران برای دارندگان روادید اقامت روسیه، انتقال روادید قبلی در گذرنامه جدید از طریق مراجعه به سفارت روسیه در تهران قبل از سفر به این کشور الزامی است.

همچنین گفته شده از ورود به روسیه از نوع روادید اخذ شده اطلاع کامل کسب شود تا در هنگام ورود در خصوص اهداف سفر توضیحاتی که از سوی مسافر ارایه می‌شود منطبق با نوع روادید اخذ شده باشد. 

خودداری از همراه داشتن وسایل و لوازم غیر ضروری و غیر منطبق با اهداف سفر و نوع روادید از دیگر محتویات این اطلاعیه است.

به تهیه بلیت رفت و برگشت، تاریخ شروع و پایان روادید توجه شود ضمن اینکه روادید توریستی قابل تمدید نیست و اخذ انواع دیگر روادید فقط به قصد اقامت بیشتر در روسیه مشکلاتی را برای افراد در هنگام ورود و بعد از ورود به همراه خواهد داشت.

پرداخت جریمه، اخذ روادید جدید با هزینه و ارجاع پرونده به دادگاه از عواقب خارج نشدن از روسیه قبل از اتمام روادید است، همچنین عدم توجه به نکات فوق، علاوه بر دیپورت، موجب پرداخت جریمه و خسارت مادی از سوی مسافر و شرکت اعزام کننده می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه